Vraag

Amazon Prime start één keer op; daarna ontvanger herstarten

  • 12 juni 2021
  • 18 reacties
  • 159 keer bekeken

Amazon prime (app) start wel op maar…. Als je afsluit en weer gewoon tv gaat kijken en daarna Amazon weer wilt opstarten, dan gaat dat niet. Het gaat alleen als je de ontvanger herstart. Dus nu moet ik elke keer als ik Amazon app wil gebruiken, de ontvanger herstarten. Is hier iets aan te doen?


18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @FlorisB1966, ontvanger resetten, helaas moet je dit regelmatig doen. 

Andere en in mijn ogen, betere manieren voor streamingsdiensten zijn, via de Smart TV kijken als de app beschikbaar is of een eenmalige uitgave voor Chromecast (overal te koop). Werkt perfect. 

Hoi Anneke, dat resetten, hoe doe ik dat?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Anneke, dat resetten, hoe doe ik dat?

 

 


@FlorisB1966 Menu-instellingen-systeem-frisse start. 
 

Let op, hierna dien je opnieuw in te loggen bij Prime, Netflix etc. 

Het werkt, thanks!:)

We zijn een dag verder en…. Het werkt niet meer. Weer hetzelfde probleem. Internetverbinding is zeer goed, ontvanger ligt aan de kabel.. Alleen Amazon start gewoon niet meer. 

Beetje Google´n leert dat ik niet de enige ben: https://allestoringen.nl/storing/amazon-prime-instant-video/  

Reputatie 7
Badge +9

@FlorisB1966 Goedemorgen, daarom ook mijn eerder gegeven advies van Chromecast. Inpluggen in een hdmi poort van je tv, verbinden met wifi en streamen.
De gemiddelde hd ontvanger van KPN loopt niet lekker met streamingsdiensten.

Ik gebruik en Chromecast en de apps op mijn smart-tv en ervaar geen problemen. 

@FlorisB1966 Goedemorgen, daarom ook mijn eerder gegeven advies van Chromecast. Inpluggen in een hdmi poort van je tv, verbinden met wifi en streamen.
De gemiddelde hd ontvanger van KPN loopt niet lekker met streamingsdiensten.

Ik gebruik en Chromecast en de apps op mijn smart-tv en ervaar geen problemen. 

Ja,  dat snap ik. Maar dat wil ik niet. Ik wil het via de ontvanger. En dat werkt dus niet.  En ik wil graag weten wat ik DAAR aan kan doen.

Reputatie 7
Badge +9

Als de ontvanger en verbinding goed werkt, wat jij zelf ook aangeeft, en alleen bij Prime moeilijk doet dan moet je deze of telkens herstarten of resetten.

Streamingsdiensten worden aangeboden op de KPN ontvanger, deze zijn niet van KPN.

Ik ben klant, net als jij, als je hulp wil van een KPN medewerker, dan kan het hier een aantal dagen duren of gratis bellen met 0800-0402 

Succes. 

Als de ontvanger en verbinding goed werkt, wat jij zelf ook aangeeft, en alleen bij Prime moeilijk doet dan moet je deze of telkens herstarten of resetten.

Streamingsdiensten worden aangeboden op de KPN ontvanger, deze zijn niet van KPN.

Ik ben klant, net als jij, als je hulp wil van een KPN medewerker, dan kan het hier een aantal dagen duren of gratis bellen met 0800-0402 

Succes. 

Dat ik voor dat probleem hulp wil, lijkt me evident. Ik snap ook wel dat die dienst niet van KPN is. Maar de doorgifte wel en het probleem speelt alleen bij de KPN ontvanger. Ik wil inderdaad graag hulp van een KPN medewerker. 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @FlorisB1966, we hebben verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum, ik zie dat Anneke-Anna je al te hulp geschoten is :) Amazon Prime werkt niet lekker, begrijp ik. De Frisse Start heeft geen verschil gemaakt.

Je kunt Amazon Prime op verschillende manieren openen, op welke manier doe je dit? En maakt het verschil als je het op een andere manier probeert?

  • Via kanaal 203
  • Via Menu -> OnDemand -> Prime Video
  • Via Apps op TV

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar hoeveel tv-ontvangers je gebruikt thuis, en indien meerdere, hoe gaat het op de andere ontvanger?

