Vraag

Nieuw contract gekregen zonder toestemming na telefonisch gesprek

  • 10 March 2023
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik krijg een bevestiging van een nieuw contract terwijl ik geen nieuw contract heb aangevraagd.

Ben van de week gebeld voor of ik een nieuw contract wil. Ik heb hierbij aangegeven dat ik een voorstel wil ontvangen per mail. Dan moet je geen nieuw contract sturen.

Ik vindt ik niet netjes. Hierbij is het dan ook duidelijk dat ik een andere provider ga zoeken.

Van deze praktijken ben ik niet gediend. En stop met die mailtjes sturen en sms dat ik op de knop moet drukken voor akkoord.

🙁 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Wilco forum Welkom op het forum. 

Wat bijzonder dat je een nieuw contract hebt gekregen terwijl je hier niet om hebt gevraagd. 

Het gaat dus niet om een voorstel maar daadwerkelijk een nieuw contract? 

Ik controleer graag of ik kan achterhalen wat er precies is gebeurd is. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

 

Badge +19

Heb je op die knop accoord gedrukt??

Nee maar ik krijg wel van die vervelende mailtjes en sms'jes 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wilco forum ,

Als je het goed leest, dan vind je in de bijlage (die je niet hebt meegestuurd) het door jou gevraagde voorstel.

Op zich is het niet vreemd dat daarbij ook een mogelijkheid wordt gegeven om hiermee akkoord te gaan. 

Ik ben het op zich wel met je eens dat er er heel heel veel nadruk wordt gelegd op de button "Geef nu akkoord",  maar op zich is dit allemaal conform afspraak en volgens de regels.

Maar zolang je niet op de button "Geef nu akkoord" klikt, gebeurt er verder niets. En dan heb je nu ook niet ineens een nieuw contract,   

 

Oke bericht is duidelijk.

Misschien toch een ander protocol maken. Je maakt hier geen vrienden (klanten) mee.

Verder bedankt voor de uitleg.

Reputatie 7
Badge +15

@Wilco forum Ik ben met je eens dat als je alleen om een aanbod vraagt dit in dit geval anders kan overkomen. 

Er wordt vaak verzocht om op het aanbod in te gaan. Ik zal dit ook doorgeven aan mijn collega's. 

@Noordzee heeft het inderdaad goed uitgelegd. Het gaat in dit geval nog om een voorstel en nog geen nieuw contract. 

 

Reputatie 7

@Rutger_, Wat gebeurt er als er (per ongeluk) op de knop “Geef nu akkoord” gedrukt wordt?

Ik neem aan dat die actie dan nog ergens bevestigd moet worden of is dat niet zo?