Beantwoord

Arris vip 5202 hapert

  • 8 December 2020
  • 11 reacties
  • 447 keer bekeken

Ik heb 2 Arris VIP 5202 kastjes. Deze haperen zeer regelmatig. Het beeld gaat op zwart en even later komt het beeld weer terug. Dit gebeurt bij tv kijken, maar ook bij terugkijken en Netflix. Omdat ik er maar 1 in gebruik heb wissel ik ze dan om. Maar naar verloop van tijd ontstaat hetzelfde probleem weer wanneer ik weer terug wissel. Ik heb de kastjes bedraad aangesloten aan het KPN modem. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 23 December 2020, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Arnos. Zou je eens kunnen kijken of een reset van het modem of een reset van de tv ontvanger, zoals aangegeven bij stap 2, het probleem verhelpt? Ik heb met de gegevens in je profiel de verbinding kunnen doormeten en die lijkt verder goed te zijn dus hebben we in ieder geval een stabiele basis! :relaxed:

Hoi @Bram_ , ik heb je aanbevelingen opgevolgd. Frissestart van de kastjes en een herstart van het modem (Box12). Gisteren ging het goed maar vanavond is het weer mis. Ik wissel geregeld van kastjes maar na verloop van tijd beginnen ze weer te haperen.

Reputatie 7
Badge +17

In veel gevallen ligt het in dat geval aan andere apparatuur die voor verstoring zorgt. Kan het zijn dat je andere routers of dergelijke apparatuur in het netwerk thuis hebt? Of zit er bijvoorbeeld een switch tussen?

@Bram_  , de Arris is rechtstreeks op het Box12 modem aangesloten. Ik heb geen ander router of switches in het netwerk hangen. Er staat wel een KPN superwifi punt in de buurt van het modem. Wat mij wel opvalt is dat de problemen beginnen wanneer de Arris langere tijd aan staat. Ik los dit dan op door direct een ander Arris kastje die ik verder niet gebruik aan te sluiten, tot dat deze op een gegeven moment ook weer begint te haperen, dan wissel ik weer terug.

Reputatie 7
Badge +17

Zou je nog kunnen aangeven, zodra het signaal weg begint te vallen, hoe vaak het wegvalt? Is dit dan om de paar minuten of blijft het beeld langer zwart? 

Dat gaat om de paar minuten bij het TV kijken. Bij Netflix gaat het beeld ook op zwart of de sessie keert terug naar het beginscherm voor afpelen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou je toch willen vragen om alle apparatuur die verbinding heeft met het netwerk tijdelijk af te koppelen of uit te zetten en een reset van het modem te doen. En daarna even kijken of het probleem binnen dezelfde tijd terug komt. Als dit het niet het geval is zou ik je willen vragen de apparatuur één voor één weer aan te koppelen en te kijken of we duidelijk kunnen krijgen wat het probleem veroorzaakt. Ik zou je daarbij ook willen vragen voor de zekerheid tijdelijk de SuperWifi ook niet aangesloten te hebben als je het test. Dus in de eerste instantie alleen de geresette Experiabox en de tv-ontvanger. 

Hoi @Bram_ , ik heb gisteren je advies in die zin opgevolgd dat ik een volledige modemreset heb gedaan, super WiFi afgekoppeld, nogmaals een frisse start gedaan. Na de reset wel weer alles aangekoppeld want anders heb ik geen goede WiFi in huis. Gisteren ging het de hele dag goed.  Vandaag had ik amper het kastje een kwartier aanstaan op Netflix of het haperen begon weer. Ik heb het kastje maar weer omgewisseld. Ik gebruik enkel apparatuur van KPN, dan mag ik er toch vanuit gaan dat dat op elkaar afgestemd is? Een modemreset of frisse start iedere keer doe je ook niet voor de lol. Je moet iedere keer alles weer instellen. 

Reputatie 7
Badge +17

Het is inderdaad zo dat alle apparatuur van KPN zo ontwikkeld is dat het met elkaar moet samenwerken. De reden dat ik je vroeg om specifiek deze stappen uit te voeren is om uit te sluiten dat het toch zo zou kunnen zijn dat een van deze apparaten de storing veroorzaakt. In dit geval heb ik het doorgezet naar de technische dienst. Die gaan het zo snel mogelijk oppakken. Hou hierbij wel rekening dat we te maken hebben met een aantal feestdagen. We doen ons best om zo snel mogelijk contact met je op te nemen. Verdere informatie zal volgen via het bij ons bekende mobiele nummer. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb dit probleem ook gehad. Tot twee keer toe een andere decoder. Ik ben snel op mijn oude decoder terug gegaan.

Reputatie 1

Staat je HDR functie aan? (Menu/beeldscherm/HDR) Als je die uitzet ziet het beeld er veel slechter uit maar hapert hij waarschijnlijk niet meer. 
Ik hoop dat dit het voor je oplost.Â