Vraag

Restitutie, sinds 26 januari geen internet, vaste telefoon, tv

  • 16 February 2022
  • 13 reacties
  • 114 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

Goedemiddag, 

Mijn oma is verhuist en sinds 26 januari zou alles weer moeten werken op het nieuwe adres. Echter, tot op heden werkt helemaal niets. Ze heeft geen vaste telefoon, tv of internet. Het abonnement staat op de naam van mijn opa die helaas is overleden een maand geleden, maar na bijna een maand lang klungelen met de KPN nabestaanden lijn (de medewerkers zijn trouwens echt waardeloos daar) om het abonnement over te zetten, zijn we helemaal klaar met KPN. Uiteindelijk vandaag maar het abonnement opgeheven. Afijn, sinds 26 januari heeft ze geen gebruik kunnen maken van die diensten. Ik zou dus graag een restitutie willen vanaf 26 januari.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Uh hallo? Krijg ik nog een antwoord van iemand?

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @KVP. Door de manier waarop het forum werkt duurt het een paar dagen voor een moderator je topic ziet. Wat je bericht betreft, dat klinkt allemaal niet goed. Ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Zou je je profiel in willen vullen? Daarbij heb ik specifiek het klantnummer nodig van het voormalige abonnement. En de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer dat daarbij hoorde. Die kan je in het “Persoonlijke opmerkingen” veld zetten. Laat hier even weten wanneer je het profiel hebt ingevuld. Dan ga ik voor je aan het werk om dit verhaal op een betere manier af te sluiten. 

Ingevuld!

Reputatie 7
Badge +17

@KVP ik heb het voor je nagekeken. Er staat op dit moment een opzegging in de systemen. Om die af te ronden wordt eerst nog een keer contact met je opgenomen. Ik verwacht eerlijkgezegd dat hiermee ook gekeken wordt naar de periode dat er zonder diensten is gezeten. Ik kan vanuit het forum het pakket niet opzeggen. Daarom moet dit eerst gebeuren.

Wat ik je wil vragen is volgende week de telefoon goed in de gaten te houden. Dan kunnen we telefonisch met je de opzegging afronden. Als daarbij niet gesproken wordt over de vergoeding laat dat hier dan weten. Als alles goed is krijg je begin volgende week dus een gesprek binnen waarmee in ieder geval de opzegging klaar is. En als daarmee de vergoeding niet klaar is kunnen we die dan voor het eind van de volgende week bespreken en is daarmee alles afgerond. 

Wanneer krijg ik bericht van die opzegging? De 16e heb ik al een verzoek al ingediend, maar ik heb er nog steeds niets van gehoord.

Reputatie 7
Badge +17

 Hi @KVP! Ik heb vanmiddag direct gesproken met de persoon die bezig is met de opzegging. De reden dat het langer duurt is omdat de verhuizing in onze systemen is vastgelopen. We kijken nu via de technische dienst hoe we dat gaan oplossen.

Ik denk dat als ik tussenbeide ga komen dat dit geen versnelling, maar misschien wel verwarring oplevert. Om die reden denk ik dat het beter is al het contact met die afdeling te doen. Ik wil je aanraden om voor verder contact daarmee 0800 - 0201 555 te bellen. Dan heb je niet te maken met de gewone klantenservice maar de specifieke afdeling die over de opzegging gaat. 

Deze afdeling gaat over het volledige proces verder. Niet alleen het opzeggen maar ook over de verdere vergoedingen. Ik heb na het gesprek met de collega vertrouwen in het verder goedkomen. Wat ik wil aanraden is dat ik nu het topic als opgelost meld, maar niet helemaal sluit. Op die manier kan die afdeling het voor je verder oplossen. Maar als je dan toch nog vragen hebt kan je die hier stellen en hoef je niet weer te wachten tot een nieuwe collega het oppakt en moet uitzoeken. 

Ik wil juist niets meer met die specifieke afdeling te maken hebben. Mijn oom heeft 3 weken lang gebeld om het abonnement om te zetten. Ze zijn daar zo aan het stuntelen dat het huilen hem uiteindelijk nader stond dan het lachen, dus of ik het alsjeblieft wilde regelen en maar op wilde zeggen. Ik wacht dan nog wel even, maar met de klantenservice nabestaanden ga ik geen contact meer mee opnemen. In totaal zijn ze al bijna 5 weken aan het klungelen om het abonnement over te zetten/op te zeggen …

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@KVP in dat geval help ik je hier verder. Wel is het belangrijk dat je opneemt als ze bellen. Zij zijn namelijk de collega's die uiteindelijk het pakket opzeggen. Verder snap ik goed dat gesprek na gesprek het vertrouwen snel wegneemt. Vooral als het om een gevoelige zaak als deze gaat. Maar weet dat wij je willen helpen bij het zo snel mogelijk opzeggen van het abonnement. Zodra het vastlopen van de bestelling is opgelost moet de opzegging dezelfde dag nog klaar zijn. 

Duurt het opheffen nog lang? Vandaag weer een factuur gekregen; die doen we gewoon terugboeken zodra het kan. We zijn er een beetje klaar mee.

Reputatie 7
Badge +17

@KVP ik kan je niet vertellen hoe lang het gaat duren. Het ligt bij de oplospartij. Dat is in dit geval de beheerder van het systeem waarin de bestelling is vastgelopen. Wel heb ik nogmaals contact gehad met de behandelaar van de klacht om te zien wat er mogelijk is. 

Net een herinnering gekregen dat er een factuur niet betaald is. Dat klopt ook, want die hebben we teruggeboekt. Gaan we natuurlijk ook niet betalen voor iets wat door jullie schuld niet kan worden opgezegd. Zet dat a.u.b. even goed in het systeem.

 

Ik vind het wel echt te schofterig voor woorden. Hij is bijna 2 maanden geleden overleden en nog is dit niet opgelost. 

Reputatie 7
Badge +17

@KVP dat kan niet de bedoeling zijn. Ik ga vandaag nog actie voor je ondernemen. 

Deze herinnering mag je voor nu in ieder geval negeren. Op het moment dat er een factuur open staat dan weet ons facturatiesysteem niet waarom dat is. Daarom wordt automatisch de actie uitgevoerd die daarbij hoort. In dit geval een herinnering met strenge taal. 

Ik zorg ervoor dat je vandaag nog verduidelijking hebt in wat je mag verwachten. 

Ik wacht nog steeds.