Beantwoord

Arris Vip 5202 geeft om 25/30 seconden een hick-up, bekabeld aangesloten op Experia Box

  • 27 October 2019
  • 58 reacties
  • 1962 keer bekeken

We hebben sinds 2 weken de nieuwe Artis Vip5202 ontvangers. Aangesloten op een mooie Philips oled 93 serie. Via een premium HDMI kabel met ethernet. Beeld is hartstikke mooi. Alleen om de 25/30 seconden zien we een hick-up in het beeld. Ook bij zappen geeft de ontvanger een glitch geluid. Vooral op de HD glas zenders. We hebben al een nieuwe ontvanger gekregen, maar de storing blijft. Zelf hebben we verschillende kabels geprobeerd, beeld verbeteraars uitgezet, op verschillende resoluties gezet. Mag allemaal niet baten. We denken dat er een fout in de software/ beeldverwerking op de nieuwe ontvanger zit. Wie heeft deze ervaringen, vooral te zien bij snelle beelden, voetbal bv., ook?

icon

Beste antwoord door ArnieV 2 November 2019, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @PietPietB, welkom! Goed dat je het hier meldt. Ik ga het intern doorgeven. Kan je me laten weten welk type LG je hebt? Begrijp ik goed dat je nu met UHD30Hz wel eerst uit de voeten kunt?

Hallo, is nog niet helemaal oké. Na ca anderhalf uur weer een paar keer een zwart scherm. Dan weer een flinke tijd goed.

type LG is OLED 65E9PLA

Kan ik nog iets proberen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Heb jij in je LG ook de optie TruMotion? Dit zou ook onder beeldinstellingen moeten staan. Staat deze uit? Zo nee, wil je deze dan eens uitzetten?

Hallo, 9 maanden verder krijg ik ook de bovenstaande Arris 4k ontvangers en hier opeens precies hetzelfde probleem terwijl ik dat automotion etc uit heb gezet..

Niets lijkt het te verbeteren en de glas zenders stoppen om de 10/15sec voor 1sec.

De Arris ontvanger is rechtstreeks bekabeld op experiabox V12 (speedtest op die kabel 500/500mbit)

 

Is er al iets bekend wanneer er voor deze problemen een update gaat komen?

Ik ervaar het probleem nog steeds op de Arris VIP. Na de update leek het probleem verholpen. Alleen nu de update teruggedraaid is heb ik het weer. We zitten weer op de ZTE ontvanger. Alleen missen we hier YouTube en Amazon Prime. Alle beeldverbeteraars staan uit. Heb de klantenservice al om een nieuw kastje gevraagd misschien ligt het daaraan maar nog steeds geen reactie. Kan iemand mij helpen?

Reputatie 1

Ook ik heb hetzelfde probleem, een Arris VIP icm een LG CX.

automotion staat uit, hiervoor had ik een Sony AG8 ook daar hetzelfde probleem mee.

Ik heb nu op de ontvanger beeldscherm en HDR functie op automatisch gezet. Kijken of dat het probleem oplost. 
Met HDR uit ziet het er lang niet zo mooi uit.. 

 

Update: Ook dit helpt niet, ik denk wel dat het probleem in de HDR functie zit. 
Het gebeurt ook meer op RTL4 en SBS6 via de glasvezel kanalen.
 

Zit er een update aan te komen? Want dit is wel erg vervelend. 

Ja en is bij mij vooral te zien tijdens voetbalwedstrijden. Elke keer een hickup van een paar miliseconden. Kijk ook maar eens naar de balk op RTLZ die blijft dan ook even stilstaan en loopt gelijk weer door.

Reputatie 7
Badge +30

@Remko_, @ronnymes en @ArnieV wat balen dit zeg! Ik begrijp goed dat jullie dit ervaren op de glas kanalen? Ik lees dat het met de update verholpen was: er gaat in de aankomende weken wel weer een update komen. De vorige was inderdaad teruggedraaid i.v.m. onvoorziene problemen. Hopelijk is het daarna ook weer opgelost! Voorlopig ben ik bang dat ik weinig kan doen aan dit probleem :-(.

Reputatie 7

Ik lees dat het met de update verholpen was:

Waar lees je dat het met die update verholpen was?

En lees je dan echt dat die hick-ups door die update verholpen zijn? Ook wij ervaren die hick-ups bij het kijken naar HD-"Glas" zenders.

Reputatie 1

@Remko_, @ronnymes en @ArnieV wat balen dit zeg! Ik begrijp goed dat jullie dit ervaren op de glas kanalen? Ik lees dat het met de update verholpen was: er gaat in de aankomende weken wel weer een update komen. De vorige was inderdaad teruggedraaid i.v.m. onvoorziene problemen. Hopelijk is het daarna ook weer opgelost! Voorlopig ben ik bang dat ik weinig kan doen aan dit probleem :-(.

Dat zou wel heel fijn zijn @Marcia_ 

Zouden ze dan ook gelijk kunnen kijken naar de iTV app, als ik deze zou willen gebruiken icm een 4K tv is het een erg slecht beeld.

Mochten jullie testers nodig hebben, hou ik me graag aanbevolen. 
 

Reputatie 7

Zouden ze dan ook gelijk kunnen kijken naar de iTV app, als ik deze zou willen gebruiken icm een 4K tv is het een erg slecht beeld.

De iTV app voor Android en iOS alsmede de smart-TV app voor Samsung en LG zijn absoluut nog geen vervangers voor de TV ontvangers. Zowel de functionaliteit als de beeldkwaliteit kunnen nog niet tippen aan die van de TV ontvangers. Ik denk ook niet dat daar in de nabije toekomst verandering in zal komen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik lees dat het met de update verholpen was:

Waar lees je dat het met die update verholpen was?

