Vraag

Afstandsbediening werkt niet meer op Panasonic TX-L42E5E

• 11 mei 2021
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

Heeft een jaar gewerkt. Nu ineens niet meer.

Geen verandering in opstelling ontvanger of tv, tevens batterijen in afstandsbediening welke functioneren.

Meerdere malen, functie 5 in koppelmodus geprobeerd, werkt niet..

Enig andere oplossing welke nog te proberen valt?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vdRieth,

Welke afstandsbediening heb je momenteel? 

De versie linksboven.

Daar heb ik de installatiestappen van doorgelopen

Reputatie 7

Je hebt dus de Arris vip5202 ontvanger.

Volg eerst eens de reset instructie zoals hier vermeld.

Daarna weer de stappen die hier genoemd staan (snelcode of pdf met merken):
kpn.com/afstandsbediening

Helaas, na de fastforwardknop blijft de indicator rood. Tevens de aangegeven functies (volume, kanaal wijzigen) gedaan, maar lukt niet / reageert niet

resetten gaat allemaal wel goed

Reputatie 7

Doe de stappen en ( 3-cijferige ) codes in de PDF.

Met die uitleg op de site ( 1-cijferige codes, source- en FF knop) lukt  het mij ook niet (met afst.bed. 2 vrijwel gelijk aan 1).

Ik waardeer je hulp! Echter heb ik alle 3cijferige codes van Panasonic doorgelopen en niets.

zie ook niet dat het kpn kastje reageert op n signaal van de afstandsbediening.

kastje is groen en geeft signaal naar hdmi poort, maar kan niet naar een andere zender zappen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vdRieth,

Dat het lampje rood brandt kan kloppen zolang de procedure nog niet is afgerond. Even voor de zekerheid, heb je de sourceknop 5 seconden ingedrukt gehouden tezamen door kort voor de 5 te kiezen? Houd dus de sourceknop vast tijdens het drukken op de 5. Druk daarna op de FF (fastforward) knop en check of alles nu wel werkt. 

Als dit niet werkt : 

Zou je de afstandsbediening nogmaals willen resetten door de rode en blauwe knop gedurende 5 seconden gelijktijdig in te drukken en dit de bevestigen met OK ? Probeer dan de stappen nogmaals te doorlopen. 

Nee, werkt helaas ook niet

Reageer