Beantwoord

Verhuizing doorgeven gaat niet goed, ik betaal nog voor 2 adressen

  • 4 January 2022
  • 10 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik in September doorgeven dat ik ga verhuizen, nieuwe apparatuur is aangesloten op nieuwe adres, maar betaal ook nog steeds voor het oude adres, heb al heel vaak gebeld, maar het helpt niets. Vertrouwen in KPN is weg,wat een bedrijf.

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 7 January 2022, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Willem H W! Je kan natuurlijk maar op 1 plek tegelijk zijn. Laten we dus kijken hoe we dat snel voor je kunnen oplossen. Normaalgesproken als je ons vraagt een verhuizing voor je te regelen doen we dat op zo'n manier dat op het oude adres alles uit gaat als je op het nieuwe adres aansluit. Kan je daarom nog aangeven op welke manier je de verhuizing hebt doorgegeven? Daarnaast een stomme vraag wellicht maar heb je specifiek aangegeven dat je op enig moment nog diensten op je oude adres wilde hebben na aansluiten op het nieuwe adres? Verder kan ik hier geen opzeggingen van een product doen dus het kan zijn dat ik je nogmaals moet vragen 0800-0402 te bellen. Wat ik wel kan doen is voor je dat doet een duidelijke notitie achterlaten in de systemen van de klantenservice. Dan moet het daarna niet nodig zijn om nog te veel te puzzelen. Zou je om die reden in je profiel je nieuwe en oude adres willen vermelden zodat ik voor je aan de slag kan?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Willem H W! Ik heb voor je gekeken en het is een wat ingewikkelde situatie. Zoals het lijkt is voor het oude abonnement een verhuizing ingevoerd rond hetzelfde moment dat het nieuwe pakket besteld is. Om dit op te lossen heb ik een klacht voor je aangemaakt. Dat is op dit moment de beste weg om dit goed op te lossen. Er zal gekeken worden wat de details zijn en waarom het oude pakket niet is opgezegd nadat het nieuwe pakket is ingevoerd. Ik heb hierbij aangegeven dat de vraag is de dubbele kosten te vergoeden. Hierover mag ik nu geen uitspraken doen en geen beloftes maken. Dit wordt besproken als we contact met je opnemen. Dit zal als het goed is telefonisch gebeuren. Gebruikelijk is de doorlooptijd hiervoor op dit moment een werkdag. Maar gezien het vrij laat op de vrijdag is zou ik je willen vragen voor de zekerheid tot dinsdag even het de tijd te geven. Laat je het hier weten als je er nog verdere vragen over hebt?

Ok hartelijk dank voor de informatie en de hulp. Ik wacht het af. Groetjes Willem 

Reputatie 7
Badge +17

Hi Willem. Ik wilde je nog laten weten dat ik op de achtergrond de klacht weldegelijk nog in de gaten hou. Toch heb ik mijn eerdere bericht als antwoord gemarkeerd omdat in toekomstige soortgelijke gevallen dit de beste manier is om de ontstane situatie op te pakken. Als er iets is kan je uiteraard altijd hier reageren. 

Hoi,ik weet niet of ik op deze manier mag reageren, weet ook niet hoe ik dit anders moet doen, maar ik heb gebeld met Max ombudsman en die adviseerde mij een brief te sturen naar KPN en dat heb ik gedaan, wanneer ik geen reactie krijg neem ik weer contact op met hen.Ik ben er helemaal klaar mee,heb nu weer factuur voor mijn huidige adres terwijl ik 14 dagen geleden voor mijn oude adres heb betaald.

Groetjes Willem. 

Reputatie 7
Badge +17

@Willem H W ik kan bevestigen dat de brief is binnengekomen en is toegevoegd aan het dossier. Wat er mis lijkt te gaan is dat de opzegging wel gedaan is maar is vastgelopen in de systemen. Omdat het oplossen daarvan langer duurt dan verwacht blijven de dingen doorlopen. Het is dus niet zo dat we simpelweg weigeren het abonnement voor je stop te zetten. Het is mogelijk dat dit ook effect heeft op onze mogelijkheid iets te doen aan het doorlopen van de incasso's. Ik hoop morgen meer te kunnen vertellen daarover. Verder staat het je uiteraard vrij om op andere manieren te kijken of je iets kan doen aan de zaak. Het gaat dus om een systeemstoring maar dat neemt niet weg dat we geld geld van je rekening afschrijven. Ik begrijp dus volledig de behoefte om zelf ook op een andere manier een oplossing te vinden. 

Reputatie 7
Badge +17

@Willem H W  ik heb me een tijdje stil gehouden omdat ik het een en ander voorbij zie komen in onze systemen. Wel zie ik nu de eerste vergoedingen dus dat leek me een goed moment om te vragen of het nu de goede kant op gaat. En of het naar je idee nu gaat lukken met de oplossing. 

Ja ik heb de Max Ombudsman ingeschakeld en die heeft geregeld dat ik in contact kwam met iemand die het voor elkaar heeft gemaakt dat ik er van af ben,kreeg nog wel een retourdoos toegestuurd voor de oude apparatuur, die ik op 17 September al heb terug gestuurd, mij is verteld dat ik daar niet op hoef te reageren, maar 2 dagen geleden kreeg ik een mail waar de apparatuur blijft. En daar wordt ik weer een beetje moe van,maar ik heb het verzendbewijs nog,dus afwachten maar weer. Groet Willem 

NB, Ik wil jou ook nog bedanken voor je hulp,en ik wacht het verder af,maar ik heb het telefoonnr nog van degene die mij verder heeft geholpen. Ik zei 17 September, maar dat is 17 November dat ik de apparatuur heb teruggestuurd. Laat het nu verder rusten wat mij betreft. 

Reputatie 7
Badge +17

@Willem H W ik ben blij voor je dat het nu klaar is. Niet dat het zo ver heeft moeten komen. Verder hoop ik dat er al excuses zijn gemaakt voor hoe het is gegaan. Zo niet dan heb je de mijne. Ik zal het topic voor je sluiten.