Beantwoord

Ten onrechte 10 euro afgeschreven zonder dat ik online aankopen heb gedaan

  • 15 January 2023
  • 3 reacties
  • 99 keer bekeken

Online aankopen op de factuur. Ik weet van niks

 

Hallo,

 

Er wordt 10 euro extra van mijn rekening afgeschreven.

Zogezegd voor online aankopen.

Ik weet van niets.

 

 

Ik heb het stappenplan doorlopen, 

zie onderstaand verhaal.

Maar bij zowel bestellingen of betaalmethoden vind ik ook niets staan. Ofwel, die heb ik niet, maar er wordt 10,- afgeschreven. 

 

Ik kan jullie ook niet bereiken. Erg vervelend dit. 

Vriendelijk doch dringend verzoek om een oplossing en terugstorting van de ten onrechte afgeschreven 10,- voor maand december en januari. 

 

  1. Marks 

 


 

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

  1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen en dan Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

  1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen en dan Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.
icon

Beste antwoord door Frenk van KPN 20 January 2023, 19:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Welkom op het forum @S.Marks!

 

Op de factuur (bijlage) kan je zien waar het bedrag voor is. Geeft dat misschien meer informatie over waar het vandaag zou kunnen komen?

Besre

 

Dat heb ik inmiddels achterhaald. Een bedrijf wat ik niet ken. Ik heb ook niet expliciet toestemming gegeven aan dat bedrijf en ik heb geen bericht ontvangen van hen dat zij geld af gaan schrijven. 

Ik las dit online;

Gedragscode

Telefoonmaatschappijen hebben een gedragscode voor diensten van externe bedrijven. Daarin staat dat aanmelding door middel van 'stilzwijgend instemmen' niet is toegestaan. Voordat een abonnementsdienst start, moet de klant nog bevestigen. Dat kan via een sms'je of via het klikken in een 'bevestigingsscherm'.

Het vreemde is: op sociale media zeggen veel klanten dat ze nooit zo'n bevestigingsscherm hebben gezien of een sms'je hebben verzonden. Ze komen er pas maanden later achter – als ze de factuur bekijken.

 

Kpn is aangeloten bij deze gedragscode.

 

Maar bij mij is de dienst niet door mij bevestigd, ik heb geen toestemming gegeven. 

 

Ik vind het vervelend dat kpn andere bedrijven geld af laat schrijven zonder dat ik kpn daar toestemming voor heb gegeven. Of hier informatie over heb ontvangen dat dit dus schijnbaar kan. 

Er is dus sprake van misbruik en kpn maakt dat mede mogelijk/ doet weinig tot niets om dit te voorkomen. 

Dat vind ik erg vervelend . Ik ben 20 euro kwijt maar ik kan mij goed voorstellen dat anderen nog veel meer geld kwijt zijn. 

 

Ik zou het waarderen als jullie hier actiever de klant over informeren. 

 

Mvg, s marks

 

 

 

Reputatie 5
Badge +8

Dankjewel voor de verdere toelichting! Er moet inderdaad toestemming gegeven worden voordat zoiets kan gebeuren. Om welk bedrijf gaat het? Want in vele gevallen kan je je geld alsnog terugvragen.

Je kan overigens nog onderstaande doornemen voor meer informatie vanuit ons met betrekking tot dit onderwerp.