Beantwoord

Onterecht afgesloten. Betaling niet goed gegaan?

  • 4 August 2023
  • 8 reacties
  • 164 keer bekeken

Vandaag ruim een uur telefonisch gesprek gehad met de KPN Klantenservice. De klantenservice medewerker beweert dat ze mij niet kan helpen.

Lang verhaal kort:

Betaling hebben wij gedaan via de mijnKPN app voor ons vaste internet/tv. Dit betaling is gedaan via iDeal en BLIJKBAAR naar een andere abonnementhouder gegaan. Dit fout beweert de medewerker dat het mijn eigen fout is. Ik ben nu afgesloten en kan dus ook mijn werkzaamheden niet uitvoeren. Hiervoor heb ik internet nodig.

Hoe is het mijn fout dat als ik inlog met mijn eigen mijnKPN account en dan de betaling uitvoer voor mijn eigen adres via een iDeal link en dat naar een andere abonnementhouder gaat. 

Oplossing dat de medewerker mij geeft: Betaal nog een keer dan is alles weer werkend. Het geld kan je terug halen bij de andere abonnementhouder. 

Wat voor oplossing is dit?! Dit slaat compleet nergens op. Dit is niet mijn probleem maar, wordt wel mijn probleem. 

Ik hoop nu via het forum meer te bereiken want, elke dag dat ik offline ben is verlies voor mij. Neem aan dat ik dit ook moet gaan verhalen dan bij de andere abonnementhouder zeker als ik dit logica moet aanhouden.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 8 August 2023, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Pilloe ik hoop voor je dat dit goed komt.

Gewoon automatische incasso instellen, dan kan er in principe nooit wat fout gaan en betaal je nooit te laat.

Op je afschrift kun je precies zien waar het geld naar toe gegaan is.

Gebruik tijdelijk je mobiel als hotspot om te kunnen internetten.

 

@JanD Normaliter gebeurd dat ook alleen wegens omstandigheden heb ik het zelf handmatig gedaan. 

Voor nu gebruik ik ook m'n mobiel als hotspot alleen in mijn woning heb ik niet overal bereik.. Dus dat maakt het lastig.

Vandaar hoop ik ook dat ik via het forum dit opgelost kan krijgen met KPN.

Reputatie 6
Badge +6

Staat die factuur/rekening in de mijnkpn app wel als betaald na het betalen via ideal?

Het lijkt me stug wat kpn beweerd. Die betaallink in mijn kpn lijkt me gewoon gekoppeld aan de factuur die u wou betalen.

Kpn zegt volgens u dat u uw geld moet terughalen bij de andere abonnementhouder…weet u wel wie dat is?

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Pilloe 

 

Wat een raar verhaal dat je van de KS te horen kreeg.

Dat jouw geld NAAR de bankrekening van een andere abonnementshouder is gegaan is onzin, dat kan niet eens.
Hoogstens zou je betaald kunnen hebben VOOR een andere klant van KPN, maar dat heb je dan wel AAN KPN gedaan via een door KPN verstrekte (en blijkbaar foutieve) iDeal link, jouw geld is dus gewoon op de rekening van KPN terecht gekomen.

KPN moet dat dan ook zelf weer rechttrekken, jij kan daar helemaal niets mee, jij hebt ook helemaal niets te maken met die andere abonnementshouder, noch zou je kunnen weten wie dat is en KPN zou dat ook niet eens aan jou mogen vertellen.

Reputatie 7
Badge +7

volgens mij krijg je ook eerst nog diverse waarschuwingen voordat je afgesloten wordt. Dat gebeurt echt niet na 1 keer niet betalen. 

Ik hoop gewoon dat ik hiermee iemand van KPN te pakken krijgt dat wilt reageren. Heb inmiddels mijn eigen uitzoeken werk gedaan en de bankafschriften van zowel mijzelf als van de andere abonnementhouder van dezelfde maand. Nu maar wachten wat KPN ermee doet. 

Overigens heb per ongeluk op "beantwoord" gedrukt terwijl dit nog niet beantwoord is.

Reputatie 7
Badge +18

Vul dan alvast jouw forumprofiel in @Pilloe dan kan een KPN medewerker gelijk meekijken wat er precies aan de hand is.
Het kan wel een aantal dagen duren voordat ze aan je topic toe zijn.

Ze hebben de gegevens van die andere klant wel aan jou gegeven?
Foute boel als dat gebeurd is.
Hebben ze jouw betaling soms teruggestort op de rekening van die andere klant? Dat is dan nog steeds het probleem van KPN, niet van jou.

 

Een moderator zal dan ook het beantwoord vlaggetje weer ongedaan maken.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Pilloe, wat een bijzonder verhaal. Goed dat je contact via het forum zoekt!

Ik kijk graag even met je mee. Maar ik heb dan wel wat meer informatie van je nodig. Zou je de onderstaande vragen willen beantwoorden?

 

  1. Je hebt de betaling via de iDEAL-link in jouw eigen MijnKPN omgeving gedaan?
  2. Is de betaling vervolgens naar een andere abonnementhouder gegaan? Of is de betaling wel naar KPN gegaan maar uit naam van een ander account?
  3. Heeft KPN jouw betaling teruggestort op de rekening van de andere abonnementhouder?

 

Als laatste heb ik ook nog wat gegevens van je nodig. Hiermee kan ik dan het systeem raadplegen. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.