Beantwoord

Star Vijay is in Tamil

  • 3 June 2019
  • 24 reacties
  • 669 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Kpn,
Sind 1 juni is Zing uit het basispakket en Star Vijay toegevoegd aan het Hindi pakket. Deze zender zendt echter in Tamil ( geen ondertiteling) uit. Ik mis de uitleg. Het heet niet voor niets Hindi pakket toch? Bij Ziggo zit Set Asia in het pakket en lijkt Zing nog gewoon beschikbaar. Graag uitleg waarom er voor Star Vijay is gekozen. Is het een fout? Dat kan gebeuren dan graag vervangen door een echte Hindi zender.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 June 2019, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 1
Blijkbaar is de vraag niet belangrijk genoeg voor KPN om te reageren.
Ook bij Ziggo is Zing niet beschikbaar. Dat staat ook op hun site.

Ik vrees dat je vraag er wegens drukte doorheen geslipt is. Maar je hebt 'n nu omhoog geschopt waardoor ie vast alsnog aan behandeling toe zal komen.
Reputatie 1
Klopt van Zing Peter. Ik las bij Ziggo dat het ook te maken had met doorgifte problemen van Zing. Las ik na het plaatsen van dit bericht. Dank voor je reactie ik ben benieuwd naar de reactie van KPN. Inmiddels uitgevonden dat sommige series op Star Vijay wel ondertiteld zijn maar het meeste dus niet. Google je deze zender dan staat er gewoon dat het een Tamil zender is.
Tamil wonen toch ook in India?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tamils

Zing gaat ook bij Ziggo niet terugkomen. Gezien dit doorgifte issue.
https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/opnieuw-stopt-zender-lineair-en-gaat-alleen-online-verder/
Both Tamil and Hindi are Indian languages spoken by the Hindu people. However, there are many differences between the two. Both languages came from different language families. Hindi came from the Indo-European linguistic family whileTamil is a descendant of the Dravidian languages.

Zegt genoeg lijkt mij. Net zo goed dat er meerdere Chinese talen zijn.
Hindi wiki

Het Hindi is de primaire officiële taal van India en wordt in een groot deel van het noorden van dat land gesproken, ook als lingua franca. Het is de officiële taal of een van de officiële talen van de staten Bihar, Chhattisgarh, Haryana, Himachal Pradesh, Jharkhand, Madhya Pradesh, Rajasthan, Uttarakhand en Uttar Pradesh. Daarnaast ook van Delhi en de unieterritoria de Andamanen en Nicobaren en Chandigarh.
In het zuiden van India, waar Dravidische talen worden gesproken, die dus volstrekt niet verwant zijn aan de Indo-Europese Indo-Arische talen in het noorden, heeft de taal niet de status van een lingua franca.


Friezen wonen toch ook in Nederland.
Reputatie 7
Friezen wonen toch ook in Nederland.
🙄

“De Friezen zijn een oud volk. De Friezen wonen meestal in Friesland, een provincie in het Noorden van Nederland. Veel Friezen leven ook in Duitsland (Oost-Friesland), en in stukken van Denemarken. Vroeger, honderden jaren geleden, waren de Friezen een volk met een eigen land. Nu zijn de Friezen gewoon inwoners van Nederland”

De Friezen wonen meestal in Friesland, een provincie in het Noorden van Nederland. Veel Friezen leven ook in Duitsland (Oost-Friesland), en in stukken van Denemarken. Vroeger, honderden jaren geleden, waren de Friezen een volk met een eigen land. Nu zijn de Friezen gewoon inwoners van Nederland”


Een wijd verbreide fabel. De Friezen zijn een oude Germaanse volkstam die nooit waren verenigd in een land. De mensen doen echter net of Friezen alleen maar in de Provincie Friesland wonen. Friezen zijn de basis van het volk dat al lang langs de Noordzeekust van Noord Vlaanderen tot Zuid Denemarken woont.

Het gebied is in 1170 gescheiden door de allerheiligenvloed (het ontstaan van de Zuiderzee).

Fries is een taal die rond 1900 op schrift is gezet vanuit de dialecten die in de 11 steden van de toen onstane provincie Friesland werden gesproken. Critici zeggen dat de woorden die meestal zijn gekozen degenen waren die het minst voorkwamen in het dan gebruikelijke Nederlands maar vooral uit het Schots (Beide Noordzeetalen).

Fries is dus heel erg verwant aan het Nederlands, dat dus ook uit het oorspronkelijke Fries voortkomt (naast het NederSaksisch en invloeden van de handel e.d.).

Tamil is de taal van Sri Lanka, een eiland dat 1500 km verwijderd ligt van de kust van India. Maar als je op de oude Bosch schoolatlas kijkt, dan lijkt het net zo ver af van India als Enkhuizen naar Stavoren (22km).

