Vraag

Beeld valt soms even weg

  • 11 January 2019
  • 26 reacties
  • 3132 keer bekeken

Het beeld van de tv valt soms even weh. Paar seconden zwart en dan gaatbhet weer aan. Soms enkele keren achter elkaar. Tv blijft wel aan.
Resetten van digitaaltv kastje helpt. Maar na paar dagen gebeurt het weer. Heel vervelend.

Digitaalkastje aangesloten met hdmi op de tv
Met een kabel op de experiabox
Type: HMB 2260

Is dit op te lossen ofis er een ander kastje beschikbaar?

Ik hoor graag

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Sjaak, welkom hier. Als de ontvanger rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten met een kabel zou dit niet mogen gebeuren. Heb je de Experiabox ook even gereset? En ook de ontvanger op deze manier?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Beste Alex,

Gedaan. Helpt niets. Gaat te pas en te onpas kort op zwart. Is geen peil op te trekken. Soms ook paar dagen geen probleem.... heel erg vervelend.
We hebben al heel lang KPN. Dit is iets van de laatste tijd....

Nog andere opties om dit probleem te verhelpen.
Reputatie 7
Badge +24
Dan ga ik het vanaf hier even kijken. Zou je ook je adresgegevens willen toevoegen aan je profiel?
Na de lastste reactie de 2 boxen (zolder en beneden) gewisseld.
Ging lang goed, maar sinds vandasg valt beeld af en toe weer een fractie v.e. seconden weg. Erg vervelend

Denk dat het aan de boxen ligt.
Kunnen deze omgewisseld worden voir nieuwe experia?
Reputatie 7
Badge +24
Daar ga ik niet vanuit, de boxen die je hebt zijn namelijk het laatste model. De kans dat ze allebei defect zijn lijkt mij niet aannemelijk. Ik zie ook dat je glasvezel hebt. Naast de Experiabox heb je ook een glasvezelkastje, zou je dit kastje ook 20 seconden stroomloos willen maken?

Anders zal ik toch een monteur moeten aansturen.
Ik heb het eens gefilmd (gifje). Dan kun je zien wat er gebeurt ( tv staat hele gifje gewoon aan) toen er weer beeld was, was geluid weg.
Komt te pas en te onpas. Soms tijden niet. Laatste dagen weer erl. Zojuist box herstart en nu is het weer normaal. Voor zolang het duurt...

Zeg het maar....


Reputatie 7
Badge +24
Inderdaad erg vreemd, heb je ook een andere kabel geprobeerd en een andere HDMI poort op de tv? De reset van het glasvezelkastje zoals hierboven gevraagd ook uitgevoerd?

Ik zie hetzelfde effect bij mijn TV (LG oled). Ik heb de Box12 router met de nieuwe 4K tv decoder. Het onweert momenteel en het valt me op dat het beeld en geluid telkens even 1...2 seconden weg valt bij een bliksem flits.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie hetzelfde effect bij mijn TV (LG oled). Ik heb de Box12 router met de nieuwe 4K tv decoder. Het onweert momenteel en het valt me op dat het beeld en geluid telkens even 1...2 seconden weg valt bij een bliksem flits.

Hoe is de ontvanger aangesloten op de Box 12? Rechtstreeks met een kabel? Of met die witte adapters in het stopcontact?

De ontvanger is rechtstreeks met een UTP kabel aangesloten op een van de 4 poorten van de Box1

Reputatie 7
Badge +24

En dit gebeurt alleen bij een flits/onweer? Ik zit te twijfelen of een blikseminslag beschermer hierbij kan helpen. 

Ik kijk even @wjb of @Nick83 aan omdat ik dit niet zeker weet. Jullie enig idee mannen? 

Reputatie 7

En dit gebeurt alleen bij een flits/onweer? Ik zit te twijfelen of een blikseminslag beschermer hierbij kan helpen. 

Ik kijk even @wjb of @Nick83 aan omdat ik dit niet zeker weet. Jullie enig idee mannen? 

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat het electrisch veld van bliksem interferentie oplevert in de hdmi kabel. Ik zou dan wel verwachten dat niet alleen geluid maar ook beeld verstoord raakt.

Het beeld en geluid vallen ook beide uit. Ik zit zelf ook te denken aan de HDMI kabel. Misschien is de HDMI kabel die bij de ontvanger geleverd wordt afkomstig van AliExpress 😊. Ik kan eens proberen of een betere kwaliteit kabel met betere afscherming het probleem oplost.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik het effect zelf kan opwekken door een paar keer met een lichtschakelaar in de buurt van de meterkast (waar de box 12 hangt) het licht aan en uit te schakelen. In het verleden had ik een Telfort abonnement met een Experia V10 en een andere settopbox en daar mee heb ik dit probleem nooit gezien.

Ik had een TV van Philips met ambi-light nooit enig probleem gehad, maar sinds een week een LG OLED55G1RLA aangeschaft. Ook ik heb nu voor het eerst het probleem dat het beeld af en toe 1 seconde wegvalt. Soms 2x achter elkaar, maar verspreid over de avond  van19:00 - 23:00 uur een keer of 2 of 4x.

Is het probleem inmiddels onderkend wat de oplossing zou kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +22

Ik had een TV van Philips met ambi-light nooit enig probleem gehad, maar sinds een week een LG OLED55G1RLA aangeschaft. Ook ik heb nu voor het eerst het probleem dat het beeld af en toe 1 seconde wegvalt. Soms 2x achter elkaar, maar verspreid over de avond  van19:00 - 23:00 uur een keer of 2 of 4x.

Is het probleem inmiddels onderkend wat de oplossing zou kunnen zijn?

Welke type en tv ontvanger heb je, is deze bekabeld aangesloten met de modem of zit er een DVS tussen? (draadloze verbindingsset)

Experia Box 12. Sinds een jaar, dus vrij nieuw. Sinds donderdag ook de snelheid van mijn glasvezelverbinding van KPN laten verhogen naar 500 Mbs. Ook geen verbetering, helaas!

 

Reputatie 7
Badge +22

Experia Box 12. Sinds een jaar, dus vrij nieuw. Sinds donderdag ook de snelheid van mijn glasvezelverbinding van KPN laten verhogen naar 500 Mbs. Ook geen verbetering, helaas!

 

De Experia Box 12 (heet eigenlijk KPN box 12) is de modem, maar welke merk en type tv ontvanger heb je? 😉

Oh, ja. Ik ben bedraad aangesloten!

 

Reputatie 7
Badge +22

Oh, ja. Ik ben bedraad aangesloten!

 

😂 Dat zeg je grappig! Ik ben bedraad aangesloten! 😂 Ik mag hopen het apparatuur van KPN. 😜😉

Onder de TV staat een kastje merk Arcadyan HMB2260. Is dat 'm?

Reputatie 7
Badge +22

Onder de TV staat een kastje merk Arcadyan HMB2260. Is dat 'm?

Ja dat klopt dat bedoel ik! 👍🏼😉

Reputatie 7
Badge +22

Misschien kun je eens de ontvanger een harde reset geven:

Zou je dan eens willen kijken of het dan is opgelost? 🤔

Is dit een gangbare oplossing uit ervaring gebleken?

 

Ik ga het proberen in ieder geval. Bedankt zover!