Beantwoord

Arris Vip5202 wil niet uit standby

  • 16 October 2019
  • 14 reacties
  • 1998 keer bekeken

Goedemiddag 

we zijn sinds een dag of wat overgestapt op Glasvezel en TV via KPN. 
 

Nu merk ik dat ik bij beide ontvangers tegen het zelfde probleem aanloop. Als ik de 5202 ‘uit’ zet via de knop rechtsboven op de afstandsbediening dan krijg ik de ontvanger niet meer aan met de afstandsbediening. 
de knop op de ontvanger zelf werkt wel. 

 

of ik nu op 2 meter of 30 cm van de ontvanger sta met de afstandsbediening, niets werkt. De ontvangers zijn net geïnstalleerd dus ik verwacht dat de software up to date is, aangezien die bij de eerste installatie eerst software moest downloaden. 
 

staat er een instelling fout? Is er iets anders aan de hand ? 

icon

Beste antwoord door Chiel1973 29 October 2019, 12:23

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hallo @Chiel1973, welkom op het KPN forum. Gefeliciteerd met je glasvezelaansluiting! Heerlijk veel down- en uploadsnelheid. Dat werkt fantastisch. Zo te lezen heb je de aller nieuwste (4k) tv-ontvangers gekregen. Gaaf! Heb helaas zelf nog niet het genoegen gehad de nieuwe ontvanger  uit te proberen thuis. Hopelijk snel ;) 

 

@JeroenB22, is dat ook jouw ervaring? 

Reputatie 7

Ja, dat ben ik ook een aantal keren tegen gekomen. Via de afstands wil hij niet altijd 'normaal' uit. Ik heb wel de Bluetooth afstands. 

Ook branden er dan diverse kleuren op de afstands, meen blauw en groen ofzo. Het is nog niet geheel duidelijk hoe dat werkt. Met die flikkerlichtjes.

Ik doe eerst nu de tv uit en na een aantal seconden wil de tv ontvanger wel, soms met moeite helaas. 

Het heeft echt zijn bugs nog. Ook software gerelateerd mag eea sneller. Zappen wordt ook wel trager, beeld gaat langer bevriezen, (loopt elders ook al een melding van) Denk dat het softwarematig wel wat sneller vloeiender en vlotter gemaakt worden. 

 

Volgens mij is dát dan de low power instelling. Dat heb ik ook met een Humax 5300. En een van m'n bluraydisc-spelers.

Zet de ontvanger uit met de afst.bed. dan gaat ie ook weer aan met de afst.bed. Tijdens standby gebruikt ie een paar watt.

Zet de ontvanger uit met de knop bovenop dan kan ie alleen maar weer aan met die knop. Standby stroom is ca. 1 watt (naar verluid).

Reputatie 7

Welke afstandsbediening gebruik je, @Chiel1973 ?

AB iTV

Ik vermoed dat je nog wel eens gelijk kunt hebben, @PeterG. Dat het ingebouwd is in de energiebespaarstand. Allicht de ‘deepsleep’ (s5) waarin de tv-ontvanger komt na 15 min stand-by. 

Reputatie 7

Zal vanaaf wel die low power ff testen,... Nu nog op kantoor,... 

Reputatie 7

Wat een graf-functie dat low-power,... Na 15min gaat die indd in slaapstand. Bij aandrukken via ontvanger of afstands, duurt het wel even een aantal seconden voor die wakker wordt. Daarna krijg je dat blauwe opstartscherm vanaf 75%.

Gids moet die opnieuw inladen en de zenders moeten wakker worden. 

 

Kortom niks voor mij, gelijk uitgeschakeld :joy:

 

Update: 

in de instellingen vond ik bij de ‘groene’ settings de mogelijkheid om hier kun je de energiespaarstand uitzetten. Hierdoor reageert de ontvanger niet op de afstandsbediening. Nu deze op ‘nee’ staat is het probleem opgelost. 
 

iedereen bedankt voor de reacties en tips. 

Reputatie 7

Wat een graf-functie dat low-power,... Na 15min gaat die indd in slaapstand. Bij aandrukken via ontvanger of afstands, duurt het wel even een aantal seconden voor die wakker wordt. Daarna krijg je dat blauwe opstartscherm vanaf 75%.

Gids moet die opnieuw inladen en de zenders moeten wakker worden. 

Klopt, @JeroenB22. Maar helaas wel nodig om energie te besparen. Want de decoder verbruikt uiteraard meer stroom wanneer hij ‘achter’ de schermen toch enkele functies laat draaien. Zoals de elektronische programma gids (EPG).    

Bedankt voor de terugkoppeling, @Chiel1973! Veel kijkplezier :) 

 

Ik heb de low power optie ook uitgeprobeerd en heb dezelfde bezwaren. Het is een nogal onvriendelijke optie, die niet echt uitnodigt om stroom te besparen. 

Dat de gids opnieuw opgehaald moet worden snap ik niet helemaal. Als ik de ontvanger niet een week uit heb gehad, dan zouden er toch voldoende gegevens in cache gehouden kunnen worden, om in ieder geval de gebruiker vlot op gang te kunnen krijgen? Je kunt nu helemaal niks, tot die gids weer in sync is. Ik zou zeggen: onthoud wat je hebt van de gids en bied dat aan bij het wakker worden, om daarna z.s.m. een sync uit te voeren op de achtergrond. 

Ik denk dat het zelfs wel acceptabel zou zijn in een low power mode om minstens 1x per dag een keer een wake-up te doen, om op de achtergrond de gidsgegevens te syncen. 

Ik weet niet wat features kosten zoals die screensaver die me vertelt dat ik wel op de power-knop moet drukken, maar als ik dat uit zou kunnen zetten, dan zou ik dat meteen doen. 

Ik mis een beetje een tussenweg tussen het ultieme gebruiksgemak en de superonhandige low power modus, en het lijkt mij dat er met de juiste engineering nog wel het nodig te halen valt aan besparing.

Reputatie 7

Terecht commentaar, @Riesch. Welkom op het KPN forum. We werken aan dergelijke ontwikkelingen, want het moet juist wel uitnodigend zijn om energie te besparen. In een van de volgende updates (data onbekend) willen we dat uitrollen. Hij staat op de lijst.  Wordt vervolgd :) 

Bij de vorige ontvanger stond stroombesparing ook al heel erg lang op “de lijst”, maar daar is het er nooit van gekomen. Aan welke bandbreedte qua tijd moet ik ongeveer denken? Wordt er al actief aan gewerkt of is dit een backlog item dat door “andere dingen” steeds naar beneden blijft zakken? 
 

Reputatie 7

Dat is mij (nog) onbekend. Zoals het vaak gaat bij (tech) ontwikkelingen is het een dynamisch proces, waarbij prio's kunnen wisselen wanneer er snel op een ander item moet worden overgeschakeld.  Ik heb de ontwikkelaars gevraagd of zie hierover een puntje van de sluier kunnen oplichten

Reputatie 7

He @Riesch, ik kan je geen exacte data geven. Staat gepland voor Q1 volgend jaar. Als er grote updates komen voor de itv tuners, dan publiceren we dat hier op het forum in een Sticky. So stay tuned :) 

Ik zet het vast op de kalender!

Bedankt voor de terugkoppeling. 

Reageer