We blijven facturen ontvangen ondanks opzegging

  • 22 March 2024
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

 

Er wordt al bijna een maand niet gereageerd op mijn mails. Ook blijven wij bellen maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Dit is de reden dat wij zijn weggegaan bij KPN.
 
Wij hebben op 30 november 2023 tussen 13.00 en 13.30 telefonisch contact gehad over het stopzetten van ons abonnement vanaf 2 januari 2024. De KPN klantenservice heeft akkoord gegeven dat het abonnement vanaf 2 januari 2024 stopgezet zou worden. De apparatuur hebben wij in januari teruggestuurd zoals jullie hadden gevraagd. Nu hebben wij twee facturen ontvangen, namelijk die van februari en maart. Ik sta er niet van te kijken als wij eind van de maand NOG een factuur krijgen. Wij zijn het zat en willen onze geld terug!
 
27 februari hebben wij weer contact gehad met de klantenservice over het stopzetten van ons Internet en TV abonnement. Degene aan de telefoon geeft aan dat aan jullie kant niet is goedgegaan en dat ons abonnement niet was stopgezet. Uw collega heeft aangegeven dat ik het teveel betaalde geld moest terugkrijgen en ik een mail kon sturen naar dit mailadres.
Dit betekent dat wij het geld van 2 januari t/m 28 maart nog moeten terugkrijgen.
Erg vervelend dat dit niet goed is gegaan en dat wij hier zo vaak achter aan moeten gaan! Wij krijgen geen gehoor! Ik wil eind van de maand ons geld terug!

Erik van KPN 1 maand geleden

Hoi @DannyAmy, welkom op het forum! Jammer te horen dat de opzegging niet in een keer goed is gegaan. Het forum is een hele mooie plek om vragen te stellen over je diensten en producten. Andere klanten, en wij, de moderators van KPN, kunnen je dan helpen met die vragen. Maar, voor dit soort zaken ben je toch beter af bij de telefonische klantenservice (0800-0402,gratis). Dit omdat een opzegging alleen door de afdeling opzeggingen afgehandeld kan worden.

 

Dat gezegd hebbende: Je geeft aan dat je op 27 februari weer contact hebt gehad. 

27 februari hebben wij weer contact gehad met de klantenservice over het stopzetten van ons Internet en TV abonnement. Degene aan de telefoon geeft aan dat aan jullie kant niet is goedgegaan en dat ons abonnement niet was stopgezet. Uw collega heeft aangegeven dat ik het teveel betaalde geld moest terugkrijgen en ik een mail kon sturen naar dit mailadres.

Hieruit maak ik op dat de collega actie heeft ondernomen, en dat jij een mail hebt gestuurd naar ons opzeg e-mailadres. 

Je geeft ook aan dat je geen reactie hebt gekregen op de mail. Dat kan kloppen, er wordt niet altijd op alle mails gereageerd. Wel worden ze allemaal behandeld. 

 

Omdat je jouw gegevens hebt ingevuld, heb ik even gekeken. De opzegging van het abonnement is op 27 februari ingevoerd. Dit gaat dan in per 27 maart.  Jouw e-mail is begin maart behandeld door de opzegafdeling, en er is een creditering voor de abonnementskosten in het systeem gezet. Dit wordt op de volgende factuur verwerkt.

 

Qua facturen betekent dit het volgende:

Je factuurdatum is de 26e, dat is vóór de opzegdatum. Betekent dat je morgen een factuur krijgt met daarop abonnementskosten voor de komende maand én de volledige creditering. Vervolgens krijg je in april nog een slotfactuur waarop de kosten voor de periode 27 maart t/m april worden gecrediteerd.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @DannyAmy 

Welkom op het forum van KPN.

Een vervelend situatie waarin je terecht bent gekomen, terwijl het ook zonder problemen had kunnen verlopen, als je overeenkomst netjes op 2 januari 2024 was beëindigd door KPN.
Uiteraard wil je jouw geld terug, over de periode tussen 2 januari en 28 maart 2024, zodat je het kunt afsluiten met KPN.

Daarom is het ook handig als een KPN moderator in jouw klanten dossier mee gaat kijken, om te zien wat er inmiddels al is gebeurd en om eventueel stappen te zetten naar een andere afdeling voor het terugboeken van het teveel betaalde abonnementsgeld.

Vul daarom alvast je forum profiel volledig in, want die gegevens heeft de moderator nodig om je te kunnen helpen.