Ik verdenk degene die bij KPN de beslissingen nemen wel meer van dit soort probleemvereenvoudiging
Mooie uitleg @CorL en vooral de laatste regel dat zal de kern zijn.
De uitspraak "Tamil wonen toch ook in India?" Kwam op mij over dus ze spreken en verstaan de taal. Wat mischien wel zo is maar het is geen Hindi wat de reactie van de topic starter begrijpelijk maakt hernoem dat pakket dan.

Asian bijvoorbeeld.
Asian pakket is niet de oplossing omdat het een wereld deel is. Je kiest bewust vior een Hindi pakket dus moeten de zenders ook hieraan voldoen. Dus geen tamil zender maar een Hindi zender!
@Ranveer_74 . Excuses voor het verlate antwoord. Ik had je topic in behandeling genomen en jouw vraag doorgestuurd naar de mensen die over de samenstelling van de pakketten gaan. Blijkbaar ben ik toen vergeten om jou hier van op de hoogte te brengen! Excuus daarvoor. :-(
Ik heb zelf te weinig kennis van de materie om hier zomaar een uitspraak over te doen, vandaar dat ik even afwacht wat het verhaal van de achterban is 🙂
Reputatie 7
Het zal, ik kopieer ook maar wat uit Google 😂

Wat ik wel weet, is dat ik vorig jaar een leuk Deens meisje heb leren kennen, zij oorspronkelijk uit Zuid-Denemarken komt en veel en vaak Friesland bezoekt, en nu in Århus woont, en ik ook nog op een redelijkerwijze Fries mee kan spreken 😊En sommige Deense woorden kan ik zonder het woordenboek gewoon direct begrijpen. En dat is gewoon Cool 😎al is appen best een bijzonder ingewikkelde op handen en voeten situatie zo nu en dan!

Er is gewoon geen Tamil achting pakket, dan lijkt mij het Hindi pakket de meest logische keuze, om deze zender hier bij onder te plaatsen.
Er is gewoon geen Tamil achting pakket, dan lijkt mij het Hindi pakket de meest logische keuze, om deze zender hier bij onder te plaatsen.

Daarom mijn optie noem het Asian dan kan er ook een zender voor Chinezen in of andere Aziatische talen.

Even iets dichter bij huis maar enigzins vergelijkbaar een Welsh kanaal in een Engels pakket als dat zou bestaan.
The Welsh language is in the Celtic language group, whereas English is in the West Germanic group; consequently the English language is further from the Welsh language in both vocabulary and grammar than from a number of European languages, such as Dutch, for example. Comparatively few English people can understand or speak Welsh. Conversely, virtually all Welsh speakers can speak English.

Bron


Terug naar het Frysk daar geld bijna hetzelfde deze spreken en schrijven prima ABN. Andersom zijn er niet veel die deze taal kunnen volgen net als Limburgs wat dan weer niet als taal te boek staat.
Reputatie 1
Iedereen bedankt voor alle reacties en Tamil wordt ook in Tamil Nadu in India gesproken. En Erwin het lijkt me niet zo moeilijk, of er is gekozen om de Tamil sprekers in Nederland te bedienen ( paar duizend?) Of er is een zender toegevoegd onder het motto 'doe maar wat/ goedkoop? Maar ik heb het vast mis en laat me verbazen door jullie antwoord over deze ingewikkelde kwestie waarom er een Tamil zender in het Hindi pakket van 15 euro per maand is geplaatst i.p.v Set Asia bijvoorbeeld.
Reputatie 1
En we wachten nog steeds op een antwoord van KPN. Hoe moeilijk kan het zijn!
Ik heb een antwoord gekregen van mijn collega's: We realiseren ons dat Tamil een andere doelgroep aanspreekt. Dat is ook de reden dat deze nu in het pakket zit. De naam Hindi pakket dekt de lading nu onvoldoende en mijn collega's gaan kijken of naam aangepast kan worden. We hebben trouwens in plaats van Zing, Star Bharat toegevoegd. aan het basispakket. Star Bharat is onderdeel van Star India. Dit tv-bedrijf is volledig in handen van The Walt Disney Company. De zender is sinds augustus 2017 in de lucht. De programmering van de zender bestaat hoofdzakelijk uit shows en entertainmentprogramma’s. Star Bharat is vanaf 1 juni in SD-kwaliteit op voorkeuzekanaal 129 bij KPN, XS4All en Telfort beschikbaar.
Reputatie 1
Dank je Erwin maar helaas geen duidelijk antwoord waarom deze keuze gemaakt is en waarom geen Set Asia bijvoorbeeld. Nogmaals hoe moeilijk kan het zijn om een helder antwoord te geven.
Jammer dat je mijn antwoord onduidelijk vind. Waarom bepaalde zenders wél aangekocht worden en waarom andere niet is geen informatie die KPN publiekelijk maakt. Het is een spel van vraag en aanbod waarbij we proberen voor een betaalbare prijs zenders in te kopen die aanslaan bij de gemiddelde kijker. Ik snap dat dit niet de duidelijkheid is, die je zoekt, maar veel concreter zal het niet worden.
Reputatie 1
Dank voor je info Erwin. Tenminste iets meer duidelijkheid. Ik had het gewaardeerd als Kpn als volgt had gereageerd. " beste Hindi pakket gebruikers, per 1 juni vervalt er een Hindi zender in het pakket en komt Star Vijay in Tamil er voor in de plaats" . Simpel toch? En Star Bharat is zeker geen gelijkwaardige vervanger voor Zing. Maar genoeg nu hierover. Het is niet anders. Succes verder met je werk.
Dankjewel! Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, stel ze gerust. (uiteraard hoop ik dan iets duidelijker/praktische antwoorden voor je te hebben )
Ik kwam net terug van een verre reis. Ik zag 2 antwoorden van moderators door hun zelf aangewezen als antwoord.

