Beantwoord

Zelf betaald en daarna kwam de incasso, hoe krijg ik de dubbele betaling terug?

  • 4 March 2024
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb zelf een betaling gedaan en even later werd de automatisch incasso gedaan 
Nu moet ik dus een betaling terug krijgen / annuleren 
Hoe kan ik hier over iemand bereiken dan om dit te regelen????

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door GeSp 5 March 2024, 00:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @mi72 

 

Dat zou je vanzelf terug moeten krijgen binnen 2 weken, maar ik denk dat het handiger is om even te bellen met de klantenservice via 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00) en te vragen naar de afdeling Collections.

Waarom heb je eigenlijk handmatig betaald? Dat heeft zoals je gemerkt hebt geen enkele zin als het ook automatisch afgeschreven wordt.

Reputatie 7
Badge +6

Dan zul je het geïncasseerde bedrag zelf moeten storneren. Je hebt een automatische incasso afgegeven maar daarnaast heb je de betaling ook nog handmatig overgemaakt. Waarom dan? 

Dan zul je het geïncasseerde bedrag zelf moeten storneren. Je hebt een automatische incasso afgegeven maar daarnaast heb je de betaling ook nog handmatig overgemaakt. Waarom dan? 

Incasso's storneren is niet verstandig @Raspberry en @mi72 , als KPN de dubbele betaling verwerkt heeft, volgt vanzelf een terugstorting van het teveel betaalde, mits er geen betalingsachtgerstanden zijn.

 

Reputatie 7
Badge +6

Of het wel of niet verstandig is, het is wel de snelste manier om je geld terug te krijgen. Of anders gewoon afwachten op het betalingsproces. Iedereen moet maar doen wat haar of hem het beste lijkt. Ik snap sowieso waarom er handmatig is betaald terwijl er ook automatisch wordt geïncasseerd. Dus hoe verstandig is dit? 

Een automatische incasso storneren, verstoort het geautomatiseerde betalingsproces en komt dan, ook geautomatiseerd, in een herinneringen- en aanmaningentraject en dat moet je niet willen @Raspberry en @mi72 

Reputatie 7
Badge +6

@Nomen Nominandum je hoeft mij niets uit te leggen. @mi72 vraagt advies. En dit is hoe ik er zelf over denk. Ik geef nota bene aan ook het betalingsproces af te wachten. Storneren is helemaal geen probleem. Maar je bent zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.

Succes @mi72

Reageer