Beantwoord

Telefoon was niet geblokkeerd nadat hij gestolen was en betaal blijkbaar nog voor een abonnement van een ander

  • 22 February 2024
  • 6 reacties
  • 117 keer bekeken

Beste medewerker,

Vorig jaar in het voorjaar lag ik ernstig ziek 10 weken in het ziekenhuis. Terwijl ik lag te slapen is mijn telefoon gestolen, die in een afgesloten toilettas zat. De dief heeft dus gewoon in mijn spullen gesnuffeld. 

Mijn moeder van 83 jaar is meteen naar KPN winkel gegaan om mijn telefoon te blokkeren. Personeel deed dat niet, want ze eisten dat ik zelf moest komen. Mijn moeder is er elke dag geweest en bracht op een gegeven moment een brief van chirurg mee, dat ik absoluut niet in staat was om te komen, omdat ik ernstig ziek was. Ondanks de brief had het personeel daar geen boodschap aan en deden het niet! Ze waren geen moment behulpzaam.

Mijn moeder, vol zorgen om mij en overstuur door het gedrag van het personeel is naar Vodafone gegaan en heeft daar een nieuwe telefoon gekocht en abonnement afgesloten.

Mijn moeder ging naar politie voor aangifte van de gestolen telefoon. Ze legde de situatie uit en een telefoontje van de politieagent naar KPN zorgde ervoor dat er geblokkeerd werd.

Iedereen vind het zo schandalig hoe mijn 83 jarige moeder, die doodmoe was en veel zorgen had om mij, werd behandeld door het personeel. Dat vind ik zo erg en vooral omdat later bleek dat zij ook ernstig ziek was en ze is pas overleden.

Als personeel klantvriendelijk was geweest, dan hadden ze het geblokkeerd. Bovendien is er niets gezegd over een simkaart. Als ze dat gezegd hadden dan had mijn moeder alleen een telefoon hoeven te kopen en geen nieuw abonnement hoeven af te sluiten. 

Ik ben dan ook piswoest!

En dan is mijn verhaal nog niet ten einde, want er klopt helemaal niets in jullie systeem. Ik betaal schijnbaar ook nog voor iemand anders. Ik kreeg mail dat binnenkort een automatische incasso zou plaatsvinden. In mijn KPN kan ik de factuur niet vinden en er staat een klantnummer in, die ik niet ken. Ik betaal dat al van 2022. 

Verder gekeken... staan de facturen van mijn abonnement van de gestolen telefoon gericht aan de naam van mijn vader, die in 2016 overleden is. Op de facturen van televisie en internet staat hij niet meer en dat klopt.  Ik snap er niets van, dat mijn vader nog in jullie systeem staat. 

En dat is er nog een probleem en dat is dat er een telefoonnummer in jullie systeem staat, wat ik ook niet ken.

Kortom het is een grote puinhoop. Ik heb gisteren de klantenservice gebeld, maar ik ben zo piswoest dat ik geschreeuwd heb, ik heb niet gescholden overigens. Maar ik ontplofte wel en vooral omdat de winkel zo ontzettend onmenselijk heeft behandeld.

Morgen ga ik met mijn buurman naar de winkel om te achterhalen van wie het abonnement is waarvoor ik vanaf juli 2022 betaal.

Ik eis van de directie excuses voor de onmenselijke behandeling van mijn moeder en ik eis dat het abonnement van gestolen telefoon zonder boete en doorbetaling stop gezet wordt. Personeel is schuldig aan het feit dat ze niet blokkerden en mijn moeder niet geïnformeerd hebben over een nieuwe simkaart. Dat had mijn moeder veel tijd en energie bespaart.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 24 February 2024, 14:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Jolanda17 en welkom bij de KPN Community. 

Jeetje wat heftig. 😔 Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat heb je een heftige periode achter de rug met dit alles. Je ligt dan al in een kwetsbare situatie en dan gaat er ook nog iemand door je spullen heen. Sterker nog, je telefoon wordt gestolen terwijl het me juist dan belangrijk lijkt dat je contact kunt houden met je naasten en kort daarna overlijdt je moeder ook. 
Heel begrijpelijk dat het verdere verloop de situatie dan alleen nog maar erger maakt.

De zaken waar je om vraagt kan ik niet regelen. Abonnementen opzeggen kan ik niet en het uitpluizen van het abonnement waar je het over hebt kan ook beter in rechtstreeks contact gedaan worden.
Ik wil je daarom aanraden om een klacht in te dienen. Onze afdeling klachtenreacties pakt dit dan met je op, dan heb je ook één aanspreekpunt. Ik kan me voorstellen dat dat prettiger is in deze en ik hoop dat er dan snel een goede oplossing wordt gevonden. 

In elk geval vanuit mij excuses voor hoe dit alles gelopen is. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

Beste Sanne, 

Dankjewel! Ook voor je medeleven. Ik mis mijn moeder vreselijk. Zij, maar ook de verpleging, dachten allemaal dat het verkeerd zou gaan met mij. Zij was altijd zo bezorgd om mij, zelfs de dag waarop ze overleed zei ze nog dat ik moest eten. En ik heb van veel mensen gehoord, dat ze af en toe helemaal wanhopig was. Gelukkig luisterden die mensen allemaal. Zij is overleden aan tumoren overal in haar lichaam, waarschijnlijk het gevolg van maagkanker wat ze 2 jaar geleden had.

De telefoon was het enige ding van waarde, toen ik in het ziekenhuis lag. Die had ik echt wel nodig om contact te houden in die 10 weken alhoewel ik soms te ziek was om te bellen. Ik heb ook op de IC gelegen en toen kon ik amper de telefoon zelf vast houden.  Het idee dat er iemand in mijn spullen heeft gesnuffeld, terwijl ik lag te slapen, bezorgt me nu nog kriebels. Op IC heb je weinig kans dat zoiets gebeurd. Daar kom je niet onopgemerkt op de afdeling. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik moet er ook niet aan denken om mijn moeder kwijt te raken dus ik wens je enorm veel sterkte toe. Kan me niet voorstellen hoe heftig dit alles is voor je. 😔

Die kriebels snap ik. Je bent dan al kwetsbaar en dat iemand het dan in zijn of haar hoofd haalt om door je spullen heen te graven. Heel erg naar idee. Hopelijk ben je nu veilig thuis en heb je alle rust om je heen om bij te komen.
Na zo'n periode mag dat wel. 

Als er iets na het contact met de klachtenafdeling nog niet helder is of je hebt nog vragen, laat het hier gerust weten!

 

Hoi.

Ik woonde samen met mijn moeder. Wij hebben in 3 jaar in totaal 17 weken in het ziekenhuis gelegen. Wij wisselden elkaar af. Wij waren elkaars mantelzorgers. Maar dat was niet de bedoeling. Wij zouden namelijk leuke dingen gaan doen. Is nooit iets van gekomen. En daarvoor ging het ook niet. Mijn vader heeft 13 en eenhalf jaar in een verpleeghuis gewoond. Wij waren er elke dag. Het was ons half thuis. 7 jaar geleden is hij overleden.

Wij hebben veel meegemaakt. 

Reputatie 7
Badge +17

Poeh dan heb je samen helemaal een heftige tijd doorgemaakt. Ik hoop echt dat het vanaf nu beter met je gaat of dat je in elk geval bij kunt komen. Heel, héél veel sterkte Jolanda! 💚

Hoi Sanne, Dankjewel!

 

Reageer