Vraag

Recommerce betaalt de beloofde 150 euro niet terug. Oplichting?

  • 1 June 2023
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Bij KPN de nieuwe iphone 14 aangeschaft met de omruil (door recommerce) van 150,00euro en 53,00euro door KPN. Toestel ingestuurd , na lang wachten zelf een mailtje gestuurd of alles ok was en wanneer de terugbetaling zou gebeuren. Het antwoord van recommerce was :

”Hallo,
 Ik kan bevestigen dat de ontvangen documenten voor de bonus correct zijn.
 De overschrijving van €150 zal binnenkort plaatsvinden (onder voorbehoud van validatie door KPN).”
 
Na weer een tijd wachten nogmaals gemaild met de vraag wanneer er uitbetaald zou worden kreeg ik dit antwoord:

”Het spijt me, de bonus kan niet worden gevalideerd omdat u hetzelfde document voor 2 verschillende omslagbestanden hebt verzonden”

Hierop heb ik gevraagd wat ik dan moet doen ,welke stappen ik moet ondernemen, hierop wordt dit geantwoord:

“ Er zijn geen stappen meer te ondernemen, het aanbod is nu afgelopen”

DIT DUS….. dit lijkt voor mij een scam! dit kan toch niet? waar moet ik mij toe wenden? ik voel me echt opgelicht KPN :-( 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Peteriphone14, welkom! Ik weet niet eens wat een omslagbestand is. Dus ik kan niet aangeven wat er precies aan de hand is. Maar ik ga dit natuurlijk wel uitzoeken! Kan je je forumprofiel aanvullen met je adres, 06-nummer en klantnummer? En wil je ook onder de ‘persoonlijke opmerkingen’ het ordernummer, TradeIn-nummer etc. zetten? Dan kan ik met je meekijken. 

Goede Middag Marcia,

Eerst en vooral dank voor uw reactie want ik word  een beetje weemoedig van de gehele situatie .

U vraagt mij mijn klantennummer … in te vullen, maar dit is veilig?  werkt u voor KPN? (sorry maar ben niet zo een internet habitué .

En zoals u al aanbrengt :”omslagbestand”…..nooit van gehoord, zo ook de mensen rondom mij niet.

Ik bezorg u graag de screenshots van het gesprek als u dat wenst.

Vriendelijke groeten,

Peter

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Peteriphone14  Marcia werkt voor KPN, dit is te zien aan het zwart/witte KPN icoontje bij haar naam. Ook zijn hier andere klanten die klanten helpen. Alles wat je privé invult wat Marcia aangeeft kan alleen jij en de KPN medewerkers hier zien, verder niemand, dus ook geen andere klanten. Het is dus veilig. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste Peter, ik heb je privébericht beantwoord. Verder klopt het helemaal wat Anneke-Anna zegt. Ik zie je gegevens graag tegemoet.