Beantwoord

Afstandbediening werkt niet bij Philips tv

  • 4 February 2020
  • 14 reacties
  • 3182 keer bekeken

Reputatie 1

De afstandsbediening van onze smart tv doet alles behalve de zenders verzetten.

De afstandsbediening is wel gekoppeld,.

Heeft iemand raad?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 6 February 2020, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 1

het is toch niet de bedoeling dat ik zowel de afstandsbediening van Philips als van KPN  moet gebruiken ?

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Paliviba 

Dat is niet fijn dat je afstandsbediening niet goed werkt op jou Philips.

Volg deze stappenplan op, en daar kun je kiezen welke afstandsbediening je hebt, en zo ook achter de juiste code komen van jou Philips TV.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Paliviba, begrijp ik goed dat je jouw Philips afstandsbediening wilt gebruiken om te zappen? Voor zover ik weet, is dit niet mogelijk. Dat kan alleen met de afstandsbediening van KPN of met bepaalde universele. Mocht je er niet uitkomen, laat het vooral weten!

Reputatie 1

Beste @Paliviba 

Dat is niet fijn dat je afstandsbediening niet goed werkt op jou Philips.

Volg deze stappenplan op, en daar kun je kiezen welke afstandsbediening je hebt, en zo ook achter de juiste code komen van jou Philips TV.

Dank je wel voor je reactie. Maar ik heb dit stappenplan geprobeerd en verschillende codes ingevoerd. Maar niets hielp. Zou kunnen dat Marcia gelijk heeft dat het alleen met de KPN afstandsbediening lukt.

Reputatie 1

Beste @Paliviba, begrijp ik goed dat je jouw Philips afstandsbediening wilt gebruiken om te zappen? Voor zover ik weet, is dit niet mogelijk. Dat kan alleen met de afstandsbediening van KPN of met bepaalde universele. Mocht je er niet uitkomen, laat het vooral weten!

Ja klopt Marcia. Wij dachten dat we met de Philips afstandsbediening konden zappen naar andere zenders. Dus als  ik het goed begrijp moeten we met twee afstandsbedieningen  werken ?

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt nog eens expliciet navraag doen bij Philips, maar voor zover ik weet kan je dat inderdaad (nog) niet met hun afstandsbedieningen doen. Voor het zappen heb je echt de KPN afstandsbediening nodig. 

Reputatie 7
Badge +22

Je kunt nog eens expliciet navraag doen bij Philips, maar voor zover ik weet kan je dat inderdaad (nog) niet met hun afstandsbedieningen doen. Voor het zappen heb je echt de KPN afstandsbediening nodig. 

@Paliviba de KPN afstandsbediening werkt ook op jou Philips TV, dat zijn de P+ en P- toetsen, en de volume toetsen. Verder de aan en uit knop werkt op de Philips en de SOURCE knop. Maar dan moet je de afstandsbediening instellen voor jou Philips TV. 

Reputatie 1

Je kunt nog eens expliciet navraag doen bij Philips, maar voor zover ik weet kan je dat inderdaad (nog) niet met hun afstandsbedieningen doen. Voor het zappen heb je echt de KPN afstandsbediening nodig. 

@Paliviba de KPN afstandsbediening werkt ook op jou Philips TV, dat zijn de P+ en P- toetsen, en de volume toetsen. Verder de aan en uit knop werkt op de Philips en de SOURCE knop. Maar dan moet je de afstandsbediening instellen voor jou Philips TV. 

Bedankt voor de duidelijke uitleg.  Ik  zal dus inderdaad de KPN afstandsbediening moeten blijven gebruiken voor te zappen.

Bij ons werkt de afstands bediening van KPN ook niet op de Philips tv. Zodra ik in het menu van de tv zit wat al moeilijk gaat loopt ie na een paar tellen door op de achtergrond met tv zenders en kan ik dus niks meer

Reputatie 1

Bij ons werkt de afstands bediening van KPN ook niet op de Philips tv. Zodra ik in het menu van de tv zit wat al moeilijk gaat loopt ie na een paar tellen door op de achtergrond met tv zenders en kan ik dus niks meer

Hierboven staat een stappenplan wat je misschien kan proberen. Wij moeten 2 afstandsbedieningen gebruiken. Voor de zenders te verzetten de KPN afstandsbediening.

Het gaat niet om de zenders maar om het menu van source daar kom ik ook bij instellingen maar dan gaat hij verder op de achtergrond met zappen van tv zender en kan dus niks instellen. Heb de afstands bediening al op nieuw ingesteld de tv gereset niks helpt. Ben dus verplicht 2 afstands bedieningen t3 gebruiken

Reputatie 1

Ja ik denk het wel. Ik heb naar Philips gemaild en kreeg een casenummer er zou dan binnen 24 uur contact worden opgenomen. Heb nooit wat gehoord. Dus ik gebruik inderdaad twee afstandsbedieningen.

Reputatie 7
Badge +30

Het gaat niet om de zenders maar om het menu van source daar kom ik ook bij instellingen maar dan gaat hij verder op de achtergrond met zappen van tv zender en kan dus niks instellen. Heb de afstands bediening al op nieuw ingesteld de tv gereset niks helpt. Ben dus verplicht 2 afstands bedieningen t3 gebruiken

Hoi Marcel, welkom! Doe je dit met de afstandsbediening van de tv of die van ons? Met onze afstandsbediening kun je tussen de verschillende invoerkanalen wisselen door steeds opnieuw op de sourceknop te drukken, overige toetsen zijn dan niet nodig.

We hebben het hier over de nieuwe ab van kpn neem ik aan.

Op mijn Philips kan ik met code 566 gewoon na indrukken source met het kompas de ingang kiezen en activeren (ok knop).

Zie de stappen in de PDF. (meer philips codes 005, 208, 440, 772)