Vraag

Waarom vervalt mijn HBO korting als ik via KPN wil kijken?

  • 29 January 2023
  • 6 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb bij HBO korting van 50% zolang ik lid blijf. Nu ik via KPN wil kijken moet ik accepteren dat deze korting vervalt. Waarom is dit? Koppelverkoop? 

Hoe kan ik toch via de TV kijken zonder dat me dit mijn korting kost?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @PatrickJ67 

Dan moet je blijven bij de provider waar je wel die korting van 50% krijgt. Bij KPN gaat dat niet gebeuren.

Wel kun je eventueel een entertainmentkorting krijgen op één pakket (B.V. HBO) van vijf euro per maand als je ook een mobiel abonnement afsluit bij KPN.  En dan betaal je eigenlijk maar 2,99 per maand! (In plaats van 7,99 per maand. ) En dat is zelfs meer dan 50% korting! 

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/hbomax.htm

HBO Max bij KPN

Altijd de nieuwste films en series. Van klassieker tot kersverse bioscoopfilm. Met de voordelen van KPN. Combineer HBO Max met Internet en Mobiel en krijg bovendien elke maand 5,- Entertainmentkorting.

 

Meer info over de entertainmentkorting?: 

 

Bij HBO zelf heb je nu een veel hogere korting dan je ooit bij kpn krijgt (max € 5 per maand voor maximaal 1 extra pakket of streamingdienst en je moet ook een mobiel kpn abonnement hebben voor de korting).

Dus lekker dat abonnement houden.

En dan nog je vraag: via je TV kijken?

Dat kan via de Arris vip5202 als je die hebt. Dan kun je je gewoon met je huidige gegevens melden op de HBO app daarin.

Geen Arris vip5202?

Dan kun je op je TV kijken

met de HBO app in je smart😉-tv. 

met Chromecast (inclusief afstandsbediening en de HBO app)

met een streaming box, waar ook de HBO app vaak al vooringestalleerd is.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb bij HBO korting van 50% zolang ik lid blijf. Nu ik via KPN wil kijken moet ik accepteren dat deze korting vervalt. Waarom is dit? Koppelverkoop? 

Hoe kan ik toch via de TV kijken zonder dat me dit mijn korting kost?

Iemand die HBO afneemt via KPN kijkt niet via KPN. Je betaalt alleen via KPN en krijgt vervolgens inloggegevens om op elk apparaat in te loggen. Dat is precies hetzelfde als wat je nu hebt. Dus als je het geen probleem vindt om het te houden zoals het nu is (apart aan HBO betalen) dan hoef je niets te doen.

Er is geen kanaal bij KPN of zoiets en ik zou ook niet weten wat je daar dan op kan kijken aangezien er zoveel films en series op HBO te kiezen zijn.

KPN heeft op de nieuwste decoders de HBO Max app beschikbaar gemaakt, net als op je telefoon of tablet. Als je die opent via het menu of via de snelkoppeling op kanaal 210), dan kan je daar inloggen met je eigen inloggegevens die je dus al had.

Dit werkt niet op de oudere decoders dus als je kanaal 210 niet ziet, en de app ook niet in het menu van de decoder, dan weet je dat dit niet kan en dat je moet blijven kijken zoals je al deed.

 

Voor de duidelijkheid: ik had al HBO en inderdaad, die korting is groter dan via KPN.

Ik kan wel op kanaal 210, maar kan daar niks instellen: ik kan daar alleen het pakket afnemen voor 7,99. Helaas is mijn TV niet smart genoeg en kan ik ook via een app niks doen.

Er zit niks anders op dan te kijken via de tablet en die te koppelen via een boxje van Apple (wat overigens heel slecht werkt, vandaar mijn vraag)?

Er zit niks anders op dan te kijken via de tablet en die te koppelen via een boxje van Apple (wat overigens heel slecht werkt, vandaar mijn vraag)?

Dus casten naar de Apple TV streaming box werkt slecht? (je hebt slecht en slecht...)
Maar daarop kan je via de Apple App Store toch gewoon de HBO max app voor dat boxje downloaden????

Via kanaal 210 zien we allemaal hetzelfde. Daar komt geen enkele content van HBO op.

Alleen de Arris vip5202 ontvanger is voorzien van de app voor HBO max, dat is geen kanaal. Via de Arris vip2952 en de Arcadyan hmb2260 kun je geen HBO kijken. Maar ja, er zijn zoveel streaming apparaten en geschikte tv's te koop waarmee dat wel kan.

Je kunt ook overstappen naar het nieuwe abonnement. Dan ‘krijg’ je de nieuwe ontvanger KPN TV+ box. Daarin zit ook weer, …. euh,  de app voor HBO. Maar als je al de Apple TV box hebt zou ik het dáárvoor niet doen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @PatrickJ67, welkom hier. 

Volgens mij heb jij die korting nog ie HBO helemaal in het begin gaf, € 3,99 per maand geloof ik. Dat bieden ze nu niet meer aan, je blijft de korting inderdaad wel behouden zolang je klant blijft bij hun. Het kan aantrekkelijk zijn om HBO via ons te nemen als je verder geen andere zenderpakketten of Spotify via ons hebt. Je krijgt namelijk bij ons eenmaal € 5.- entertainmentkorting op bepaalde pakketten. Dat laat ik uiteraard aan jou over. 

Wat het casten betreft; Peter G geeft een goede oplossing aan. 

Er zit niks anders op dan te kijken via de tablet en die te koppelen via een boxje van Apple (wat overigens heel slecht werkt, vandaar mijn vraag)?

Dus casten naar de Apple TV streaming box werkt slecht? (je hebt slecht en slecht...)
Maar daarop kan je via de Apple App Store toch gewoon de HBO max app voor dat boxje downloaden???

Heb je dit al geprobeerd? Een andere oplossing is om een Chromecast aan te schaffen, maar met de app op de Apple TV zou het goed moeten werken.