Vraag

Ongevraagd gebeld door 0332137260.

  • 3 August 2022
  • 10 reacties
  • 345 keer bekeken

Ook ik werd vandaag (weer) door hen gebeld, nu via 0332137260). Al eerder heb ik hier een klacht over ingediend; niets meer op gehoord.

Het feit dat dit nummer ‘niet bekend is bij KPN’ zegt wat mij betreft niets over of KPN hier wel of geen actie op moet ondernemen. Al veel mensen hebben hierover geklaagd op meerdere fora.

 

Vraag is: heeft dit callcenter toestemming van KPN om namens hen te bellen?

  • Zo nee; welke actie gaat KPN ondernemen om hun goede naam te houden en niet te grabbel laten gooien door agressieve en onbeschofte verkopers?
  • Zo ja; waarom doet KPN nog zaken met hen?

Ik kijk uit naar de reactie van KPN. 

Ps. blokkeren heeft niet zoveel zin; ze wisselen regelmatig van nummer.

 

*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Maarten16 

 

Zie de website van ACM ConsuWijzer (link onderaan) voor meer informatie over regels waar bedrijven aan moeten voldoen, als jij al hebt aangegeven niet meer gebeld te willen worden overtreden ze de regels, je kan dan ook bij ACM ConsuWijzer een klacht indien, dat kan je op onderstaande link ook vinden, hoe meer mensen een klacht indienen hoe beter, dan gaan ze er hopelijk eindelijk tegen optreden.

https://www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop/telemarketing/wanneer-mag-bedrijf-ongevraagd-bellen

Beste GeSp,

Dank voor je reactie, maar op andere fora geven jullie aan dat men kan blijven bellen als je KPN-klant bent geweest, en dat was ik in het verleden. Wat klopt nu? 

 

Op mijn vragen is nog geen antwoord gegeven; mag ik deze alsnog krijgen? Zie onderstaand:

Vraag is: heeft dit callcenter toestemming van KPN om namens hen te bellen?

  • Zo nee; welke actie gaat KPN ondernemen om hun goede naam te houden en niet te grabbel laten gooien door agressieve en onbeschofte verkopers?
  • Zo ja; waarom doet KPN nog zaken met hen?
Reputatie 7
Badge +18

Beste @Maarten16 

 

Dat staat ook in die link, ze mogen alleen bellen als jij daar toestemming voor gegeven hebt, maar zodra jij aangeeft dat je niet meer gebeld wilt worden moeten ze daarmee stoppen, dat kan je dus ook bij KPN zelf kenbaar maken zodat je ook niet door hun eigen Callcenters gebeld wordt.

 

Overige vragen kan alleen iemand van KPN beantwoorden.

Dank, dacht dat jij moderater van KPN was. Dan maar even afwachten tot we een inhoudelijk antwoord van KPN ontvangen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Maarten16! Ik ben wel moderator. Vervelende situatie dit. Ook als we wel mogen bellen bereiken we niks als je aangeeft niet gebeld te willen worden.

Ik kan nog geen uitspraak doen over wat mag en niet mag. Dit wil ik eerst voor je uitzoeken. 

Kan je hier ondertussen aangeven hoe vaak we je bellen? En waar je de klacht hebt ingediend? Dan kan ik die informatie meenemen in mijn onderzoek. 

Ha Bram, ik waardeer dat je inhoudelijk reageert.

Het is vorig jaar telefonisch geweest. Mogelijk heb je wat aan mijn naw-gegevens. Als je mij een pm stuurt mail ik ze je door.

Het is nu ongeveer eens per maand dat ik door die jongens gebeld wordt. 

Maar de vraag is ook; bellen zij in opdracht van KPN? Daar heb ik graag een antwoord op en dat wordt nog steeds niet gegeven!  

Reputatie 7
Badge +17

Er zijn bedrijven die bellen in opdracht van KPN. Daarnaast zijn er ook bedrijven die contracten verkopen voor bedrijven die de infrastructuur van KPN gebruiken. Om je vraag goed te beantwoorden is het belangrijk zeker te weten met welke van deze 2 je te maken hebt. 

Het nummer dat je aangeeft staat niet in de nummerreeks van de nummers die we gebruiken om uit te bellen. Ook niet van onze outbound callcenters. Daarmee ga ik er vanuit dat het gaat om de laatste optie. 

Dan zou het niet gaan om een bedrijf dat direct voor KPN werkt. Dit zijn vaak partijen die voor een ander telecombedrijf bellen. Die gebruiken op hun beurt wel de infrastructuur van KPN en mogen dat op die manier benoemen. Wel kan daardoor de indruk ontstaan dat het om KPN zelf zou gaan. 

Dan zou het niet gaan om een bedrijf dat direct voor KPN werkt. Dit zijn vaak partijen die voor een ander telecombedrijf bellen. Die gebruiken op hun beurt wel de infrastructuur van KPN en mogen dat op die manier benoemen. Wel kan daardoor de indruk ontstaan dat het om KPN zelf zou gaan. 

Beste Bram,

Hierbij gaat het ongetwijfeld om de laatste groep. het is overduidelijk uit alle klachten op het internet dat deze mensen zeggen dat ze van KPN zijn en daarmee jullie naam te grabbel gooien. Ik associeer hun negatieve en niet-wettige werkwijze nu ook met KPN. Het lijkt nu alsof jullie het weten, maar het gewoon accepteren omdat het businessmodel van agressieve verkoop mogelijk nog genoeg oplevert. Dat wordt ook gesteund door het feit dat ik nooit meer een terugkoppeling heb ontvangen op mijn eerdere klacht. Dus; accepteert KPN hun werkwijze en zo nee; wat doen jullie hieraan? 

Reputatie 7
Badge +17

@Maarten16 ik begrijp uit je reactie dat je denkt dat wij de partij zijn die belt. Dit is alleen niet het geval. Dit zijn bedrijven die gebruikmaken van de infrastructuur van KPN. Maar de contracten die ze verkopen zijn geen KPN contracten. 

Verder is het dus ook zo dat als je over het telefonisch lastigvallen een klacht wilt indienen, je niet een klacht indient bij KPN. Dat doe je richting het bedrijf dat je lastigvalt of via de ACM.

We kunnen hier als KPN ook niet zomaar tegen optreden. Ze mogen abonnementen verkopen mits ze zich houden aan de regels en wetten die hiervoor gelden. Je wordt als consument beschermd door onder andere de wet verkoop op afstand. Maar zolang ze zich daar aan houden is er weinig te doen.

 

Ik vind het bijzonder jammer dat je op deze manier dat nare gevoel koppelt aan KPN. En ik wil graag iets doen om dat weg te nemen. Maar ik kan niet iets voor je doen om het telefonisch lastigvallen direct stop te zetten. 

Beste Bram,

 

Dank voor je reactie.

We begrijpen elkaar denk ik niet goed. Ik ben mij er terdege van bewust dat het niet KPN zelf is die belt, maar een ‘derde’ partij. Waar het hier echter om gaat is dat deze mensen zich voordoen als KPN en uit hoofde daarvan abonnementen willen verkopen. Dit is al jaren bij jullie bekend.

Concreet gata het erom; wat heeft KPN concreet ondernomen (of gaat ondernemen) tegen deze partij om dit te laten stoppen? Je wilt tenslotte niet dat je naam te grabbel gegooid wordt.

 

En als er een derde partij is die onterecht pretendeert uit naam van KPN te bellen zul je daar als KPN toch tegen willen optreden?

 

Graag je reactie.