Beantwoord

Overstapservice is niet goed gegaan bij overstap Ziggo naar KPN

  • 24 April 2024
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Beste KPN Forumleden,

Ik wil graag mijn ervaring delen en hoop op jullie hulp. Vorig jaar ben ik overgestapt van Vodafone en Ziggo naar KPN voor al mijn mobiele, internet- en tv-diensten, met behulp van de overstapservice.

Helaas verliep de installatie van het internet niet helemaal vlekkeloos vanwege problemen met het aansluiten van glasvezel naar mijn woning. Dit resulteerde in meerdere keren uitstel, waarbij ik zelf actief moest achterhalen wanneer de aansluiting plaats zou vinden (Glaspoort).

Toen de aansluiting uiteindelijk werd voltooid, begon KPN direct met het in rekening brengen van kosten, zonder rekening te houden met het opzeggen van mijn abonnement bij Ziggo. Dit heeft geleid tot dubbele kosten voor de huidige maand plus één extra maand.

Ik heb geprobeerd dit probleem op te lossen met KPN, maar tot nu toe hebben zij geen bevredigende oplossing kunnen bieden. Nu heb ik vernomen dat er wellicht wel gepaste oplossingen mogelijk zijn via dit forum. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt voor jullie tijd en assistentie.

 

Mvg

Tepan

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 April 2024, 10:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Tepan, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Je zegt dat je voor de overstap van Ziggo naar KPN hebt gekozen voor de Overstapservice. Maar je zegt ook dat je het abonnement van Ziggo nog zelf hebt moeten opzeggen. Kun je dit toelichten?

Want normaal is het zo dat als je kiest voor de Overstapservice, je bij jouw vorige provider pas wordt afgesloten op het moment dat KPN kan leveren. Als er vertraging inzit door de installatie van glasvezel, dan blijft jouw abonnement bij Ziggo langer actief. Op het moment dat glasvezel dan klaar is, dan gaat het KPN abonnement in en wordt Ziggo stop gezegd. Je zou dan geen dubbele kosten moeten hebben.

Heb je ondanks de Overstapservice toch dubbele kosten doordat Ziggo niet op tijd is opgezegd? En heb je bewijs van de Overstapservice? Dan kan je ons een e-mail sturen naar correctie-overstap@kpn.com. Met deze e-mail stuur je het volgende: klantnummer KPN, uitleg van de situatie en bewijs dat de overstap niet goed is gegaan. Denk hierbij aan facturen van Ziggo en de orderbevestiging. Mijn collega van de Overstap desk zal contact met jou opnemen om dit verder af te handelen.

Maar! Dit is natuurlijk anders als je geen Overstapservice gebruikt. Of als je de Overstapservice zelf hebt geannuleerd, omdat de levering langer zou duren. Je hebt met het afsluiten van een abonnement aan KPN gevraagd om zo snel mogelijk te leveren. Het is dan aan jou om rekening te houden met het opzegtermijn van jouw vorige provider. Hiervoor zijn wij niet verantwoordelijk. En in dat geval kunnen wij dan ook niet de dubbele kosten vergoeden.

Hoi Denise, 
Bedankt voor je reactie. ik zal de bewijs stukken opsturen. 

mvg

Tepan

Nog steeds geen reactie  van correctie_overstap@kpn.com ontvangen.

Reputatie 7
Badge +17

Het kan tot 10 werkdagen duren voor je een reactie ontvangt, @Tepan. Ik moet je vragen nog even geduld te hebben.

Reageer