Beantwoord

Afstandsbediening ontkoppelen

  • 5 December 2020
  • 5 reacties
  • 2310 keer bekeken

Reputatie 1

Verschillende functies van mijn tv-afstandsbediening werken niet meer nu de tv gekoppeld is aan de  KPN-afstandsbediening. Eén van de functies die ik mis is de mogelijkheid om ondertitels aan te zetten. Die ondertitels blijven staan, ook als ik van zender verwissel. Bij de KPN-afstandsbediening moet ik iedere keer weer eerst de ondertitels uitzetten via teletekst, van zender verwisselen en dan weer via teletekst de ondertitels aanzetten Nogal omslachtig.

Hoe kan ik de KPN-afstandsbediening ontkoppelen? En werkt alles dan nog goed of moet ik bijv. opnieuw de zenders installeren? 

Ik heb een LG televisie.

icon

Beste antwoord door PeterG 5 December 2020, 12:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Charlie66, het beste kun je de KPN afstandsbediening opnieuw koppelen. Dan hoef je maar 1 afstandsbediening te gebruiken. Die van KPN.

Zenders hoeven niet geïnstalleerd te worden bij interactieve TV. 

In dit pas geopende topic staat beschreven hoe je de stappen (opnieuw) kunt doorlopen om de afstandsbediening te koppelen.

Reputatie 7
Badge +10

Ik had je hulpvraag iets te snel gelezen, ik denk dat @PeterG je misschien goed kan helpen wat betreft de ondertitelingen.

Het één heeft niets met het ander te maken.

De afst.bed. van KPN neemt geen functies over van die van de LG. Alleen kun je dan het volume, aan/uit en bronkeuze óók met de KPN afst.bed. doen.

En je kan de ondertitels (met Teletekst) alleen permanent aan hebben als je je TV met een scartkabel hebt verbonden met de ontvanger. Dus niet met HDMI.

Ik vermoed dat je nu je ondertiteling met de LG afstandsbediening aan zet. Dat haal ik uit de zin “ Die ondertitels blijven staan, ook als ik van zender verwissel". Maar correct me if I'm wrong. En dus de TV met scart met de kpn-tv-ontvanger hebt verbonden. Dan moet je ook met de LG afst.bed. die ondertiteling weer uitzetten.

Met de KPN gaat het (vooralsnog) zoals je beschrijft inderdaad. De KPN ontvanger heeft (vooralsnog) geen andere ondertitelmogelijkheid.

Bij de KPN-afstandsbediening moet ik iedere keer weer eerst de ondertitels uitzetten via teletekst, van zender verwisselen en dan weer via teletekst de ondertitels aanzetten

Teletekst via de KPN ontvanger zet je uit door 2 X op de TT knop op de KPN afst.bed. te drukken.

 

“Ik heb een LG televisie” zegt natuurlijk niets. En bovendien maakt het merk enzo niet uit. Ondertiteling bij KPN werkt zoals je zelf beschreven hebt. TT uitzetten om van zender te wisselen. Hopelijk verandert dat in de nabije (?) toekomst.

Bij KPN is de televisie gedegradeerd tot een scherm dat weergeeft wat er van de KPN ontvanger af komt.

Reputatie 1

Ik had eerst Ziggo. Geen scart-kabel maar zo'n witte kabel en een smart-card. Geen aparte afst.bed., maar die van de tv zelf. En dat is wat ik nu dus ook weer wil. Want dan heb ik veel meer functies tot mijn beschikking dan nu.

Dus mijn oorspronkelijke vraag: hoe ontkoppel ik de KPN afst.bed.?

Groetjes

 

Geen aparte afst.bed., maar die van de tv zelf. En dat is wat ik nu dus ook weer wil.

Dat kan niet! De ondertiteling zoals je bij Ziggo had werkt niet bij KPN.

KPN afst.bed. ontkoppelen is zinloos. Dat die is ingesteld voor LG betekend niet dat de LG afst.bed. niet meer werkt. Alleen een hoop functies, zoals dus die ondertiteling, werken i.c.m. KPN niet.

Had je bij Ziggo een CI+ module in je TV? Want als je daar (ook) een losse ontvanger had gehad werkten de meeste functies van je LG afst.bed. ook al niet, zoals die ondertiteling.

LG functies in de KPN afst.bed. uitzetten (dat zijn dus alleen volume, tv aan/uit en ingang tv, dus geenszins die ondertiteling): code 001 invoeren.

:small_blue_diamond: Je krijgt echter niet de ondertiteling ermee terug zoals je die bij Ziggo had.

Daar is KPN wel mee bezig! De hoop is dat in de eerste helft van volgend jaar het via de KPN ontvanger ook zo kan als je met de kabeltelevisie gewend was.

Houdt de source en ok knop ingedrukt totdat het rode ledje oplicht. Typ 001 in en druk op de OK knop.