Vraag

Spotify onterecht als online aankopen op factuur. Fraude?

  • 14 February 2023
  • 14 reacties
  • 115 keer bekeken

Hier exact hetzelfde probleem. Spotify wordt als Online aankoop gefactureerd terwijl ik geen abonnement heb. In de KPN / Spotify account pagina staat ook een gebruikersnaam en e-mail  adres wat niet van mij is. 
contact gehad met KPN klantenservice en die verwijst me naar Spotify. Spotify kan niets voor me doen. Inmiddels 3x 9,99 in rekening gebracht. Hoe kom ik van dit “abonnement” af?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Inmiddels ook contact gehad met Spotify. Die vermoeden fraude omdat er een e-mailadres en gebruikersnaam vermeld staat die niet van mij zijn… Adviseren om contact op te nemen met fraude afdeling KPN… Help!!

Beste KPN,

Iemand heeft in november 2022 mijn account gebruikt en mijn abonnement gewijzigd, zowel bij mijn mobiele abonnement alsmede bij mijn vaste abonnement. Er zijn twee Spotify Premium abonnementen toegevoegd onder gebruikersnamen en e-mail adressen die mij onbekend zijn. Inmiddels is er ook al diverse keren een bedrag afgeschreven

Ik zou graag de toegevoegde ‘Spotify premium’ abonnementen verwijderd willen hebben. .Zelf lukt dat niet omdat ze blijkbaar als online aankoop geregistreerd worden.

Heb al een nieuw wachtwoord en twee-factor aangezet.

Groet,

Erik

 

Admin: Topic aan bestaand topic toegevoegd. Graag geen dubbele topics aanmaken. 

Reputatie 7
Badge +15

@Deel1 Welkom op het forum. 

Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld. 

Ik kon dus je gegevens er bij pakken en zie dat je een dag na het maken van dit topic telefonisch contact hebt gehad. 

En dat de situatie samen met mijn collega is opgelost. Klopt dit inderdaad? 

@Rutger_ Probleem is slechts deels opgelost. Onder mijn vaste internet aansluiting hangt nog steeds een voor mij onbekende Spotify account. Die moet dus ook nog weggehaald worden, zoals dat ook bij mijn mobiele aansluiting is gedaan.

Mijn eigen Spotify account is inmiddels teruggezet naar een Free account, dit zie ik ook als ik inlog bij Spotify. Er zou dus op de overzichtspagina spotify.kpn.com niets meer moeten staan.
 

Reputatie 7
Badge +15

@Deel1 Ik zie dat ook Spotify premium voor de vaste diensten afgelopen vrijdag uit het abonnement is gehaald. 

Op dit moment is er dus voor zowel mobiel als voor de vaste diensten geen Spotify meer actief. 

@Rutger_ die discussie heb ik dus steeds met KPN. Er hangt nog wel degelijk een Spotify account aan mijn vaste aansluiting. Een account met een e-mail adres en accountnaam die niet van mij zijn. Die wordt als “online aankoop” gefactureerd. Ik kan die account ook niet verwijderen. Dat kan alleen door KPN gedaan worden. 

Reputatie 7
Badge +15

@Deel1 Ook voor de account die gekoppeld is aan de vaste diensten is een opzegging aangevraagd. 

Ik zie wel dat deze pas per 01-03 in zou kunnen gaan. Ik zou dan ook willen adviseren af te wachten tot 01-03. 

Mochten er daarna nog problemen zijn dan hoor ik dit graag! 

@Rutger_ Mijn eigen Spotify account is gisteren al naar een Free account overgezet, dus er zou nu geen account meer zichtbaar moeten zijn bij KPN. Spotify bevestigt dat.
Haal gewoon dat foute account weg, het is niet van mij. Net zoals dat foute account wat onder mijn mobiel hing… deze soap duurt maar voort, als ik weer wacht krijg ik weer een online aankoop gefactureerd waar ik weer uren in moet steken om dat teruggedraaid te krijgen.

Reputatie 7
Badge +15

@Deel1 Als ik dat zou kunnen had ik dat uiteraard direct voor je gedaan. 

Juist omdat het als "online aankoop" op de factuur staat kan ik dat helaas niet zelf. Vandaar dat mijn collega dit heeft doorgezet. 

Ik verwacht dan ook dat het 01-03 opgelost zal zijn.

Mocht het niet zo zijn en het wordt onverhoopt toch nog in rekening worden gebracht dan herstel ik dit. 

@Rutger_ je collega heeft het dus niet goed doorgezet. Hij heeft bij mijn vaste aansluiting alleen de optie Spotify uitgezet. Waardoor mijn eigen Spotify account nu als Free account te boek staat. Het foutieve account hangt nu nog steeds aan mijn account en gaat dus gewoon weer als online aankoop in rekening gebracht worden. Ik begin er serieus wanhopig van te worden. Moet ik dan echt al mijn abonnementen bij KPN opzeggen om hier vanaf te komen?

Reputatie 7
Badge +15

@Deel1 Ik moet door het stof. Het blijkt helaas dat je gelijk hebt. 

Spotify als online aankoop staat weer op de factuur. 

Ik heb de situatie ondertussen opnieuw intern doorgezet. Mijn collega's gaan hiermee aan de slag. 

Zodra ik meer weet zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 

@Rutger_ Ik zag dat het inderdaad weer in rekening is gebracht op zowel vaste aansluiting als mobiele aansluiting.

Ik durf ook geen nieuw Spotify account meer te nemen via KPN. Toch jammer, want dat scheelt me 60,- euro per jaar, wat ik nu duurder uit ben omdat ik op deze manier geen gebruik kan maken van de Entertainment korting…

Dat neem ik maar op de koop toe, help me alsjeblieft van die spook rekeningen af. Begin er redelijk wanhopig van te worden…..

Reputatie 7
Badge +15

@Deel1 Dat je geen nieuw abonnement durft te nemen snap ik. Zeker als het zoveel moeite kost om de verkeerde er uit te halen. 

Ik hou de situatie goed in de gaten, en ga mijn uiterste best doen om eerst van de spookrekeningen af te komen! 

Reputatie 7
Badge +15

@Deel1 Voor zover ik kan zien is op beide facturen nu geen Spotify meer in rekening gebracht. 

Goed nieuws dus! Fijn dat het eindelijk opgelost is!