Vraag

Prijs van het internetabonnement voor een trouwe bestaande klant

  • 31 October 2023
  • 7 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik ben al jaren klant bij KPN. Nu heb ik al een aantal jaar een 1gb glasvezel internetabonnement. Hierbij betaalde ik (uit mijn hoofd) eerder 52,50 en is die prijs nu opgelopen naar 60,69? Ivm inflatiecorrectie enz enz. 

Nu is mijn vraag, waarom als ik een “nieuwe” klant zou zijn, kan ik weer ditzelfde abonnement voor 52,50 per maand afsluiten en betaal ik als “vaste” klant ondertussen meer? 

Zou daar niet vanuit KPN juist een tegenovergesteld “beloningsprogramma” moeten zijn? 

Kan mij uitgelegd worden hoe dit zit? Ik zit er nu over te denken om dan maar weer ergens anders een contract af te sluiten, wat eigenlijk stom is want ik ben verder best tevreden bij KPN. 


7 reacties

Badge +19

Als u belt met de klantenservice dan kunt u vrijwel zeker overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm. Bel 0800-0402 

KPN heeft mij middels een brief verzocht contact met hen op te nemen i.v.m. mijn opzegging, want ze wilden mij niet kwijt als vaste klant. Vanmiddag contact opgenomen wat tot niets heeft geleid, want het gesprek werd tussentijds afgebroken terwijl de medewerker overleg zou hebben over de mogelijkheden, tussentijds twee andere medewerkers gesproken welke totaal andere info verstrekten, de 1e medewer belde niet terug ook niet na twee terugbel verzoeken. Dit was via het nummer 0800 0402.

Als vaste klant zou je inderdaad mogen verwachten dat KPN dit beloond, door een betere aanbieding voor te stellen, dan hun aanbod voor nieuwe onbekende klanten.

Eerder contact met KPN had al geleid tot mijn opzegging i.v.m. het niet goed omzetten van mijn internetsnelheid, waardoor ik dagen geen internet ontving maar wel betaalde. Hierover contact opgenomen en er zou een monteur komen, maar dit gebeurde niet (deze medewerker kwam tijdens het telefoongesprek chaotisch over en er waren storende achtergrond geluiden), dus wederom contact moeten opnemen.  

Al met al lijkt het erop dat KPN liever klanten kwijt is dan rijk, wat erg jammer is gezien ik (sinds ik weer gebruik kan maken van mijn internet) voorheen zeer tevreden was over deze provider.

 

 

 

 

 

 

 

 

Badge +19

@B.Hoogeveen wat u wil is onbetaalbaar.  Stel kpn zou iedere vaste klant € 10,00 korting per maand geven. Dan komt er dus 25 miljoen per maand minder binnen.  Das veel!!

Beste @Joep1965/KPN?,

Mijn reactie was gericht @Bramzah, daarnaast hoeft u niet in te vullen wat ik aan korting verwacht, ook bijzonder dat u de nadruk op € legt en niet op mijn ervaring met de klantenservice. 

Inmiddels een andere provider gevonden, want ik ben nog steeds niet teruggebeld door betreffende medewerker van KPN. Deze verwachting zal u ook wel teveel vinden!!

 

Ik vind het ook een zeer kwalijk iets dat wanneer ik nu tijdens de black friday deals als vaste klant bel , ik een korting kan krijgen van een whopping €7,50 . Terwijl een nieuwe klant gewoon 17,50 korting krijgt. Ik vraag niet voor EXTRA korting omdat ik een vaste klant ben. (15jaar Mobiel & 5jaar Thuis) Maar ik zou het wel eerlijk vinden om DEZELFDE korting te krijgen als nieuwe klanten.

 

Tijd voor maar met alles Thuis&mobiel over te gaan stappen naar Odido.. en dan volgend jaar maar weer terug .. en heen en weer en heen en weer en heen en weer en heen en weer.. (Op die manier bespaard het me tenminste 200 euro per jaar.)

Badge +19

Ik vind het ook een zeer kwalijk iets dat wanneer ik nu tijdens de black friday deals als vaste klant bel , ik een korting kan krijgen van een whopping €7,50 . Terwijl een nieuwe klant gewoon 17,50 korting krijgt. Ik vraag niet voor EXTRA korting omdat ik een vaste klant ben. (15jaar Mobiel & 5jaar Thuis) Maar ik zou het wel eerlijk vinden om DEZELFDE korting te krijgen als nieuwe klanten.

 

Tijd voor maar met alles Thuis&mobiel over te gaan stappen naar Odido.. en dan volgend jaar maar weer terug .. en heen en weer en heen en weer en heen en weer en heen en weer.. (Op die manier bespaard het me tenminste 200 euro per jaar.)

Als u als vaste klant korting zou krijgen dan zouden alle vaste klanten korting moeten krijgen. Ik heb het even voor u uitgerekend. 2,5 miljoen klanten x € 17,50 per maand is € 43.750.000 zegge drieenveertig miljoen zevenhondervrijftig euro per maand wat KPN dan misloopt. Poeh dan is het gebeurt met KPN!!!

Daarmee kan ik je ook wel een rekensom geven. Ik betaal voor mijn internet + mobiel in totaal 91 euro per maand. x12 is dat €1092 per jaar. Dus in plaats van dat KPN mij ook de extra korting geeft van nieuwe klanten 120 euro op jaarbasis (210 in totaal). En verdienen dan alsnog €882 euro aan mij als klant. Verdienen ze na deze maand niets meer aan mij. Want overstappen met zowel Internet thuis (450p/j) als mijn mobiel abonnement (312p/j) bespaard mij bij Odido gewoon 330 euro op jaar basis. (voor precies dezelfde snelheden en onbeperkt data) En dan kan ik volgend jaar gewoon weer terug overstappen naar KPN en WEL weer de nieuwe klant korting krijgen. 

 

Het word dan gewoon heen en weer en heen en weer. Lekker omslachtig maar agg voor zoon besparing heb ik dat er wel voor over.

Reageer