Vraag

Spotify Premium als online aankoop op facturen

  • 29 June 2023
  • 14 reacties
  • 124 keer bekeken

Hi,

Gisteren kwam ik er achter dat we sinds 2 maanden dubbel betalen voor spotify. Wij betalen het 1 keer via het abonnement zelf, maar nu ook als online aankoop. 

 

Ik heb geen koppeling in de google playstore, en ook geen abonnementen of aankopen staan in de store. Payinfo heb ik ook geraadpleegd, ook hier is niets in te vinden. Mijn spotify account geeft ook maar 1 account aan, en ook een check op spotify.kpn.nl. Hier staat ook maar 1 account.

Contact gehad met KPN en met Spotify, maar beide wijzen naar elkaar. Spotify zegt dat KPN factureert, KPN zegt geen inzage te hebben in de “online” aankoop. Die we dus helemaal niet hebben gedaan.

 

Medewerker van KPN heeft nu Spotify maar uit mijn pakket gehaald zodat ik in elk geval maar 1 keer betaal. Maar het zit me niet lekker. Daarnaast mis ik nu mijn entertainment korting, en wij moeten ook binnenkort ons abonnement aanpassen aangezien glasvezel eindelijk werkend is bij ons. Ik wil het gewoon weer in mijn pakket hebben straks, en dus niet als een vage online betaling die ik niet kan traceren.

 

Hoe zit dit en belangrijker, hoe kom ik er vanaf?

 

Ik heb inmiddels ook Google pay een bericht gestuurd, maar aangezien mijn playstore leeg is verwacht ik niet dat zij veel verder komen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Ik heb dit inderdaad ook op mijn laatste 2 facturen!

 

Spotify wijst naar KPN, en KPN naar spotify.

Ik heb maar 1 account, das al gecheckt zowel door spotify en KPN. 

Google play store heb ik geen abonnementen dus dat is het ook niet.

 

Medewerker van KPN heeft het nu maar uit mijn abonnement gehaald, maar die online aankopen blijven nu dus doorlopen. En ik ben me korting nu kwijt voor het pluspakket… 

Wat een gezeik. Nu deze maand maar afwachten wat er gebeurt, en dan maar het hele abonnement op de schop gooien want we hebben eindelijk glasvezel

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 

Speelt dit nu toevallig weer? 

Want ik heb dus hetzelfde. En ook ik wil er vanaf!

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 

Ondertussen reactie van google:

 

Bedankt voor het contacteren van Google Support. Mijn naam is Safiera.

 

Ik wil je informeren dat ik op dit account geen abonnement zie en geen betaalmethode. Heb je misschien meerdere accounts? 

 

Om dit beter te kunnen onderzoeken, kun je een screenshot sturen en ook het Google transactie ID nummer. Het begint met GPA. 

 

Ik kijk uit naar jouw bericht. 

 

Bedankt,

 

Safiera

Team Google Support

 

Ik heb niet meerdere accounts, en hoe kom ik aan het transactienummer dan? @Kpn 

Gewoon even naar een KPN store gaan. Daar regelen ze het voor je.

Niet dus, ik heb even een "eigen vraag" aangemaakt @Okitrooy 

@Rutger_ ik zie dat je eerder andere abo's hebt kunnen helpen. Hopelijk bij ons ook. Ik heb nu zoveel gedonder met kpn gehad met de glasvezel en nu dit weer! 

Reputatie 7
Badge +15

@CVDBP Welkom op het forum. 

Allereerst wat lastig dat Spotify als online aankoop op de factuur staat. 

Voordat ik hier op inga eerst kort iets anders. Ik zie dat je in veel verschillende topics hebt gereageerd met dezelfde vraag. 

Dit is niet de bedoeling, als je een vraag hebt op het forum kun je zelf een topic aanmaken.

Topics van anderen kapen is niet handig voor zowel de topic starter als de leesbaarheid van het topic. Ook is crossposten niet toegestaan volgens onze huisregels. 

Zoals je ziet heb ik je reacties hier samengevoegd in 1 topic. 

 

Dan voor wat betreft Spotify. Je geeft aan contact te hebben gehad met een medewerker. Daarbij is Spotify dus uitgezet, en omdat je hierop korting had krijg je nu gratis het Pluspakket. Klopt dat? 

Mocht de situatie inderdaad zo zijn, zou je het dan kunnen laten weten? Volgens mij is Spotify in deze situatie dan namelijk niet op een goede manier uitgezet. 

Als dat het geval is ga ik uitzoeken hoe ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen. 

Hi Rutger,

Tsja ik heb inderdaad op gelijke topics ook gereageerd. Je wordt hier namelijk best wanhopig van als je van kastje naar muur wordt gestuurd.

 

Wat betreft Spotify, ik heb 2 keer contact gehad met spotify zelf, en 2 keer met KPN. Spotify geeft aan überhaupt niets voor mij te kunnen doen, want het abonnement loopt via KPN. Zij hebben 1 account staan, maar ik betaal nu dus 2x voor hetzelfde.

 

KPN geeft aan de online aankopen niet te kunnen inzien ivm met de privacy wetgeving. Het enige wat ze voor mij kon doen is het premium account wat standaard als abonnementskosten wordt gefactureerd uit mijn abonnement te halen. Dit zodat ik het in elk geval niet dubbel betaal. 

De online aankoop kan KPN kennelijk niet stopzetten.

 

Als gevolg van deze aanpassing mis ik nu mijn entertainment combi korting. Het KPN pluspakket was namelijk gratis, maar hier moet ik nu dus voor betalen.

En ik heb natuurlijk geen idee wat er de volgende maand gebeurd, of ik dan evengoed ineens een online aankoop heb staan, en of ik nog premium behoud dan of evengoed wordt teruggezet naar basis. Hier kom ik pas de 17e achter.

 

Overigens heb ik ook payinfo nog geraadpleegd, en ook hier staan geen abonnementen vermeld. 

Reputatie 7
Badge +15

@CVDBP Bedankt voor je reactie. 

Ik heb deze situatie doorgezet naar mijn collega's. Zodra ik terugkoppeling van hen heb zal ik het niet zo snel mogelijk laten weten! 

Whahaha ik dacht dat het een tikfout was maar ik krijg dus echt geen reactie meer!

Reputatie 7

Kan jij eens een screenshot plaatsen van alleen het kostenoverzicht op pagina twee van jouw factuur?

Zie afbeelding

Reputatie 7

Dan is het wachten op de terugkoppeling van Rutger.

Reputatie 7
Badge +15

@CVDBP Op de laatste factuur zie ik Spotify niet meer als online aankoop. 

Ook zie ik daar de vergoeding voor de periode dat er teveel betaald is. 

De situatie lijkt mij dan ook opgelost te zijn.