Beantwoord

Arris VIP5202 tv ontvanger loopt regelmatig vast

  • 30 August 2019
  • 5 reacties
  • 1437 keer bekeken

Ik heb sinds een aantal dagen het 4k abonnement. Bij dit abbonnement heb ik de Arris TV ontvanger gekregen. Het probleem is dat deze meerdere keren per dag vast loopt. Het beeld bevriest waarna ik de voeding eraf moet halen om hem weer te laten herstarten. Soms herstart hij uit zichzelf maar dan blijft het beeld zwart. Ook dan moet ik de voeding loskoppelen en weer aansluiten om hem te laten herstarten. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

mvg. John
icon

Beste antwoord door Jodolilu 2 September 2019, 15:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Jodolilu

Hoe is de TV ontvanger aangesloten? Is deze rechtstreeks bekabeld naar de modem? Of maak je gebruik van een DVS? (Draadloze Verbindingsset) Als je van de DVS gebruik maakt, zou je dan (als dat lukt) de tv ontvanger eens bekabeld willen aansluiten aan de modem?
De ontvanger is rechtstreeks aangesloten op het modem met de KPN ethernetkabel.
Hoi @Jodolilu . Welkom op het forum.
Wat jammer en vervelend dat het zo stoort. Dat kan niet de bedoeling zijn. Zo te lezen is 'ie bedraad aangesloten. Dat is goed.
Zou je het apparaat een zogenaamde harde reset willen geven? https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm
Ik hoop dat het daarmee is opgelost. Zo niet, laat het weten! 🙂
Hallo Erwin en bedankt voor je reaktie. Ik heb de afgelopen dagen al meerdere keren een harde reset gegeven maar de problemen blijven terugkomen. Inmiddels ben ik er zeker van dat ik een defect exemplaar heb. Bij het abonnement heb ik twee ontvangers gekregen. Eén heb ik in de woonkamer geinstalleerd (die met de problemen) en de ander in de slaapkamer. De ontvanger in de slaapkamer heeft geen problemen gehad. Ik heb ze gisteren omgewisseld en in de woonkamer functioneert nu alles prima. In de slaapkamer zijn er nu wel problemen dus het moet wel aan de specifieke ontvanger liggen.

Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met KPN en ik ontvang morgen een nieuw exemplaar. Ik heb goede hoop dat het daarmee opgelost is.
Fijn dat je al zo proactief bent geweest! Zoals je het beschrijft deel ik je mening dat die tuner hoogstwaarschijnlijk defect is. Mocht die nieuwe, onverhoopt toch dezelfde issues hebben, laat het weten! Ik ga er stiekem van uit dat je problemen morgen verholpen zijn. 🙂