Vraag

Opzegservice is niet uitgevoerd, ik wil hier graag een vergoeding voor

  • 26 August 2022
  • 15 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik ben sinds juli overgestapt naar kpn. Met de overstap service van Ziggo zou mijn contract door kpn opgezegd worden. Helaas is dit nog niet gebeurd. Ik heb nu al twee maanden te veel doorbetaald bij ziggo. Aangezien dit niet volgens afspraak is wil Ik een vergoeding voor de geleden schade.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Heeft u een abonnement bij KPN besteld en via KPN de overstapservice dat zij Ziggo zouden opzeggen? U heeft het namelijk over de overstapservice van Ziggo.

En welke opzegtermijn bij Ziggo had u? Was uw contract al wel vrij van Ziggo of liep uw contract mogelijk nog?

 

Als u uw profielgegevens invult kan een moderator er voor u naar kijken, anders zou ik bellen met 0800 0402 (gratis) en heeft u het snelst een antwoord.

 

 

De overstapservice van KPN om mijn Ziggo abo op te zeggen bedoelde ik

Ik ben al jaren Ziggo abonnee, dus geen opzegtermijn.

Mijn profiel is ingevuld.

Vertrouwend op een correcte en snelle afhandeling, 

Mvrgr Jeroen 

Reputatie 6
Badge +6

@Jeroenjuni2022 Heeft u een bevestiging(mail) van KPN gehad waarin staat dat zij Ziggo voor u opzeggen?

 

Tuurlijk:

Opzeggen van uw huidige internetdiensten
U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis. Wij zeggen uw contract op bij Ziggo. Meteen nadat u de diensten van KPN Thuis kunt gebruiken, sturen wij uw huidige aanbieder een bericht. Deze stopt dan direct uw abonnement en de betaling daarvoor.

Badge +19

Dan komt het goed. Een moderater gaat hier reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of drie.

Reputatie 6
Badge +6

Tuurlijk:

Opzeggen van uw huidige internetdiensten
U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis. Wij zeggen uw contract op bij Ziggo. Meteen nadat u de diensten van KPN Thuis kunt gebruiken, sturen wij uw huidige aanbieder een bericht. Deze stopt dan direct uw abonnement en de betaling daarvoor.

Ahh mooi dan bent u ingedekt. Kans is groot dat KPN dan de teveel betaalde abonnementskosten wat u heeft betaald aan Ziggo vergoed. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Jeroenjuni2022, welkom op het KPN Forum! Leuk dat je gekozen hebt voor KPN. 💚

Ik heb de bevestiging van jouw bestelling erbij gepakt en zie hier dat je (inderdaad) gebruik hebt gemaakt van onze Overstapservice. Er is dus blijkbaar iets niet goed gegaan. Mijn advies aan jou is als volgt:

  1. Zeg het abonnement bij Ziggo alvast op. Je hebt een maand opzegtermijn, dus hoe eerder je dit regelt, hoe beter. Als wij dit nog voor je hadden kunnen doen, hadden we dat graag gedaan, maar helaas. Het is nu vraag aan jou om dit zelf te regelen.
  2. Vervolgens mag je een e-mail sturen naar correctie-overstap@kpn.com. Met deze e-mail stuur je het volgende: klantnummer KPN, uitleg van de situatie en bewijs dat de overstap niet goed is gegaan. Denk hierbij aan facturen van Ziggo en de orderbevestiging. Mijn collega van de Overstap desk zal contact met jou opnemen om dit verder af te handelen.

Pardon?

Jullie zijn in gebreke gebleken in deze, en dan moet ik het zelf herstellen en nog bewijsvoering doen ook?

Dat ga ik niet doen, dat is jullie verantwoordelijkheid dus dat moeten jullie zelf doen.

Opmerkelijk dat er zoveel fout gaat met jullie opzegservice.

Het word steeds minder leuk dat ik voor KPN heb gekozen.

Groeten, Jeroen 

Pardon?

Jullie zijn in gebreke gebleken in deze, en dan moet ik het zelf herstellen en nog bewijsvoering doen ook?

Dat ga ik niet doen, dat is jullie verantwoordelijkheid dus dat moeten jullie zelf doen.

Opmerkelijk dat er zoveel fout gaat met jullie opzegservice.

Het word steeds minder leuk dat ik voor KPN heb gekozen.

Groeten, Jeroen 

Dan blijft het abo bij Ziggo dus gewoon doorlopen voor jouw rekening.

Alweer Pardon? Nu breekt mijn klomp.

De klant moet de schade van jullie falende Opzegservice repareren?

Omdat jullie je belofte niet na willen komen?

Dat is zeker niet volgens het consumentenrecht.

Is dit het ware gezicht van KPN? We beloven van alles, maar zoek het lekker zelf maar uit?

Gr Jeroen

Badge +19

Het is fout gegaan bij Kpn en dat is ook toegegeven.  De consequentie is helaas dat je zelf in aktie moet komen want het is wettelijk niet toegestaan dat kpn alsnog voor je opzegt. Alleen de contractant mag dat nu doen. 

Het is fout gegaan bij Kpn en dat is ook toegegeven.  De consequentie is helaas dat je zelf in aktie moet komen want het is wettelijk niet toegestaan dat kpn alsnog voor je opzegt. Alleen de contractant mag dat nu doen. 

Hallo @Joep1965 , heb je daar een bron voor, daar heeft @Jeroenjuni2022 misschien ook iets aan.

 

Reputatie 7
Badge +17

Het spijt me, @Jeroenjuni2022, maar is geen andere manier om het alsnog op te lossen.

Ik heb intussen opgezegd bij Ziggo. Per 30 September. Drie maanden te laat, dus 3x74=222 euro te ontvangen.

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je het abonnement zelf opgezegd hebt! Je mag nu een e-mail sturen naar correctie-overstap@kpn.com. Met deze e-mail stuur je het volgende: klantnummer KPN, uitleg van de situatie en bewijs dat de overstap niet goed is gegaan. Denk hierbij aan facturen van Ziggo en de orderbevestiging. Mijn collega van de Overstap desk zal contact met jou opnemen om dit verder af te handelen.