Beantwoord

4K decoder, beschikbaarheid en nut

  • 14 August 2019
  • 1 reactie
  • 188 keer bekeken

Op dit moment heb ik een Arris VIP2952 V2 decoder en die wert prima. Nu ben ik over gegaan van een oude Samsung plasma tv naar een Sony KD-65AF8. Geweldige tv en ik dacht er ook goed aan te doen om meteen mijn tv abbonement om te zetten naar een 4K abonnement.
Buiten het feit dat de 4K decoders op dit moment schijnbaar niet voorradig zijn lees ik nu ook op dit forum dat ze eigenlijk ook geen meerwaarde hebben. Mensen met een Sony tv veranderen de output van UHD@50Hz naar 1080i omdat upscaling door de tv beter wordt gedaan dan het 4K kastje. En buiten de zenders LoveNature (693) en Xite (692) is er niets te zien in 4K.
Zijn er mensen die voor deze reden het 4K abonnement weer hebben stop gezet?
En zijn er meer mensen die op dit moment geen 4K kastje kunnen krijgen van KPN
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 15 August 2019, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hi Plato, welkom op het forum.

De ontvangers zijn inmiddels weer op voorraad. Wat het 4K aanbod betreft is dat nog iets dat moet groeien. Er zijn 3 zenders die in 4K uitzenden: Love naturen, Xite en Insight. Daarnaast worden er bepaalde uitzendingen in 4K uitgezonden, in het verleden waren dit de Olympische spelen en WK/EK. Probleem is dan ook dat er weinig aanbod is vanuit de omroepen zelf in 4K. Verder kun je ook Netflix in 4K via de ontvanger streamen, maar dat kan ook via de Netflix app op de Smart tv zelf.

Of deze opties genoeg zijn voor jou om over te stappen naar dit pakket laat ik uiteraard aan jou over.