Beantwoord

Onterechte kosten in rekening gebracht voor data in buitenland

  • 6 March 2024
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

Hi! 

Graag dien ik een klacht in over facturatie voor internet verbruik in het buitenland. Ik heb eerst gebeld maar na aanleiding van mijn gesprek met een KPN medewerker werdt vermeld dat ik beter in het forum een klacht in kon dienen. In Feb 2024 zat ik in het buitenland. Toen ik lande kreeg ik een bericht waarin vermeld werdt dat bellen en internet verbruik extra zou kosten. Toen ik mijn internet wilde gebruiken werkte dat niet. Ik heb geprobeert google maps te gebruiken. whatsapp berichten en emails kwamen ook niet binnen, alleen wanneer ik wifi gerbuikte kreeg ik internet. Daardoor dacht ik dat ik geen KPN internet zou gebruiken tenzij ik dat specifiek aan zou zetten. Nu heb ik een factur ontvangen voor verbruik van 26MB...maar waarvoor? Het internet werkte niet wanneer ik geen wifi had. Als internet wordt aangeboden in het buitenland en ervoor gerekend wordt moet het wel werken wanneer de wifi niet aan staat. Graag dat het bedrag verkend wordt !

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 8 March 2024, 19:35

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @SACVW, welkom! Wat jammer, deze onduidelijkheid!

 

Ik begrijp goed dat je het mobiele internet niet kon gebruiken, maar dat je hier nu toch voor moet betalen? In sommige landen kost een MB 2.50 euro. En wij blokkeren het internet bij 60,50 euro aan kosten. Dat zal dus ongeveer die 26 MB zijn. En dat is echt zo gebruikt. In dat geval lijkt het inderdaad dat je geen internet hebt kunnen gebruiken, omdat die MB's binnen een paar seconden/minuten al op waren. Zou je eens de tweede pagina van jouw factuur hier kunnen plaatsen (zonder herkenbaar 06-nummer)? Dan kan de community met je meekijken.

 

Daarnaast is het altijd aan te bevelen om een bundel aan te schaffen als je buiten de EU verblijft. Er zijn verschillende opties aan buitenlandbundels. Ook kan je ervoor zorgen dat het limiet buiten de EU op 0 euro komt te staan door ‘BESCHERMING AAN’ naar 1266 te sms’en. 

Reputatie 7

@Marcia van KPN, Ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat er met geen woord gerept wordt over hoe je dit zou kunnen voorkomen. Dat zou mijns inziens verplicht opgenomen moeten worden bij antwoorden van KPN in topics over onverwachte kosten in het buitenland.

@SACVW, sms "BESCHERMING AAN" naar 1266 zodat je in ieder geval voorkomt dat je nog een keer tegen die belachelijke kosten aan zult lopen.

Reputatie 7
Badge +30

Daar heb je een uitstekend punt, @wjb! Ik zal m'n bericht hierboven aanvullen. 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Ik vind dit echt zo jammer en wil eigenlijk weg bij KPN. Ik heb aangegeven dat ik het internet inderdaad heb geprobeerd te gebruiken maar het werkte NIET. Waarom een service aanbieden die niet gebruikt kan worden maar wel erna een rekening voor sturen met het antwoord "ja maar er staat wel dat u het heeft gebruikt". Hier kan ik precies niks mee

Reputatie 7

Kan jij die telefoonnummers nog even wegpoetsen in jouw screenshot?

Reputatie 7
Badge +30

Ik vind dit echt zo jammer en wil eigenlijk weg bij KPN. Ik heb aangegeven dat ik het internet inderdaad heb geprobeerd te gebruiken maar het werkte NIET. Waarom een service aanbieden die niet gebruikt kan worden maar wel erna een rekening voor sturen met het antwoord "ja maar er staat wel dat u het heeft gebruikt". Hier kan ik precies niks mee

Zoals aangegeven, klopt dit. Het mobiele internet is geblokkeerd zodra je op 60.50 euro zat. Hier heb je ook een sms over ontvangen. Met het aanzetten van een bundel of het sms’en van BESCHERMING UIT (wat ik niet adviseer, dan zit er geen limiet meer op), had je er weer gebruik van kunnen maken. Ik kan daar helaas op dit moment niets meer aan veranderen. 

Reageer