Beantwoord

Nieuwbouwwoning, abonnement start te vroeg

  • 3 January 2023
  • 1 reactie
  • 41 keer bekeken

Beste,

ik heb 21 december een aanvraag voor een internet en tv abb. uitgevoerd voor een nieuwbouw huis welke 20 januari wordt opgeleverd, er zou een monteur langskomen om alles aan te sluiten. Onderstaand een stuk uit de eerst email die ik ontvangen heb:

Startdatum Hussel Internet 1 Gbit/s
U hebt ons gevraagd om uw abonnement te starten op 23 januari 2023. Wij controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met extra informatie over uw bestelling. Hierin staat ook de definitieve startdatum van uw abonnement.

 

Nu blijkt het abb. al gestart te zijn, als ik naar Status van je bestelling ga dan zou alle apparatuur zelfs al aangesloten zijn :-(, maar ik heb nog niet eens de sleutel van de woning.

Ik betaal nu dus bijna 1 maand abb.  voor een verbinding die ik niet gebruik.

 

Aansluitdatum

  • Vanaf 28 december kun je je apparatuur aansluiten.

Bereid je installatie alvast voor

  •  Alles is aangesloten

woensdag 28 december

  • Alle apparatuur is goed aangesloten. Veel plezier ermee!

 

Overigens zou ik het volgende gaan betalen:

Totaal per maand, eerste 6 maanden € 35,00
Totaal per maand, vanaf maand 7 € 67,50

De eerste factuur die ik ontvang:

Abonnement 39,52

Eenmalig 0,00

Totaal 39,52

 

Het factuur bedrag is dus ook hoger dan tijdens de bestelling :-(

Hoe kunnen we dit oplossen

 

met vriendelijke groet,

Alan

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 8 January 2023, 20:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24

Hi @AJO76, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad vreemd, op de een of andere manier is je abonnement al ingegaan terwijl ik kan zien dat er geen modem aangesloten is. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik heb een volledige maand voor je vergoed op je volgende factuur. Het hogere bedrag komt doordat er op je eerste factuur 2 periodes zijn. De laatste dagen van december en de nieuwe maand van januari. Dit kun je zien op de factuur.Â