En lees je dan echt dat die hick-ups door die update verholpen zijn? Ook wij ervaren die hick-ups bij het kijken naar HD-"Glas" zenders.

In een paar reacties hierboven zegt @ArnieV dat hij dit niet meer ervoer na de update. Was dat bij jou niet het geval, @wjb? 

Reputatie 7

Ik lees dat het met de update verholpen was:

Waar lees je dat het met die update verholpen was?

En lees je dan echt dat die hick-ups door die update verholpen zijn? Ook wij ervaren die hick-ups bij het kijken naar HD-"Glas" zenders.

In een paar reacties hierboven zegt @ArnieV dat hij dit niet meer ervoer na de update. Was dat bij jou niet het geval, @wjb? 

Wij ervaren die hick-ups op onze VIP5202. Die draait echter nog een .dev firmware waarvan ik hoop dat @Erik_ mij binnenkort gaat vertellen dat de audio fix die daar in is opgenomen ook in de reguliere firmware opgenomen is.

Ik hoop dus dat die hick-ups door die laatste firmware update tot het verleden gaan behoren.

@Remko_, @ronnymes en @ArnieV wat balen dit zeg! Ik begrijp goed dat jullie dit ervaren op de glas kanalen? Ik lees dat het met de update verholpen was: er gaat in de aankomende weken wel weer een update komen. De vorige was inderdaad teruggedraaid i.v.m. onvoorziene problemen. Hopelijk is het daarna ook weer opgelost! Voorlopig ben ik bang dat ik weinig kan doen aan dit probleem :-(.

nou ik heb inmiddels al een afspraak met mijn monteur-plus ofzo iets  die komt maandag in  de centrale/hier thuis alles bekijken.

kpn heeft mijn opstelling nagemaakt en dan gaat het goed maar ze zien de hickups van mijn ontvangers (4x) ook op een stabiele 500/500 verbinding.

die update die u aangeeft die kan nog niet eens door jullie eigen itv afdeling bevestigd worden wanneer die gaat komen.

ik wacht af tot maandag...

Reputatie 7
Badge +30

 

die update die u aangeeft die kan nog niet eens door jullie eigen itv afdeling bevestigd worden wanneer die gaat komen.

Klopt dat er nog geen datum gegeven is! We verwachten het binnen enkele weken.

ik wacht af tot maandag...

Top! Wil je hier nog even laten weten wat de monteur gedaan heeft en of dat geholpen heeft?

Reputatie 1

@Marcia_  Is er al bekend wanneer de update gaat komen? Ik begin me echt mateloos te irriteren aan die onderbrekingen.

Reputatie 7
Badge +30

@ronnymes, uiterlijk de 20e januari willen we klaar zijn met de update!

Reputatie 7

@ronnymes, uiterlijk de 20e januari willen we klaar zijn met de update!

@Marcia_, Kan je dan bevestigen dat die update dit probleem gaat verhelpen want de uitrol die nu gaande is betreft alleen een nieuwe HTML release en geen nieuwe release van NMC.

Reputatie 7
Badge +30

Goed lezen is een kunst, blijkt maar weer.:disappointed_relieved: Ik weet niet zeker of de huidige update dit probleem op gaat lossen. Ik ga dit navragen en kom erop terug!

Reputatie 7
Badge +30

@wjb en @ronnymes nog even een check: op welke zenders loop je hier tegenaan? Gaat het om alle HD glas kanalen of alleen RTL/SBS?

Reputatie 1

Glasvezel en dan komt het het meeste voor op de RTL/SBS zenders, maar ook op de andere zenders zie je de haperingen alleen minder vaak.

Reputatie 7

@wjb en @ronnymes nog even een check: op welke zenders loop je hier tegenaan? Gaat het om alle HD glas kanalen of alleen RTL/SBS?

Het gaat om de HD-"Glas" zenders, ook op de HD-"Glas" kanalen voor NPO 1, 2 en 3 treden deze hickups op zij het minder frequent.

Het is overigens niet alleen op de 5202 maar ook op de 8001 ervaren we dit.

Reputatie 1

Glasvezel en dan komt het het meeste voor op de RTL/SBS zenders, maar ook op de andere zenders zie je de haperingen alleen minder vaak.

En hoop ik ook dat de volume omhoog gaat bij de glasvezel HD kanalen, bij geluidsprioriteit (auto) is je volume erg laag. Als je op dezelfde volume naar bv YouTube gaat, merk je hoe hard het geluid hoort te zijn. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels terugkoppeling van de betreffende afdeling: de hick ups van de RTL/SBS kanalen is bekend bij de partij die het aanlevert. Zij werken er aan om het op te lossen. Voor wat betreft de NPO kanalen: dat zou niet voor mogen/moeten komen. Wanneer merk je dit? En dan merk je dit niet op andere kanalen? Hoe vaak komt dat voor?

Reputatie 7

Voor wat betreft de NPO kanalen: dat zou niet voor mogen/moeten komen. Wanneer merk je dit? En dan merk je dit niet op andere kanalen? Hoe vaak komt dat voor?

Dit komt regelmatig voor bij diverse uitzendingen op verschillende HD-"Glas" zenders.

Zo treden dergelijke hickups regelmatig op bij het kijken naar het journaal op NPO-1 en bijvoorbeeld bij "Met het mes op tafel" op NPO-2.