Beantwoord

Al zeker 5 weken 's avonds uitval tv door foutcode stb-nmc-400

  • 3 October 2021
  • 7 reacties
  • 238 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds ca. 5 weken hebben wij 's avonds 9 van de 10 keer geen televisie door foutcode stb-nmc-400. We hebben inmiddels een nieuw modem, nieuwe tv-ontvangers en er is een monteur langs geweest. Op dat moment, na installatie van nieuwe kastjes, werkten de tv weer. Maar een dag later waren we terug bij af. KPN is slechter bereikbaar (merk ik), verbinding wordt soms vanuit kpn verbroken (4 x terugbellen) en gisteravond heb ik een half uur in de wacht gestaan maar leek er gewoon 'niemand' te zijn. 

Anderhalve week geleden zou de oplossing gevonden zijn bij kpn en zou alles weer moeten gaan werken, zou ook teruggebeld worden. Maar niets meer vernomen en nog steeds geen oplossing. Wel telkens opnieuw alle procedures volgen als ik bel, dus word letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. 

Midi modem ontvangen ter ondersteuning wifi, naar zonder sim. Ook alweer twee keer over gebeld, sim zou na gestuurd worden maar heb nog steeds niets ontvangen.

KPN, wanneer wordt dit opgelost? 5 weken zonder tv is echt niet fijn. Het zou ook wel zo netjes zijn wanneer eerst dit probleem wordt opgelost voor jullie mij telefonisch (al zeker 6 keer) een uitbreiding van ons abonnement met KPN mobiel proberen te verkopen. 

Altijd heel tevreden geweest met de klantenservice van KPN, maar nu lijkt echt alles continu mis te gaan en worden we dadelijk met glasvezel gedwongen om naar een andere provider te gaan omdat we anders gewoon geen tv kunnen kijken 😔.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 October 2021, 09:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@JVU Hi Joyce, van harte welkom op ons forum. Wat rot om te lezen dat je al een aantal weken te maken hebt met deze foutmelding. Ik lees dat er al wel verschillende dingen zijn geprobeerd, maar dat 't nog niet is zoals het zou moeten. We zoeken hier op het forum graag met je mee naar de oplossing. Aangezien er al verschillende apparatuur vervangen is, maar de storing nog bestaat, zit 't hem dus niet in het modem of de tv-ontvangers. Ik lees ook dat je de storing puur in de avond ervaart, heb ik dit goed begrepen?

Foutcode STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Het heeft in de meeste gevallen te maken met de manier waarop je tv-ontvanger(s) aangesloten is. Wat vooral voor de storing zorgt is wanneer er andere apparatuur tussen zit, denk aan bijvoorbeeld een router. Kan je meer vertellen over de situatie thuis en hoe je apparatuur precies aangesloten is? Je hebt meerdere tv-ontvangers thuis lees ik, speelt de storing op één of alle? Hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op de Experia Box en maak je gebruik van andere apparatuur?

Alle details zijn welkom. Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten, we hebben hier verschillende behulpzame forumgebruikers die graag mee denken. Hoe meer informatie je deelt, des te gemakkelijker je het anderen én mij (als moderator) maakt om met je mee te zoeken naar de oorzaak en oplossing.

Bij ons ook op beide ontvangers en geen switch er tussen. Kabels zitten goed, nagelopen door monteur. Heel af en toe werkt het even, maar de laatste tijd lijkt het eerder erger te worden dan minder. Laatste week 's avonds geen tv tot zeker 22.00 uur. 

Als ik op de foutcode 400 klik, zie ik heel veel meldingen van abonnees sinds ca. een maand (vanaf augustus). Dat is precies de periode waarin het bij ons ook is begonnen. Wat heeft KPN in augustus gewijzigd dat deze storing kan veroorzaken? 

Reputatie 7
Badge +19

@JVU Dank dat je ook je gegevens in je forumprofiel hebt gezet, ik heb ze erbij gepakt. Toen de monteur bij je geweest is, zat er een TP Link switch tussen, die hij er tussenuit gehaald heeft. Deze veroorzaakte een storing op de verbinding naar de tv-ontvanger, lees ik. Daardoor ontstond de STB-NMC-400 foutmelding. Deze foutmelding wordt in vrijwel alle gevallen door een storingsbron in het netwerk thuis veroorzaakt, vandaar dat dit zo belangrijk is om goed te controleren.

Is de TP Link switch nu aangesloten? Welke andere apparaten zijn er in je thuisnetwerk aangesloten? Zit er geen andere apparatuur, afgezien van een switch, tussen de tv-ontvangers en Experia Box?

De bron is er tussenuit gehaald en toen werkte het die avond weer. Nu is het weer raak, geen tv 's avonds. We zijn er na 6 weken inmiddels aan gewend, wat niet went zijn de facturen van de monteur die je dan krijgt... Aangezien het weer niet werkt, kan ik hier weer over gaan bellen. Zo blijven we bezig, ook zonder tv. 

Overigens werkte het tot eind augustus jarenlang prima. We hebben nergens aangezeten en toch konden we van de een op de andere dag geen tv meer kijken. Internet is ook slecht. 

Reputatie 7
Badge +19

@JVU Dus de storing is teruggekomen zonder dat de betreffende switch teruggeplaatst is? Maak eens een overzicht of uiteenzetting van welke apparatuur je hebt thuis, en hoe alles aangesloten is. Op die manier wordt het stukken makkelijker om met je mee te denken. Zoals ik al aangaf wordt de verstoring in vrijwel alle gevallen veroorzaakt door andere apparatuur die de verbinding in de weg zit.

Je noemt daarnaast ook dat internet slecht is. Wat bedoel je met dat het slecht is? Gebruik je internet draadloos via wifi of ook via een internetkabel? Op welke apparaten ervaar je dit, en wat gebeurt er precies?