Vraag

Startdatum ineens 2 maanden later, hoe kan dit?

  • 20 September 2022
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Hallo,

Gisteravond heb ik een abonnement aangevraagd. Vandaag een hele rits mailtjes met als laatste mailtje dat de ingangsdatum ineens gewijzigd is van 20 oktober naar 12 december.

Volgens de eerste telefonische klantenservice medewerker kon dit zonder problemen weer vervroegd worden maar moest ik daar wel even voor aan de lijn blijven hangen, terugbellen kon niet. Volgens de tweede telefonische klantenservice medewerker, waar ik 50(!) minuten voor aan de telefoon heb gehangen, is 'waarschijnlijk de oorzaak' dat er 'iets met de aansluiting' is en kan er niets aan gedaan worden.

Kan iemand aangeven wat 'zeker weten' de oorzaak is? Wat een slechte start op deze manier zeg.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Paul van der Koore Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je installatiedatum zo ver naar achter is verplaatst. Ik zie wel dat je gebruik maakt van de overstapservice. 

Zou het wellicht zo kunnen zijn dat je contract bij je oude provider nog loopt tot 12 december? 

Bedankt voor je reactie @Rutger_ 

Mijn contract bij mijn oude provider is maandelijks opzegbaar.

Reputatie 7
Badge +15

@Paul van der Koore Ik heb het voor je nagelopen en zie vanuit KPN geen reden waarom er sprake zou zijn van een verlate aansluitdatum. 

De datum die wij hebben doorgekregen hebben wij gekregen vanuit KPN Netwerk. Hierdoor is het voor mij niet mogelijk om de aansluitdatum naar voren te verplaatsen. 

Ik zou in dit geval willen adviseren even contact op te nemen met KPN Netwerk. En daar te vragen wat de reden is dat de aansluitdatum meer dan 2 maanden naar voren is geschoven. 

Zodra zij een eerdere aansluitdatum bekend maken aan ons kunnen wij vaak ook eerder overgaan tot aansluiten! 

Hoi @Rutger_ 

Bedankt voor het meedenken, maar de fout blijkt bij de oude aanbieder te liggen. Van hen hebben we bericht gekregen met een foute opzegtermijn.

Wat natuurlijk wel verbeterd kan worden aan de KPN kant is de afhandeling en beantwoording van de vraag. Ik ga een overeenkomst aan met KPN, dan lijkt het me niet de bedoeling dat ik dan met een andere partij (KPN Netwerk) contact moet gaan zoeken.

Toch bedankt voor het meedenken, hopelijk kun je wat met bovenstaande aanbeveling voor een volgende klant waar ditzelfde gebeurt.