Beantwoord

Vreemde online aankopen op de maandelijkse factuur

  • 3 April 2024
  • 13 reacties
  • 99 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb net de facturen gehad van mijn mobiel abonnement. Hierop staan betalingen die ik helemaal niet gedaan heb. Ik zou ook niet weten waar ze vandaag komen. In de Appstore heb ik gekeken of ik geen abonnement ben aan gegaan en ik heb ook op de apple site gekeken of ik daar geen aankopen gedaan heb. Zou nu dus niet weten wat te doen. Dit kost allemaal extra geld terwijl ik zelf niks gekocht of besteld heb. 
 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 April 2024, 16:28

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @StephanieVerbraak 

Welkom op het forum van KPN.

Vervelend dat deze kosten in rekening zijn gebracht op de factuur van KPN, maar ook dat je graag wilt weten waar deze kosten vandaan komen.

Het zijn in elk geval aankopen die gedaan zijn bij Apple zelf in combinatie van een bestelcode.
Hier kun je inderdaad weinig uit ophalen, van waar deze kosten vandaan komen.

Apple heeft daar ook een speciale website voor gemaakt, waar je met behulp van een stappenplan kunt achterhalen waar deze kosten vandaan komen.
Door op de volgende link te klikken, kom je op die website van Apple: 
Als je in rekening gebrachte kosten niet herkent

Ook staat er op deze pagina een link naar de helpdesk van Apple, mocht je het nog steeds niet kunnen traceren waar deze aankopen vandaan komen.

Vanuit KPN kan hier voor de rest niets aan gedaan worden, omdat KPN de gegevens krijgt vanuit Apple zelf, en deze namens Apple in rekening op je maandelijkse KPN factuur.
Apple zou deze gemaakte kosten kunnen crediteren, mochten deze aankopen inderdaad onterecht zijn.

Reputatie 7
Badge +9

@StephanieVerbraak Alles loop over appstore, dus als je een in app koop gedaan heb, wordt ook over apple appstore berekend. Hebben jouw kinderen misschien een online game en op een item geklikt. 

@TDN Ik heb in de appstore gekeken en daar staan geen aankopen. Ik heb ook aan staan bij mijn dochter dat er via mijn telefoon toestemming gegeven moet worden voor er iets gekocht kan worden

Reputatie 7
Badge +24

Hi @StephanieVerbraak, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Als je dit doet op je iPhone , wat zie je dan? Instellingen > op je naam klikken > Media en aankopen (eventueel abonnementen). Wat zie je daar? 

 

@Alex van KPN daar staat dan bij dat ik geen abonnementen heb

Reputatie 7
Badge +24

@Alex van KPN daar staat dan bij dat ik geen abonnementen heb

En bij Media en aankopen

Reputatie 7
Badge +9

@StephanieVerbraak Niet bij abonnementen maar bij aankoopgeschiedenis, wat staat daar bij jou?

Bij https://reportaproblem.apple.com/?s=6 staat ook je recente aankoopgeschiedenis

 

@Alex van KPN daar staat dan bij dat ik geen abonnementen heb

En bij Media en aankopen

Staan ook geen aankopen of abonnementen

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan alleen dit nog bedenken. Als je hier inlogt, zie je het wel? 

Ik kan alleen dit nog bedenken. Als je hier inlogt, zie je het wel? 

Daar had ik ook al gekeken inderdaad en daar staan ook geen aankopen op 🤷🏼‍♀️

@Alex van KPN daar staat dan bij dat ik geen abonnementen heb

En bij Media en aankopen

 

Reputatie 7
Badge +24

Erg vreemd dit. Het gaat wel om hetzelfde telefoonnummer dat op je factuur staat? 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb niet echt suggesties meer om te kunnen achterhalen wat voor aankoop dit is. Volgens mij zijn daar alle tips al voor gegeven. Wat ik je nog wel kan aanraden is om ons even te bellen (0800-0402, gratis) en KPN Pay te laten blokkeren. Dan kan er in ieder geval niet meer in rekening gebracht worden via je KPN factuur. En als het wel een of ander abonnement is, dan krijg je wellicht een herinnering in de mail en kun je op die manier achterhalen wat het is.

Reageer