Beantwoord

4K ontvanger met Samsung The Frame verbinden

  • 23 July 2019
  • 4 reacties
  • 4196 keer bekeken

Ik ben geïnteresseerd in een nieuwe TV en ga The Frame kopen van Samsung. Hierbij wordt een connect box geleverd die in een kast gemonteerd kan worden die via één kabel met de TV verbonden wordt. Aan deze box worden alle apparaten gekoppeld zoals TV ontvangers, Apple TV etc. Deze box wil ik in een kast monteren en alle andere apparaten uit het zicht monteren.

Mijn vraag is de volgende: moet de 4K ontvanger in het zicht gemonteerd worden of kan ik deze in een kast onderbrengen? Schakelt de 4K ontvanger zichzelf uit na verloop van tijd, en kan ik hem via de TV gemakkelijk weer aanzetten? Of moet ik dan naar de kast, kast opendoen, ontvanger aan etc?
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 23 July 2019, 21:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Mijn vraag is de volgende: moet de 4K ontvanger in het zicht gemonteerd worden of kan ik deze in een kast onderbrengen?
Nee dat hoeft niet, deze ontvanger communiceert via Bluetooth met de afstandsbediening.
Schakelt de 4K ontvanger zichzelf uit na verloop van tijd, en kan ik hem via de TV gemakkelijk weer aanzetten? Of moet ik dan naar de kast, kast opendoen, ontvanger aan etc?
De TV ontvanger schakelt verloop van tijd uit. Dit kun je ook instellen bij de "instellingen" van de TV ontvanger: 2 > 4 > 6 of 8 uur.
Of moet ik dan naar de kast, kast opendoen, ontvanger aan etc?
Nee kast hoeft je niet open te doen, wat ik al eerder zei is dat ie via bluetooth werkt. En de code van de TV kun je ook koppelen aan de afstandsbediening. Hoe dat werkt, dat lees je om op de onderstaande link te klikken, en zal hier ook een afbeelding plaatsen:

Afstandsbediening instellen:

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Peter, welkom op het forum! Goede vragen die je stelt. Ben je geholpen met de antwoorden die Dennis geeft?

Ik kan er zelf in ieder geval nog aan toevoegen dat onze ontvangers zichzelf ook niet volledig uitzetten. Ze vallen terug in standby-modus na de 2/4/6/8 uur die je zelf instelt. Ze zijn dan altijd met de afstandsbediening weer aan te zetten.

Ik heb de KPN ontvanger uit het zicht gelegd, maar mijn KPN afstandsbediening werkt nu niet meer.

De afstandsbediening van The Frame doet het mondjesmaat richting de KPN ontvanger en is een heel gedoe om van zender te wisselen (reageert soms totaal niet op commando´s van de The Frame afstandsbediening).

Uit frustratie pak ik nu dus weer de (oude C3) KPN afstandsbediening; reageert die niet omdat het een oude versie is, wellicht zonder bluetooth? Of is mijn KPN ontvanger gewoon verouderd? Ik zie namelijk bovenstaande optie niet in het menu…

Ben benieuwd naar jullie reactie :-)

Reputatie 7
Badge +30

Hoi EHolman, welkom op het forum! De C3 afstandsbediening heeft geen bluetooth. Dus als je die gebruikt zal de tv-ontvanger in het zicht moeten liggen.