Hi @FlorisB1966, we hebben verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum, ik zie dat Anneke-Anna je al te hulp geschoten is :) Amazon Prime werkt niet lekker, begrijp ik. De Frisse Start heeft geen verschil gemaakt.

Je kunt Amazon Prime op verschillende manieren openen, op welke manier doe je dit? En maakt het verschil als je het op een andere manier probeert?

  • Via kanaal 203
  • Via Menu -> OnDemand -> Prime Video
  • Via Apps op TV

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar hoeveel tv-ontvangers je gebruikt thuis, en indien meerdere, hoe gaat het op de andere ontvanger?

Hoi Alexandra, ik gebruik het via:

Menu (van ontvanger), Apps, en dan klik ik op Amazon. Ik heb twee ontvangers; bij allebei speelt dit.

PS; via kanaal 203 en OnDemandprecies hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +15

@FlorisB1966 Dank voor het uitproberen, dat is goed om te weten. Fijn dat je ook je gegevens al in je forumprofiel hebt staan. Er komen intussen wat meer signalen voorbij over Amazon Prime, dus we doen hierover navraag bij een specialist. Ik laat het je weten zo gauw we meer weten.

Reputatie 7
Badge +29

 @FlorisB1966 we zijn inmiddels een en ander aan het onderzoeken, maar we kunnen je hulp goed gebruiken . Zou je in onderstaand topic een bericht willen plaatsen met welk merk/type tv én welke tv-ontvanger je gebruik en daarnaast je gegevens in je profiel plaatsen? Dan kunnen we verder aan de slag! We zullen in dat topic ook updates gaan plaatsen indien nodig en laten weten wanneer het is opgelost. 

 

 

Hi, sorry voor de late reactie. Maar ik heb wat getest. We hebben 4 verschillende TV´s. Bij alle 4 hetzelfde probleem. De ontvanger is een Arris VIP2952.V2.

 

Ik ben er achter hoe je het voorkomen. Althans, bij mij werkt het.

Wat ik normaliter deed, als ik naar Amazon Prime keek en de TV uit wilde zetten, was gewoon de ontvanger uitschakelen middels de afstandsbediening (i-tv knopje).

Als ik dan de ontvanger en TV weer aanzette, kom ik dus niet meer in de Amazon app.

Maar…. Dit werkt wel. Als ik naar Amazon kijk en ik druk eerst op de stopknop op de afstandsbediening (dat vierkantje), vervolgens naar TV terug ga (tv knopje op afstandsbediening) en dan pas de ontvanger uitschakel, dan kom ik gewoon weer in de app als je de ontvanger weer aan zet. 

Kennelijk moet je de app goed afsluiten; anders loopt hij vast.

 

 

Reputatie 7
Badge +29

Dat is inderdaad ook de workaround die we in het Amazon topic geplaatst hebben, @FlorisB1966! We zijn natuurlijk wel aan het kijken hoe we het volledig opgelost krijgen, maar hier moeten we het voorlopig even mee doen helaas.

Reputatie 4
Badge +2

@FlorisB1966 Er is momenteel een bekend probleem dat wanneer de TV-ontvanger in standby gezet is terwijl de Amazon Prime app actief was, dit hierna resulteert in een permanent zwart scherm bij het opstarten van de Amazon Prime app. 

Oplossing hiervoor is Herstart de tv-ontvanger door middel van de schakelaar achterop de tv-ontvanger.

Dit is overigens te voorkomen door na het kijken van Amazon Prime de app eerst af te sluiten door bijvoorbeeld Menu of TV knop te druk op de afstandstandbediening.

@FlorisB1966 Er is momenteel een bekend probleem dat wanneer de TV-ontvanger in standby gezet is terwijl de Amazon Prime app actief was, dit hierna resulteert in een permanent zwart scherm bij het opstarten van de Amazon Prime app. 

Oplossing hiervoor is Herstart de tv-ontvanger door middel van de schakelaar achterop de tv-ontvanger.

Dit is overigens te voorkomen door na het kijken van Amazon Prime de app eerst af te sluiten door bijvoorbeeld Menu of TV knop te druk op de afstandstandbediening.

Dat zeg ik toch….

Reageer