Beantwoord

Aanzetten tv duurt lang

  • 15 April 2020
  • 13 reacties
  • 542 keer bekeken

Het duurt erg lang voordat ik beeld krijg bij het aanzetten van mijn tv. Ik krijg wel redelijk vlot geluid, maar geen beeld.

De melding komt om mijn ontvanger aan te zetten.

Ik dacht dat het aan de tv lag, maar vorige week heb ik een nieuwe tv aangeschaft en nu duurt het zelfs langer voordat ik beeld krijg.

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 15 April 2020, 10:17

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +19

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

een zwart motorola kastje aangesloten op witte modem kastje 

Badge +19

Ok. Duidelijk. Die Motorola mag naar het museum. Je kunt em  hier omruilen.https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 laat even weten hoe het afloopt. 

Dank je voor de reactie. Ik heb de gegevens ingevuld om de ontvanger om te ruilen.

Badge +19

Ik ben nog wel even benieuwd of er een kabel loopt naar het modem of dat het via het stopcontact gaat.

Er loopt een kabel naar het stopcontact. Een naar de experiabox en 1 naar de tv.

Badge +19

Dus je gebruikt niet deze

 

Jawel. Beneden en boven ook 1

Zien er iets anders uit met 3 groene lichtpuntjes rechtsonder van het apparaat 

Badge +19

Daar word ik niet blij van @Jaap Kl . Die geven namelijk nogal regelmatig problemen. Het mooiste zou zijn als er een kabel naar het modem gaat. Maar wacht eerst de nieuwe ontvanger even af maar hou er rekening mee dat het probleem er weer is.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jaap Kl. Wat goed dat je nieuwe tv-ontvangers hebt aangevraagd. Dat was ook wel nodig. Ik hoop dat dit het probleem verhelpt, anders help ik je graag verder. 

Daar word ik niet blij van @Jaap Kl . Die geven namelijk nogal regelmatig problemen. Het mooiste zou zijn als er een kabel naar het modem gaat.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Als het mogelijk is om een kabel te trekken, dan zou ik dat zeker aanraden. 

 

Ik heb slechts 1 nieuwe tv ontvanger aangevraagd. Voor de tv in de woonkamer waar de grootste irritatie aanwezig is. Vandaag heb ik de nieuwe ontvangen en de oude teruggezonden. Na installatie doet de tv weer wat hij moet doen. Direct beeld bij aanzetten en geen wachtijd van ongeveer 30 seconden. 

Dus tot nu blij mee.

Wellicht overweeg ik ook de 2e ontvanger om te wisselen. 

In ieder geval bedankt voor de oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat fijn dat het probleem verholpen is met een nieuwe tv-ontvanger. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer