Vraag

Overgestapt van consument naar zakelijk, kan nu niet gelijk een smartwatch bestellen

  • 14 April 2024
  • 3 reacties
  • 7 keer bekeken

Hallo allen,

 

Ben al jaren klant bij de KPN, altijd tot volle tevredenheid.
Tot deze week dan, en ben ook serieus aan het overwegen om over te stappen naar een andere provider.

Afgelopen week 3x naar de KPN winkel geweest in een poging om een nieuwe telefoon/smartwatch en verlenging abonnement te regelen.
Met de, ogenschijnlijke, simpele vraag om mijn abonnement gelijk over te zetten naar zakelijk. Dit bleek echter nog niet zo gemakkelijk maar uiteindelijk gelukt.
Een nieuwe telefoon sinds gisteren in mijn bezit maar de smartwatch kon ik niet via de winkel regelen maar moest is zelf bestellen.

Prima, zo gezegd zo gedaan. Ik krijg echter een afwijzing want ik ben pas net klant bij KPN (!) en moet dus 3 maanden wachten tot ik een smartwatch (ultra 2) met multisim aan kan schaffen want ze weten niet of ik het wel kan betalen.
Ik wil de smartwatch in 1x betalen dus het gaat om het abonnement van nog geen 5 euro p/m.
 

Gebeld met de klantenservice maar het is nu eenmaal het beleid van de KPN, hij kan daar ook niets aan veranderen (snap ik uiteraard).
Ik kan er in mijn hoofd niet bij dat er zo wordt omgegaan met bestaande klanten, geen wanbetaler en ook geen bkr oid (ook nog nooit gehad).
Alleen het rekeningnummer is veranderd…
 

Schiet mij maar lek!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Prima, zo gezegd zo gedaan. Ik krijg echter een afwijzing want ik ben pas net klant bij KPN (!) en moet dus 3 maanden wachten tot ik een smartwatch (ultra 2) met multisim aan kan schaffen want ze weten niet of ik het wel kan betalen.
Ik wil de smartwatch in 1x betalen dus het gaat om het abonnement van nog geen 5 euro p/m.

KPN verkoopt geen losse smartwatch. Dat gaat altijd met abonnement, gekoppeld aan het abonnement van uw mobiele telefoon.

Als u een smartwatch wilt, dan zal ook het abonnement van uw mobiele telefoon vernieuwt moeten worden. En dat kan bij u nog niet. Want KPN heeft de stelregel dat een abonnement minimaal 3 maanden oud moet zijn voordat da mogelijk is.

Klanten die eerste een sim-only abonnement afsluiten en daarna toch een toestel erbij willen moeten ook 3 maanden wachten. Dat is al vele jaren zo.

Niets nieuws onder de zon dus.

Bedankt voor je reactie Nick83!

Dat snap ik, alleen ik heb geen nieuw abonnement. Het is alleen overgezet naar een andere rekening.
En ook al is dit voor sommige mensen blijkbaar niets nieuws onder de zon, voor mij wel.
Dan hadden de werknemers bij de kpn winkel mij er toch ook minstens op kunnen wijzen?
Het was hun bekend dat ik een smartwatch met multisim erbij wenste.

Blijkbaar zit er dus niets anders op dan 3 maanden uit te zitten, terwijl ik de horloge eerder nodig ben.
Niet heel klantvriendelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor je reactie Nick83!

Dat snap ik, alleen ik heb geen nieuw abonnement. Het is alleen overgezet naar een andere rekening.

Ik lees dat u het abonnement om heeft laten zetten naar een zakelijk abonnement. 

Met de, ogenschijnlijke, simpele vraag om mijn abonnement gelijk over te zetten naar zakelijk.

Dat betekent een nieuw abonnement. Dat kan volgens mij niet anders. Een particulier abonnement omzetten naar zakelijk, dat word een nieuw abonnement. De prijzen en voorwaarden zijn anders. Dus dat particuliere abonnement kan niet zakelijk doodleuk doorlopen. 

Reageer