Beantwoord

Overstap van XS4ALL naar KPN met gratis simkaart

  • 8 October 2022
  • 14 reacties
  • 140 keer bekeken

We zaten heel lang bij xs4all met een 3in1 smart abonnement. Dit is incl. Een simkaart met 1 gb data. Na de omzetting naar KPN ook een nieuwe simkaart ontvangen. Maar dit is geen kaart om mee te bellen, heeft ook geen telefoonnummer. Nu krijgen we een aparte factuur voor KPN Mobiel €0,07. Bedrag gaat natuurlijk nergens over maar wij hebben helemaal geen KPN Mobiel en willen niet dat dit bedrag van onze rekening wordt afgeschreven. We snappen ook niet waar deze kosten vandaan komen.

Het gratis SIM kaartje wordt amper gebruikt.

In afwachting van uw reactie.

 

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 20 October 2022, 13:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Hoogkamer en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier ook je vraag stelt! Een directe verklaring heb ik niet voor het feit dat je nu ineens een aparte factuur ontvangt van €0,07 maar ik zoek dit wel graag voor je uit. Mag ik je daarom vragen om je forumprofiel in te vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan?

 @JanZ_  ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Zojuis een betaalherinnering voor 0.07 euro gekregen, we hadden de incasso geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +24

Zojuis een betaalherinnering voor 0.07 euro gekregen, we hadden de incasso geblokkeerd.

Niet te lang wachten met betalen. Anders komen er 40 euro kosten bij. 

Ja, kom maar op. Wij hebben geen KPN mobiel abonnement. Dus gaan we natuurlijk ook niet voor betalen. En anders veranderen we van provider.

Reputatie 4
Badge +3

@Hoogkamer Kun je zien in MijnKPN (of evt in KPN Prepaid) welk nummer er gebeld is.

De SIMkaart is een data kaart met een 0970 nummer. Wij hadden in augustus hetzelfde. Er was een SMS bericht verstuurd (kosten €0,08) naar 3197001002004. Waarschijnlijk gedaan door een App. Het is nadien niet meer voorgekomen en ik ben er ook niet achter gekomen welke App het geweest is.

@MinneH denk dat dit hetzelfde is idd een SIM datakaart, ik heb geen KPN prepaid. Kan ook niks terugvinden in mijnkpn, ook geen factuur. Sms, bellen en data gaat via mijn mobielprovider. Nummer van kpn simkaart heb ik nergens aan gekoppeld. Vreemd verhaal. Stel 1 miljoen x 0,07 ct dat is een lekker bedrag, ik denk toch eerder aan phising of fraude.

Reputatie 7
Badge +12

 @JanZ_  ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Daar is dan iets niet helemaal goed gegaan ben ik bang @Hoogkamer, als ik je forumprofiel nu open dan is deze nog steeds leeg! 

Ik zie het idd. Als ik ben ingelogd en dan naar het forum wil dan word ik automatisch weer uitgelogd, om mijn profiel aan te maken moet ik mezelf weer inloggen, naar het forum maar word weer automatisch uitgelogd. Klantnr is:  **********

 

Nogmaals profiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +12

Nogmaals profiel ingevuld.

Yes, bedankt voor het invullen van je forumprofiel @Hoogkamer. In dit geval is het beste advies wat ik je kan geven om contact op te nemen met de helpdesk van XS4ALL. Je kunt ze bereiken op het nummer 020 398 7666. Zij kunnen je hier om heel eerlijk te zijn beter mee helpen dan dat ik dit kan! 

Sorry hoor, maar ik heb hier helemaal geen zin en tijd (lange wachttijden) voor.

Wij hebben géén KPN mobiel. Met xs4all nooit problemen gehad in 20 jaar tijd.

Los het op, fout ligt bij jullie.

Anders stappen we over naar een andere provider, dan krijgen we tenminste nog aanbiedingen ook!

Reputatie 7
Badge +12

Sorry hoor, maar ik heb hier helemaal geen zin en tijd (lange wachttijden) voor.

Wij hebben géén KPN mobiel. Met xs4all nooit problemen gehad in 20 jaar tijd.

Los het op, fout ligt bij jullie.

Anders stappen we over naar een andere provider, dan krijgen we tenminste nog aanbiedingen ook!

Dat begrijp ik ergens heel goed @Hoogkamer. Het is geen kwestie van onwil hoor. Maar de mensen die met hun oude XS4ALL pakket zijn overgenomen door KPN, kunnen voor vragen nog altijd contact opnemen met de helpdesk van XS4ALL. Zij zijn bekend met deze pakketten (wij veel minder) dus vandaar mijn verzoek om contact met hen op te nemen.

Reputatie 7
Badge +9

@Hoogkamer naast die goede hint van @JanZ_ , dat je hiervoor het beste XS4ALL kunt benaderen heb ik toch nog een vraag. Je zei in jou start post dat het gratis SIM kaartje amper gebruikt wordt. Waarvoor gebruik je hem dan (als je hem gebruikt)? Waar heb je hem dan inzitten?