Vraag

Tussentijdse contract aanpassing door KPN

  • 16 April 2024
  • 16 reacties
  • 95 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Op 17-01-24 heb ik mijn contract verlengd bij KPN, daarbij heb ik een aantal kortingen gekregen waarbij ik akkoord op heb gegeven. Tot heb heden is er een totaal ander bedrag constant gefactureerd.

Toen ik hier over belde werd er tegen mij verteld dat de kortingen niet klopten en dat ze dit terug gingen draaien. Allemaal leuk en aardig maar je kan niet een contract na 4 maanden zomaar aanpassen, zeker niet omdat ik alleen voor de verlenging ben gegaan omdat ik een goede aanbieding kreeg.

Bij het verder navragen heb ik ook gevraagd of ik voor de fout die KPN heeft gemaakt ik gecompenseerd word werd er gezegd dat ze hier niks aan kunnen doen.

 

Niet alleen word het contract zomaar aangepast wat helemaal niet mag, ik word met valse voorwaarden binnen gehaald(gehouden) die later terug getrokken worden en puntje bij paaltje krijg je ook geen goedmakertje terwijl nieuwe klanten van alles en nog wat krijgen.

 

Ik hoor hier graag spoedig over terug met de reactie dat het contract behouden word hoe het ook is afgesproken.


16 reacties

Badge +19

U heeft toendertijd een orderbevestiging gehad waar alles in staat. Als u het daar niet mee eens bent had u binnen 14 dagen kunnen annuleren. Nu is er niets meer aan te doen.

Reputatie 1

Destijds was ik er mee eens en was er niks aan de hand. KPN heeft na 4 maanden ingezien dat zij volgens hun zelf een fout hebben gemaakt en na 4 maanden willen zij het contract aanpassen.

 

In die logica zou KPN 14 dagen hebben om te annuleren en is er dus nu niet meer aan te doen.

Echter vinden zij het normaal dat ze na 4 maanden het contract kunnen aanpassen.

Badge +19

Kan je een screenshot plaatsen van de orderbevestiging en van de faktuur? Wel even je persoonlijke gegevens wegpoetsen 😉. 

Reputatie 1

Orderbevestiging en factuur komen niet overheen. Graag zou ik door een medewerker van KPN geholpen worden.

Orderbevestiging en factuur komen niet overheen. Graag zou ik door een medewerker van KPN geholpen worden.

Dan moet je even bellen met KPN vbia 0800 0402.

Dit is een consumentenforum, waar forumleden elkaar helpen en wordt ook gemodereerd door KPN-moderatoren Een moderator reageert in de regel binnen enkele dagen, afhankelijk van de personeelsbezetting en de drukte op het forum.

@Alex.k 

Reputatie 7
Badge +9

Destijds was ik er mee eens en was er niks aan de hand. KPN heeft na 4 maanden ingezien dat zij volgens hun zelf een fout hebben gemaakt en na 4 maanden willen zij het contract aanpassen.

 

In die logica zou KPN 14 dagen hebben om te annuleren en is er dus nu niet meer aan te doen.

Echter vinden zij het normaal dat ze na 4 maanden het contract kunnen aanpassen.

Wat belangrijk is, dat het in het daadwerkelijke contract staat wat je van KPN hebt gehad.
Als het echt op contract staat, die al 4 maanden actief is kan dit juridisch nooit terug gedraaid worden gok ik zo. Let wel op, een order bevestiging of samenvatting is geen bindend contract.

Reputatie 1

Beste alle, Hierbij het contract verstuurd door KPN. Hierbij staan duidelijk de kortingen en wat het gefactureerde bedrag zou moeten zijn. Het bedrag wat gefactureerd word is 57.50€ en wat het probleem is is dat KPN na 4 maanden die beloofde kortingen terug wilt draaien omdat er dubbele korting word aangegeven. Echter lijkt mij wettelijk niet juist dat KPN het contract zomaar na 4 maanden kan aanpassen.

 

dit is trouwens kopie van het daadwerkelijke verstuurde contract.

Reputatie 7
Badge +9

Staat dit erboven ?
 

 

Reputatie 1

Jazeker en bestandsnaam is ook contract

Reputatie 7
Badge +9

Aangezien dit contract 10 februari is ingegaan kan het niet meer terug gedraaid worden, beide partijen zitten er juridisch aan vast. Dat is ook het doel van een contract tenslotte.
Ik zie ook niet echt iets geks erop staan als ik eerlijk ben, op de dubbele korting van tv+ na.
Maar daar zal KPN niet failliet aan gaan haha.

Reputatie 1

Precies dit was mijn gedachte. Ik hoop dat KPN meeleest anders mogen ze een aangetekende brief verwachten. De klantenservice was weer eens totaal niet behulpzaam. Met onder mee ik begrijp de frustratie en wij kunnen hier niks aan doen.

Reputatie 7
Badge +9

Precies dit was mijn gedachte. Ik hoop dat KPN meeleest anders mogen ze een aangetekende brief verwachten. De klantenservice was weer eens totaal niet behulpzaam. Met onder mee ik begrijp de frustratie en wij kunnen hier niks aan doen.

Maar wat staat er kwa kosten in mijn kpn ?
Kan je alvast je profiel invullen, dan kan een moderator dit intern oppakken voor je.
https://forum.kpn.com/settings/profile

Reputatie 1

Feb52.66

Maart 57.50

April 57.50

Klopt dus niks van

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Alex.k, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

In dit geval zou ik je willen adviseren om hier een officiële klacht over in te dienen en daar kun je dit klachtenformulier voor gebruiken. Na het indienen van je klacht zal er binnen 10 werkdagen contact met je worden opgenomen door een medewerker van de klachtenafdeling en ik hoop uiteraard op een voor jou goede afloop! 🙏🏻

Reputatie 1

Beste Jan,

 

Ik kreeg vandaag een voicemail dat de korting van 5 euro is aangepast. Echter slaan ze dan de 12.50 korting over. Gaat dus alsnog niet goed.

Reputatie 7
Badge +12

Beste Jan,

 

Ik kreeg vandaag een voicemail dat de korting van 5 euro is aangepast. Echter slaan ze dan de 12.50 korting over. Gaat dus alsnog niet goed.

Begrijp ik @Alex.k. Daarom het advies om hier ook nog een officiële klacht voor in te dienen!

Reageer