Denk hierbij aan:

  • Je KPN Klantnummer (staat op de factuur en bankafschrift)
  • Je 06-nummer
  • Postcode en huisnummer
  • Geboortedatum
  • En in het vaak persoonlijke opmerkingen plaats je de laatste 4 cijfers van je bankrekening in, waar de bedragen aan KPN worden afgeschreven.

Het kan enkele dagen duren voordat een moderator je gaat voorzien van een antwoord, dit is mede afhankelijk van de drukte om het forum.

Je gegevens kun je invullen door te klikken op je de ronde cirkel met de letter D erin, deze vindt je naast de button met “+ Stel je vraag”.
Vervolgens klik je op “Mijn Profiel” en daarna op “Bewerk Profiel”.

Beste Michel,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist de informatie in het profiel verwerkt. Het zou fijn zijn als dit verder wordt afgehandeld. Ik zie graag een reactie tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

Danny en Amy

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @DannyAmy, welkom op het forum! Jammer te horen dat de opzegging niet in een keer goed is gegaan. Het forum is een hele mooie plek om vragen te stellen over je diensten en producten. Andere klanten, en wij, de moderators van KPN, kunnen je dan helpen met die vragen. Maar, voor dit soort zaken ben je toch beter af bij de telefonische klantenservice (0800-0402,gratis). Dit omdat een opzegging alleen door de afdeling opzeggingen afgehandeld kan worden.

 

Dat gezegd hebbende: Je geeft aan dat je op 27 februari weer contact hebt gehad. 

27 februari hebben wij weer contact gehad met de klantenservice over het stopzetten van ons Internet en TV abonnement. Degene aan de telefoon geeft aan dat aan jullie kant niet is goedgegaan en dat ons abonnement niet was stopgezet. Uw collega heeft aangegeven dat ik het teveel betaalde geld moest terugkrijgen en ik een mail kon sturen naar dit mailadres.

Hieruit maak ik op dat de collega actie heeft ondernomen, en dat jij een mail hebt gestuurd naar ons opzeg e-mailadres. 

Je geeft ook aan dat je geen reactie hebt gekregen op de mail. Dat kan kloppen, er wordt niet altijd op alle mails gereageerd. Wel worden ze allemaal behandeld. 

 

Omdat je jouw gegevens hebt ingevuld, heb ik even gekeken. De opzegging van het abonnement is op 27 februari ingevoerd. Dit gaat dan in per 27 maart.  Jouw e-mail is begin maart behandeld door de opzegafdeling, en er is een creditering voor de abonnementskosten in het systeem gezet. Dit wordt op de volgende factuur verwerkt.

 

Qua facturen betekent dit het volgende:

Je factuurdatum is de 26e, dat is vóór de opzegdatum. Betekent dat je morgen een factuur krijgt met daarop abonnementskosten voor de komende maand én de volledige creditering. Vervolgens krijg je in april nog een slotfactuur waarop de kosten voor de periode 27 maart t/m april worden gecrediteerd.

Beste Erik,

 

Als je goed leest moeten wij vanaf 2 januari geld terug krijgen. Ik heb hier in november al over gebeld en in januari de apparaat teruggestuurd zoals jullie hadden gevraagd! Het stopzetten is niet door jullie in gang gezet en 27 februari heb ik weer contact met jullie opgenomen omdat er maar geld afgeschreven blijft worden. Op die datum is het pas echt goed stopgezet door jullie.

En jouw collega heeft aangegeven dat ik moest mailen naar de opzeggen afdeling om het geld terug te krijgen. Maar we zijn nu EEN MAAND later en nog steeds geen reactie. Hier zit zo veel energie en tijd in! De klantenservice doet niks aan dit probleem en schuiven dit af op de opzeggen afdeling en zeggen dat het nog steeds in behandeling is.

Dus nu wil ik graag antwoord op de vraag: wanneer krijgen wij ons geld terug?

 

Amy en Danny

Reputatie 7
Badge +30

Als je goed leest moeten wij vanaf 2 januari geld terug krijgen.

 

Ja, dat krijg je ook. Ik zie dat ik dat niet expliciet heb gemaakt, excuses. Maar met volledige creditering bedoel ik die hele periode.

 

Dus nu wil ik graag antwoord op de vraag: wanneer krijgen wij ons geld terug?

 Een deel met de factuur die je nu net hebt gekregen of krijgt. En het laatste stukje met de volgende factuur. Dat is dan de officiële slotnota van je abonnement.

Beste Erik,

 

Bedankt voor je reactie. Wij hebben inmiddels bericht gehad dat de terugbetaling in gang is gezet. Fijn dat dat nu is geregeld. Bedankt daarvoor!

 

Met vriendelijke groet,

Amy en Danny

Reageer