Om de vraag in deze thread te vereenvoudigen: "Waarom verkoopt KPN aardappels als rijst."

Het door de moderator zelf gegeven en als het juiste gemarkeerde antwoord (de echte vraag en het echte antwoord staat in de thread) .

" Het is een spel van vraag en aanbod waarbij we proberen voor een betaalbare prijs in te kopen. Ik snap dat dit niet de duidelijkheid is, die je zoekt, maar veel concreter zal het niet worden."

En ik begon net zo positief over KPN te worden. 😫
Misschien wat negatief van mij. Want ik waardeer de moderators in dit forum best. Ik kan niet meer aanvullen op mijn bericht. Daarom.

Hallo Moderators, jullie kunnen best beter.


De Friezen wonen meestal in Friesland, een provincie in het Noorden van Nederland. Veel Friezen leven ook in Duitsland (Oost-Friesland), en in stukken van Denemarken. Vroeger, honderden jaren geleden, waren de Friezen een volk met een eigen land. Nu zijn de Friezen gewoon inwoners van Nederland”

 


Een wijd verbreide fabel. De Friezen zijn een oude Germaanse volkstam die nooit waren verenigd in een land. De mensen doen echter net of Friezen alleen maar in de Provincie Friesland wonen. Friezen zijn de basis van het volk dat al lang langs de Noordzeekust van Noord Vlaanderen tot Zuid Denemarken woont.

Het gebied is in 1170 gescheiden door de allerheiligenvloed (het ontstaan van de Zuiderzee).

Fries is een taal die rond 1900 op schrift is gezet vanuit de dialecten die in de 11 steden van de toen onstane provincie Friesland werden gesproken. Critici zeggen dat de woorden die meestal zijn gekozen degenen waren die het minst voorkwamen in het dan gebruikelijke Nederlands maar vooral uit het Schots (Beide Noordzeetalen).

Fries is dus heel erg verwant aan het Nederlands, dat dus ook uit het oorspronkelijke Fries voortkomt (naast het NederSaksisch en invloeden van de handel e.d.).

Tamil is de taal van Sri Lanka, een eiland dat 1500 km verwijderd ligt van de kust van India. Maar als je op de oude Bosch schoolatlas kijkt, dan lijkt het net zo ver af van India als Enkhuizen naar Stavoren (22km).

Ik verdenk degene die bij KPN de beslissingen nemen wel meer van dit soort probleemvereenvoudiging

 

1500km?!

Ik weet niet in welke atlas jij kijkt. Maar India en Sri Lanka liggen bij de Palk Strait maar 54,8km van elkaar verwijderd 

Klopt, ik heb waarschijnlkijk gewoon op Internet gekeken en dan staat (al thans nu nog) overal en die kleine 1500km op deze site nu met een kaart er bij. Omdat er vaak gedacht wordt dat Nieuw Zeeland maar een Noordzee breedte van Australie afligt, heb ik het waarschijnlijk niet verder onderzocht. Maar je hebt gelijk, het is op het kortste punt maar ongeveer 50km

https://distancecalculator.globefeed.com/Distance_Between_Countries_Result.asp?fromplace=Sri%20Lanka&toplace=India

Sorry,

:cry:

Klopt, ik heb waarschijnlkijk gewoon op Internet gekeken en dan staat (al thans nu nog) overal en die kleine 1500km op deze site nu met een kaart er bij. Omdat er vaak gedacht wordt dat Nieuw Zeeland maar een Noordzee breedte van Australie afligt, heb ik het waarschijnlijk niet verder onderzocht. Maar je hebt gelijk, het is op het kortste punt maar ongeveer 50km

https://distancecalculator.globefeed.com/Distance_Between_Countries_Result.asp?fromplace=Sri%20Lanka&toplace=India

Sorry,

:cry:

Wat is de beeldkwaliteit belachelijk slecht bij dit Hindi pakket. 
Echt niet het geld waard