Beantwoord

Onterechte afschrijving online aankoop: abbo bij probattle zone, niks bekend bij payinfo of appstore

  • 27 November 2023
  • 9 reacties
  • 2307 keer bekeken

Ik zie een bericht voor bij komen in mijn berichten op de iphone. Het abbo op pro battle zone is verlengd. kosten 10 euro. Loopt blijkbaar al sinds 27 oktober.  Ik ken de hele site niet nooit toestemming voor gegeven.

Deze dienst staat niet tussen mijn app store abbos en ook op de payinfosite komt niets naar boven.

Ik heb ook geen zin contact met ze op te nemen, wat dan krijgen ze zo mogelijk nog meer gegevens van mij. Kan KPN dit storneren? en blokkeren?

Graag jullie advies

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 28 November 2023, 13:24

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Welkom op het Forum van KPN @jasper24 

Vervelend dat je er op zo’n manier erachter moet komen, dat je 10,- euro moet betalen aan Pro Battle Zone, een website waarop je met spellen prijzen kunt winnen na onderzoek mijnerzijds.

Het gaat om deze website: Pro Battle Zone
Waarbij er wel duidelijk wordt aangegeven, dat de betaling via je mobiele telefoonrekening verloopt.
Er staat je echt niets bij, dat je daar per ongeluk een keer een spel hebt gespeeld, zonder direct te beseffen dat je daarvoor 10,- euro voor moest bestalen?

Deze dienst zal daarom ook niet tussen jouw abonnementen van de App Store komen te staan, omdat het een losse dienst betreft van buiten de App Store.
Er is namelijk geen specifieke app voor nodig!

Voor het laten storneren en stoppen van deze dienst, dien je toch echt even contact op te nemen met de klantenservice van Pro Battle Zone zelf, omdat KPN hierin geen partij is, maar alleen namens PBZ de kosten in rekening brengt op de KPN factuur.

Je kunt Pro Battle Zone op de volgende manieren bereiken:
 

Mobiel entertainment abonnement: 10 euro per maand / onbeperkt toegang
E-mail: mailto:help@mcds.cw
Dienst beëindigen of vragen? Bel : 071 808 1058
Heeft u berichten van 3010 ontvangen? : Ga dan naar Payinfo
 

En wil je niet dat ze jouw telefoonnummer kunnen zien, doe dan het volgende:

Wil je eenmalig anoniem bellen? Dan hoef je de instellingen van je mobiel niet te wijzigen, maar alleen iets in te toetsen voor het telefoonnummer dat je wilt bellen. Dit gaat voor zowel iPhone als Android als volgt:

  1. Open de Telefoon-app en ga naar ‘Toetsen’.
  2. Toets #31#
  3. Toets het telefoonnummer in dat je anoniem wilt bellen.
  4. Klik op het bel-icoontje.

 

In de goede hoop je hiermee geholpen te hebben.

 

Admin: meer informatie over KPN Pay kun je vinden op onze kennisbank!

dank voor je reactie,

Ik heb inmiddels contact opgenomen met pro battle zone. De dienst is gestopt en ze hebben €10 gestorneerd. Voor mij is het goed zo.

Topic kan gesloten worden

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @jasper24 

Ik heb je met veel plezier mogen helpen.
Fijn dat deze dienst inmiddels is stopgezet, en je daarnaast die 10,- euro teruggestort krijgt op je bankrekening of via de factuur van KPN.

Woj hadden het zelfde probleem.

Je kan inloggen met het telefoonnummer.

Dan krijg je een sms en kan je deze abo uitzetten.

 

Ik had dit ook opeens, rijdend door Duitsland ontving ik opeens een sms dat ik iets zou hebben afgesloten. Bij een pomp direct opgezegd via de meegezonden link. Maar wel 10 euro op de factuur. Als ik rij sluit ik natuurlijk niets af, en ik game nooit.

Bij KPN weet niemand hoe of wat. De eerste aan de telefoon zag geen bijzonderheden of extra kosten. Terwijl een dag later 10 euro extra op de factuur staat. Vandaag weer gebeld, en de medewerker kan niets doen en stuurt mij naar degoogle playstore, daar kom je ook niet verder want daar komt het niet vandaan. Dit ruikt toch wel naar oplichting

Goede avond,

 

 helaas had ik hetzelfde probleem. Ik dacht dat mijn zoontje (per ongeluk) ergens op geklikt had, maar je moet echt een telefoon nummer opgeven waar ze die €10,- af gaan schrijven, maar dat heeft hij nooit opgegeven en ik zelf zeker niet. Ze schrijven dus ongewenst geld af bij heel veel mensen, maar mijn is gewoon stelen dus.

 

 Maar ik lees hier boven dat je het dus redelijk eenvoudig af kunt zeggen en stop zetten. Ik vond het al vreemd dat ik een nummer uit Curaçao moet bellen daar had ik al een gevoel bij van oplichting maar het kan dus via de sms? 

@Michel.uit.Arnhem

Met vriendelijke groeten, 

Robert Schattenberg 

Wat super fijn dat deze info is gedeeld! Ik kreeg ook opeens een bericht dat ik iets had afgesloten.

gelukkig eenvoudig te annuleren via de website e-bill.mobi. 
dank dat deze info er staat!

Van battle zone is het telefoonnummer niet meer in gebruik.

E-Bill.mobi. Lijkt een niet bestaande website te zijn. Bij ons nu ook 4x afgeschreven nergens toestemming voor gegeven. Hoe kan ik dit oplossen? 

Reputatie 7

E-Bill.mobi. Lijkt een niet bestaande website te zijn.

 

 

Reageer