Beantwoord

Tariefsverlaging 1 Gbit/s glasvezel internet

  • 27 January 2023
  • 5 reacties
  • 259 keer bekeken

Ik heb een maand geleden mijn internet snelheid laten verhogen van 100mbps naar 1Gbps, en betaal hier 57,50 voor. Nu zie ik dat KPN de tarieven heeft verlaagd, en het zelfde abonnement kost nu voor nieuwe klanten 52,50. Ik heb de klantenservice gebeld, en kreeg een erg onwillens medewerker aan de lijn welke bleef vasthouden dat tarief alleen voor nieuwe klanten geldt, en dat bestaande klanten gewoon het oude tarief blijven betalen.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Ik vindt het raar dat dit nieuw tarief niet voor bestaande klanten geldt (het betreft volgens de website geen actie o.i.d.). Het lijkt er op dat KPN alleen nieuwe klanten probeert te winnen, maar niet zijn best doet om bestaande klanten te behouden.

icon

Beste antwoord door PeterG 27 January 2023, 14:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

De nieuwe abonnementsvorm die sinds 23 januari afgenomen kan worden heeft die nieuwe snelheden / prijzen inderdaad.

KPN TV is duurder geworden in de nieuwe abonnementen. 😎

Met de andere (oudere) abonnementen blijf je uiteraard de prijs betalen die dáárbij hoort. Daar ben je ook bij afsluiten mee akkoord gegaan.

Als je Hussel abonnement nu een jaar of langer loopt kan je over naar de nieuwe abonnementen. Ik neem tenminste aan dat je de snelheidsverhoging binnen je huidige abonnement hebt gedaan zonder verlenging vorige maand…..

Heb je vorige maand wel verlengt dan duurt het dus nog 11 maanden voordat je '’contractvrij'’ bent en een nieuw abonnement kunt nemen.

Zo werkt het ook al jaren met mobiele telefonie. Als daar nieuwe prijzen (of abonnementen) komen voor nieuwe abonnee's kun je daar ook pas op over als je bestaande contract over de minimale looptijd is. En dat is vaak TWEE jaar.

Bij een vast contract is het maar EEN jaar. Maar mogelijk ben je dus al buiten contract….

Mijn abonnement loopt al meer dan 10 jaar, en is binnen het huidige abonnement omhooggegaan van 100mbps naar 1Gbps. Ik zie dat ik wel omlaag kan met mijn snelheid (maandelijks aanpasbaar), maar niet het huidige 1Gbps abonnement kan omzetten naar een nieuwe abonnementsvorm. Hoe zou ik dat dan moeten doen? Het abonnement helemaal opzeggen en opnieuw afsluiten lijkt me niet echt een optie.

Dat laatste hoeft ook niet. 

Je kunt naar het de nieuwe abonnemenst vorm op dit moment alleen door te bellen. Het is nog niet geïntegreerd in MijnKPN helaas.

Ik hoop dat het lukt. Bij mij scheelt het in € nauwelijks. Bovendien heeft de nieuwe tv decoder mij nog te veel beperkingen. Zoals geen HDglas, geen Dolby geluid na pauzeren en bij opnames. De huidige decoders dien je in te leveren onder de nieuwe propositie.

BTW. Heb je een klein kantoor dat je die snelheid nodig hebt? Had je met die 100 Mbps problemen? (haperingen enzo)

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Dankjewel voor je reacties. Ik ga ze nogmaals bellen!

@PeterG , duidelijk verhaal, heb vandaag mijn oude abonnement omgezet naar het nieuw abonnement.

Mijn internetabonnement is nu van € 57,50 naar € 52,50 maar krijg ook nog eens de eerste 6 maanden een tientje extra korting.

En als je op de loonlijst staat van voormalig meneer Drees is dat best mooi meegenomen.