Beantwoord

Retour mobiel niet verwerkt vanwege een verkeerd retouradres

  • 7 November 2023
  • 14 reacties
  • 99 keer bekeken

Binnen 14 dagen na ontvangst heb ik mijn abonnement geannuleerd en toestel terug gestuurd. Na een tijd niks vernomen te hebben online een klacht ingediend. Na weer een tijd wachten blijk ik het verkeerde retour adres te hebben ontvangen van de klantenservice medewerker, waardoor de telefoon bij de verkeerde retour afdeling terecht is gekomen. Nu ben ik nog steeds aan het wachten. Gezien ik zelf niet de fout heb gemaakt en alles conform procedure heb uitgevoerd, zie ik graag dat de annulering verwerkt word en ik mijn betalingen weer retour krijg. Ik heb al meerdere keren geprobeerd de klachten afdeling te bellen maar dat kan blijkbaar niet. Er wordt wel een notitie gemaakt maar hier word niks mee gedaan. Track & Trace bevestigd dat het toestel is afgeleverd bij KPN. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 14 November 2023, 08:53

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Wat zuur dat dit op deze manier mis is gelopen @Hlem 😕

Als je toestel bij het verkeerde logistieke centrum af is geleverd, zal er vanuit daar actie moeten worden ondernomen om je toestel door te sturen naar het juiste logistieke centrum. Hier kan helaas wat tijd overheen gaan, maar als ik jou zo hoor speelt dit nu al wel erg lang. Ik hoop uiteraard dat je in tussentijd verder geholpen bent hiermee, mocht dat nog niet het geval zijn dan kijk ik graag even met je mee. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren. 

@Maja_ bedankt voor je reactie. Gisteren nog gesproken met een klantenservice medewerkster, die verschillende afdelingen heeft gebeld, en de conclusie is dat ik het onderzoek moet afwachten. Zij had niet de autorisatie om iets te doen. Ik heb aangegeven dat voor dit soort zaken wettelijke bepalingen zijn; binnen 14 dagen na ontvangst van mijn product dien ik mijn geld retour te ontvangen. Een bevestiging van een track en trace is voldoende. Die 14 dagen zijn we al lang voorbij. Alle informatie is te vinden in mijn klantbestand. Ik heb mijn forum profiel geüpdate. Het kan niet zo zijn dat ik maanden moet wachten op een onderzoek, want A. Dit is niet mijn fout, ik heb alles conform procedure gedaan. B. Wettelijk niet toegestaan zoals eerder vermeld en C. Als de telefoon niet gevonden wordt, wil KPN mij dan niet terugbetalen? Dat is uiteraard ook geen optie. Daarom heb ik ook al meerdere keren gemeld dat dit klant onvriendelijk is. Annuleer mijn bestelling, betaal mij de meer dan €900,- terug voor de telefoon + al betaalde abonnementskosten en ondertussen gaat KPN verder met haar onderzoek. 

Reputatie 7
Badge +20

Oei, ik zie dat jouw bestelling al heel lang geleden gedaan is, en wil hier ook graag nog even achteraan gaan want ben het met je eens. Jij hebt niks verkeerd gedaan maar bent nu wel de dupe van een langslepende procedure wat heel vervelend is. Ik weet niet of ik iets kan bespoedigen, maar ga toch wel mijn best voor je doen.

Heb je daarvoor nog een foto van je afgiftebewijs met track&trace voor mij?

@Maja_ Dank voor je snelle reactie. De track en trace is hier te vinden:


https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SKAAG574095700-NL-2400VB

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Hlem, ik ga voor je aan de slag en kom er hier op terug als ik meer weet!

Reputatie 7
Badge +20

We gaan de bestelling voor je annuleren @Hlem, daarbij nog wel een vraag vanuit de achterliggende afdeling die dit gaat regelen: Wil je het nummer dat bij dit abonnement hoort behouden en met dat nummer een nieuw toestel bestellen? Of mag alles geannuleerd worden en kan het nummer weg? 

@Maja_ Bedankt dat je dit hebt kunnen regelen. Alles mag geannuleerd worden. Voor de zekerheid, het gaat om het toestel en abonnementskosten. Ik heb deze niet gestorneerd. Wanneer kan ik het geld retour verwachten? 

Reputatie 7
Badge +20

Prima, ik zal doorgeven dat dit volledig geannuleerd mag worden!

Ook vraag ik direct na hoe lang het zal duren voordat dit volledig afgehandeld is. Je hoort hier weer van me als ik het antwoord ontvangen heb.

Reputatie 7
Badge +20

Nog geen reactie dus ik heb even om een update gevraagd, die verwacht ik morgen!

@Maja_ het leek allemaal opgelost te zijn. Maar nu ontvang ik een brief dat ik aangemeld ben bij Preventel en binnen een dag nog €32,48 moet betalen voor factuur 000001273750330. Zoals eerder vermeld heb ik alles binnen 14 dagen geanuleerd en zou ik geen kosten moeten hebben. Kun jij dit terugdraaien en zorgen dat er bij Preventel helemaal geen melding is van enige wanbetaling? 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dit gaat nog niet helemaal goed dus, ik besef nu ook dat ik nog niet een update heb gehad na mijn vorige bericht hier.

Wat ik in ieder geval zie, is dat er een factuur gestorneerd is eind november, klopt het dat je op dat moment de automatische incasso hebt teruggehaald via de bank? Daardoor is die factuur op onbetaald komen te staan. Ik snap jouw gedachtegang dat je deze factuur niet had hoeven te betalen, maar dit was niet de bedoeling geweest aangezien we dit via een creditfactuur aan je terug gaan storten. 

Omdat de factuur nu op onbetaald staat, ben je aangemeld als ‘wanbetaler’ wat nogal krom is in deze situatie 🤔☹️ De vergoeding van deze factuur is nog niet doorgevoerd zie ik, dit heb ik nu direct alsnog gedaan. Morgen vraag ik na of dit dan alsnog verrekend kan worden met het openstaande bedrag!

 

@Maja_ ik heb een collega gesproken, die heeft nu een credit factuur gemaakt. Ik heb de rekening van de brief betaald. Financieel klopt het dan. Enige wat er nu nog open staat is dat ik geen vermelding heb bij Preventel. Ook niet een melding dat er ooit iets niet betaald is geweesr. Ik wil uiteraard helemaal geen vermelding hebben bij Preventel. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik vraag even na hoe het zit met Preventel vermeldingen, aangezien dit niet iets is waar we vaak vragen over krijgen. Je hoort hier weer van me als er nieuws over te melden valt!

Reputatie 7
Badge +20

Als een klant geen openstaande bedragen meer heeft, geven wij aan Preventel door dat de registratie opgeheven kan worden en zal Preventel dat vervolgens gaan verwerken. Aangezien er nu al niks meer openstaat, zullen wij dit al aan ze door hebben gegeven en is het even wachten tot Preventel dus administratief afgerond heeft 🙂

Reageer