Verlengingsaanbod KPN valt tegen

  • 8 May 2024
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Beste allemaal,

 

Ik wilde mijn internet abonnement verlengen en ik kon kiezen uit twee opties:

1) €12,50 per maand korting. Looptijd 2 jaar. Na een jaar zit je vast aan originele prijs voor de rest van de looptijd van het abonnement. 

2) €5,- per maand korting. Looptijd 1 jaar. 

Ik heb eens gekeken tussen de opties van mijn huidige abonnement om te besparen. Ik zat op een totaal van €60,- per maand. 

Ik had een week geleden de downloadsnelheid al verlaagd waardoor ik op €55,- per maand zou komen. 
 

wanneer ik voor optie 2 zou gaan dan komt mijn maandbedrag óók op €55,- en alles blijft hetzelfde hoe het nu ook is. 
 

Zou ik voor optie 1 gaan dan is er het eerste jaar een korting, die we thuis zeer goed kunnen gebruiken, maar dan moet ik vervolgens een jaar lang volle mep betalen waar je dus niet ‘onderuit’ kan vanwege het contract van 2 jaar. Ook kan ik het abonnement in de tussentijd niet wijzigen omdat ‘kortingen dan vervallen’. 
 

Ergens voel dit als blij gemaakt worden met een dode mus. Bij optie 1 voelt het als ‘een lokkertje’ waarbij je na een jaar vast zit in een ‘wurgcontract’. Laatste klinkt wat heftig, maar kan even niet op een ander woord komen, sorry. 
Bij optie 2 zie ik dus totaal geen voordelen om te verlengen: downloadsnelheid al omlaag gebracht en daarmee al €5,- bespaard. Eventueel een tv-box eraf laten halen zou er nog eens €5,- afgaan waardoor je hier al meer voordeel eruit haalt dan via ‘de officiële verlenging’. 

Misschien zie ik dit verkeerd hoor 😊 Hoe komt dit alles op jullie als mede abonnementhouders over?


3 reacties

Verlengen is alleen zinvol als je er financieel op vooruit gaat, maar het nadeel is dat je wel weer aan een vast contract zit en dat moet je maar willen.

Als je nu een Hussel-pakket hebt heb je ook recht op 2 of 5 KPN-Veilig licenties, die raak je bij de verlenging kwijt en moet je, als het het wilt behouden, ervoor gaan betalen @Winters-84 

Als je KPN Veilig niet gebruikt en je verlengt heb je toch een mooie korting van 12x €12,50 per maand is toch €150. Normaal krijgen alléén nieuwe klanten zulke scherpe aanbiedingen en hebben bestaande klanten daar geen recht op omdat ze, toen ze in het verleden nieuwe klant werden, ook al van een speciale aanbieding gebruik gemaakt hebben.

Van een wurgcontract is geen sprake, want als je je als nieuwe klant aanmeldt bij KPN heb je de keus uit een korting voor een x aantal maanden of een cadeau met een contract voor 1 of 2 jaar en dat contract ga je dan vrijwillig aan.

Je kiest zelf voor een contract, dus niks wurgcontract-achtigs aan, dat kun je alleen zeggen als je het mes op de keel gezet wordt, maar dan doen we (nog)  niet in NL.😎

Verlengen is alleen zinvol als je er financieel op vooruit gaat, maar het nadeel is dat je wel weer aan een vast contract zit en dat moet je maar willen.

Als je nu een Hussel-pakket hebt heb je ook recht op 2 of 5 KPN-Veilig licenties, die raak je bij de verlenging kwijt en moet je, als het het wilt behouden, ervoor gaan betalen @Winters-84 

Als je KPN Veilig niet gebruikt en je verlengt heb je toch een mooie korting van 12x €12,50 per maand is toch €150. Normaal krijgen alléén nieuwe klanten zulke scherpe aanbiedingen en hebben bestaande klanten daar geen recht op omdat ze, toen ze in het verleden nieuwe klant werden, ook al van een speciale aanbieding gebruik gemaakt hebben.

Van een wurgcontract is geen sprake, want als je je als nieuwe klant aanmeldt bij KPN heb je de keus uit een korting voor een x aantal maanden of een cadeau met een contract voor 1 of 2 jaar en dat contract ga je dan vrijwillig aan.

Je kiest zelf voor een contract, dus niks wurgcontract-achtigs aan, dat kun je alleen zeggen als je het mes op de keel gezet wordt, maar dan doen we (nog)  niet in NL.😎

Om die reden keek ik ook of het zinvol was om te verlengen. 
 

ja, je krijgt een jaar lang een zeer mooie korting. Echter, er is dan een groot verschil tussen een bestaande en een nieuwe klant. Ik, als bestaande klant, zit na de korting nog een jaar vast aan de originele prijs van €60,- per maand. 

Om het bedrag van het tweede jaar te kunnen betalen, zou ik de korting in het eerste jaar moeten opsparen om het tweede jaar te kunnen betalen. Hier zie ik zelf geen voordeel van in. 
momenteel is het bedrag ook €60,- per maand maar nu wel maandelijks opzegbaar. Dit kan bij het verlengingsaanbod niet. 
 

Ik vind een contract niet erg, maar niet op de manier van het aanbod; een korting geven en daarna verplicht volle mep betalen (met prijswijzigingen voorbehouden natuurlijk). 
 

nu moet ik natuurlijk ook volle mep betalen, maar ik heb nu een keuze of ik voor dat bedrag blijf of niet. Bij het aanbod heb je dat niet. 
 

En hartstikke fijn dat bestaande klanten nu wel de mogelijkheid hebben tot verlengen, maar een heel groot voordeel zie ik niet. Daarbij komt dat het verschil erg groot is. Vorig jaar als nieuwe klant een deal van €40,- per maand en na een jaar na €60,- per maand waarbij je maandelijks kan opzeggen tegenover een deal van 12,50 korting voor 1 jaar en dan nog een jaar vastzitten aan de prijs van 60,- per maand. 
 

zoals ik het nu lees, is het voordeliger om weer over te stappen naar een andere provider. 
 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Winters-84 ,

Jaarlijks switchen van provider levert het meeste voordeel op. Maar het geeft ook administratief gedoe. Aan jou de keus. 
 

Mijn advies aan jou is om te bellen naar 0800-0402, en spreek dan in “Collections”. Geef dan aan dat je overweegt om op te zeggen of te verlengen voor één jaar. Ik vermoed dat je een iets beter voorstel krijg aangezien het automatische voorstel nog geen rekening heeft gehouden met de door jou gedane recente aanpassing. 
 

Verwacht echter geen enorme korting. De aanbieding voor nieuwe klanten ga je nooit krijgen. Die geldt alleen voor klanten die minimaal zes maanden geen klant zijn geweest. 

Reageer