Vraag

Verzoek tot verrekenen van prepaidtegoed met rekening Thuis abonnement of mobiele abonnement

  • 26 December 2022
  • 4 reacties
  • 69 keer bekeken

Heb een week geleden de klantenservice verzocht het tegoed van een prepaid telefoon, ca 70 euro te verreken met mijn tv, internet of bellen tegoed of mijn abonnementen van twee mobiele telefoons en het prepaid nummer op te heffen omdat we daarvan geen gebruik meer maken. Een en ander zou geregeld worden werd toegezegd, echter er gebeurt niets. Beltegoed is nog steeds zichtbaar in mijn KPN. Hoe kan ik een goed en snel regelen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Voor zover ik weet: dat kan helemaal niet. Een prepaid tegoed kan niet terug gestort worden of iets anders mee betaald worden.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @hitte ,

Een prepaidsaldo wordt nooit door KPN uitbetaald. Zelfs niet bij een overlijden. Je zou het nummer inclusief saldo aan iemand kunnen verkopen. Doe je niets met het nummer, dan vervalt het hele nummer + saldo na ongeveer negen maanden. 
 

Alleen als je op dat telefoonnummer een nieuw abonnement afsluit bij KPN, dan wordt het saldo wel verrekend. 

Volgens de algemene voorwaarden van KPN ( hoofdstuk 26) is er maar een manier om prepaid terug te betalen:

Stapt u over naar een andere aanbieder? Dan betalen we Prepaid tegoed terug als u daarom vraagt. Daarvoor kunnen we kosten in rekening brengen. In andere gevallen betalen we Prepaid tegoed niet terug tijdens of na de looptijd van de overeenkomst. Dat doen we alleen als expliciet anders is aangegeven.

 

je kunt het nummer dus over laten zetten naar een prepaid van een andere aanbieder, en KPN vragen het geld over te maken…. De andere prepaid laat je dan verlopen.
 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @hitte, zoal jij dat aangeeft kan dat niet nee. Als een collega dat heeft gezegd klopt dat niet. 

Zoals EAZ1964 aangeeft kan het. Of als je het nummer overneemt naar een abonnement, dan wordt het tegoed met het abonnement verrekend.