Beantwoord

Onterechte aanmaningen, abonnement is al opgezegd

  • 17 July 2023
  • 10 reacties
  • 108 keer bekeken

Mijn abonnement is per 15 maart beëindigd. Alles is terug te vinden in jullie systeem van de keren dat ik contact heb gehad.

Ik heb inmiddels 3 x een onterecht incasso laten terug betalen. Nu is eindelijk de slotnotering gemaakt en staat er 20 juni als datum beëindigen contract. Dat is niet correct.

De aanmaningen blijven komen terwijl ik geld van jullie tegoed heb. Het bedrag in de slotnotering is ook niet correct, want dat zijn 5 dagen te kort (20 juni en 15 maart).

Degene bij jullie die eigenaarschap heeft genomen belt ook niet terug. Staat ook in jullie systeem.

Aal jullie spullen zijn op 15 maart ingeleverd. Staat ook in jullie systeem. Toch wordt ik steeds lastig gevallen per mail dat ik de spullen nog moet terug sturen.

Ik word er nu een beetje moe van.

Graag datum opzegging wijzigen in 15 maart en terugbetalen wat ik tegoed heb.

vr.gr. Ebo

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 23 July 2023, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Ebo-B het forum kan hier niets mee.

Morgen even bellen naar 0800 0402 en vragen naar de afdeling Collections als de aanmaningen van KPN komen.

Komen de aanmaningen van een andere partij, moet je met hen contact opnemen, want dan heeft KPN de vordering reeds overgedragen.

Succes.

 

Weer een half uur aan de lijn hangen en vervolgens weer niet terug gebeld worden. Het hele verhaal ligt daar al. Alleen terugbellen ho maar. Beloftes, maar worden niet na gekomen. Misschien dat jullie ze kunnen porren mij terug te bellen.

Volgens mij kun je mijn gegevens zien, dus ook mijn telefoon nummer ….

Reputatie 7
Badge +12

Dit forum is grotendeels voor gebruikers door gebruikers. JanD is dan ook geen medewerker van KPN en hoewel ik dat wel ben heb ik geen functie om u te helpen. 

Zorg ervoor dat je je profiel zo volledig mogelijk invult, een moderator reageert doorgaans in 1 tot 3 dagen. Hun zijn de enige op dit forum die inhoudelijk een reactie kunnen geven.

Dank je wel voor je bericht. Ik zag het pas toen ik al antwoord had gegeven. Ik wacht de reactie van een moderator af. Want bellen is dus niet de oplossing.

Dank voor je bericht.

Reputatie 7
Badge +15

@Ebo-B Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je nog aanmaningen krijgt terwijl je abonnement al is opgezegd. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Alles aangevuld. Abonnement is inmiddels daadwerkelijk gestopt vanaf afgelopen vrijdag en aanmaningen uit Mijn KPN verwijderd. Krijg alleen nog geld terug. Opzegging hebben ze op 20 juni gezet en de terugbetaling in mindering gebracht op de (inmiddels ingetrokken) facturen.

Datum opzegging is echter 14 maart. Vanaf die datum moet ik een terugbetaling krijgen en die is 6 dagen langer dan de terugbetaling - die dus afgetrokken is - van €48,89.

Ik heb dus nog meer dan €50 van KPN tegoed.

Alvast bedankt voor het controleren.

Reputatie 7
Badge +15

@Ebo-B Als ik je gegevens er bij pak dan zie ik een notitie van mijn collega's. 

Dat de onterechte facturen weggestreept zijn, en er een slotnota volgt. 

Ik begrijp dus dat je nu nog 6 dagen aan abonnementskosten mist bij deze slotnota. Klopt dat? 

Ja, dat klopt. En er was al een slotnota, maar die hebben ze afgetrokken van de facturen die ik niet hoefde te betalen. Ze moeten dus terug naar de laatst betaalde factuur. Daarover moet de slotnota vanaf 14 maart. Dat bedrag, dus 6 dagen meer dan nu berekend, moet terug betaald worden aan mij.

Reputatie 7
Badge +15

@Ebo-B Ik ben iets dieper in de situatie gedoken. 

En ik heb de loggingen en notities die gemaakt zijn er bij gepakt. 

Wat ik zie is dat in maart inderdaad het mobiele abonnement is opgezegd, en dat dit keurig is afgerond. 

Er is echter geen opzegging van de vaste diensten te vinden. Wel is er gestopt met het betalen van de facturen. 

Uiteindelijk is het abonnement beëindigd. Bij wijze van hoge uitzondering zijn hier de openstaande facturen weg gestreept. 

Overigens moet je altijd rekening houden met een maand opzegtermijn. Dit zou betekenen dat je in jouw situatie moet uitgaan van 15 april. 

In dat geval zou de rekensom dus in jouw nadeel uitpakken. 

Nou, niet helemaal. Ziggo heeft de overdracht op 14 maart gemeld, nadat ergens in februari door Ziggo is aangegeven dat ik ging overstappen.

Op 15 maart zijn alle KPN spullen ingeleverd.