Beantwoord

Waarvan krijg je nog een factuur mobiel na opzeggen

  • 20 January 2023
  • 5 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik heb mijn mobiele abonnement opgezegd op 11 december (opzegtermijn van 1 maand). Op 11 januari ben ik overgegaan naar een nieuwe provider. Van KPN krijg ik op 12 januari een factuur met verbruik tot en met 11 januari (achteraf) én abonnement van 11 januari tot en met 10 februari. Ik heb inmiddels 2 keer gebeld met de klantenservice. Eerst medewerkster zou een ticket aanmaken (maar heeft dat niet gedaan). De tweede medewerkster gaf aan dat ik het abonnement achteraf betaal, maar dat lijkt mij onjuist. Bij mijn weten, is mijn abonnement altijd vooruit in rekening gebracht. Inmiddels is het abonnementsgeld afgeschreven. Hoe zit dit?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 24 January 2023, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Greta1958 een abonnement betaal je altijd vooraf en de variabele kosten achteraf. i.v.m. de opzegtermijn kan het tot 2 maandtermijnen duren voordat de slotafrekening opgemaakt is en het teveel of te weinig betaalde verrekend wordt.

 

@JanD Dank voor je reactie. Ik weet dat verbruik achteraf gefactureerd wordt en abonnement vooraf; betaling voor verbruikskosten achteraf is niet mijn probleem. Ik begrijp dat KPN, ná de opzegtermijn, eerst nog 1 of 2 maanden het abonnement ten onrechte incasseert en dat daarna terugbetaalt? Mijn abonnement is geëindigd op 11 januari, terwijl ik nu een factuur voor 11 januari tot 10 februari ontvang. 

Reputatie 7

Hoi @Greta1958, welkom bij ons op het forum. Nee, er wordt niet nog enkele maanden nog onterecht geïncasseerd. Tot het moment dat de opzegging definitief is blijft het facturatiesysteem actief. Als jouw opzegging op 11 januari is uitgevoerd zoals je zegt, en de factuur vanaf de 11e loopt, heeft dat elkaar gemist. De factuur wordt enkele dagen voor die datum al aangemaakt en op dat moment was het abonnement nog actief..

Op de eerstvolgende factuur (rond dezelfde datum als je gewend bent) zullen de kosten vanaf de opzegdatum worden gecorrigeerd en krijg je die terug.

@Jasper dank voor je antwoord. Ik zal de volgende factuur dan moeten afwachten en hoop dat het dan goed gaat. Ik heb inmiddels het bedrag van de foute factuur gestorneerd. Jammer dat ik twee keer heb moeten bellen met de klantenservice en dat jouw collega's me dit niet konden vertellen. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Reputatie 7

Het storneren van een factuur hoeft in dat geval niet, doordat het volgende maand automatisch rechtgezet wordt. Door het storneren kunnen er herinneringen en dat soort administratieve dingen bij komen die we beiden liever niet zien.

Mijn bericht is overigens geschreven in de veronderstelling dat het abonnement ook echt is gestopt op de genoemde datum, doordat ik er gegevens op je profiel staan kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen. Door wat jij beschrijft is het wel heel aannemelijk dat dat het geval is.