Beantwoord

Bevriezend beeld

  • 20 July 2020
  • 9 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb precies dezelfde problemen; momenteel bevriest het beeld continu. Dan loopt het weer voor ongeveer 10 seconden en dan bevriest het weer. Zeer frustrerend. Is er een oplossing?

Ik heb overigens een Samsung UE50RU7440; in maart 2020 aangeschaft. Ik krijg geen foutmelding. 

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Joep1965 22 July 2020, 17:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?

@Joep1965  Nee, ik heb een Smart TV, dus de TV werkt via wifi en ik log op de TV in op de KPN app met mijn KPN inloggegevens. Ik heb al meerdere malen de app ervan afgehaald en opnieuw geinstalleerd, maar dit helpt niet.

Badge +19

Welke snelheid meet je wat Wi-Fi betreft als je in de buurt van de tv staat?

@Joep1965 Mijn wifi werkt an sich snel; op mijn laptop iig wel.

Badge +19

Dat is dan wel vreemd. Ik had verwacht dat een lage snelheid het probleem was. Kan je testen met een kabel om te kijken of daarmee wel goed werkt.

Reputatie 7
Badge +15

@Karen411 Welkom op het forum. Wat irritant dat tv kijken niet gaat zoals de bedoeling is. Het zou inderdaad kunnen dat de wifi verbinding van de tv niet stabiel genoeg is om tv over uit te zenden. De vraag van @Joep1965 om met een kabel te testen om te kijken of het probleem dan nog bestaat een goed idee. Heb je een mogelijkheid om dit te testen? En zo ja, zou je dan kunnen laten weten wat het resultaat is geweest?

Reputatie 7
Badge +15

@Karen411 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Hoi Rutger,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb nu inderdaad de kabel er maar ingeprikt en dan werkt alles prima. Maar dat is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling en niet de reden dat ik de TV heb gekocht. Ik wil juist van alle kabels af, haha! Je geeft aan dat het eraan kan liggen dat de wifi verbinding van de TV niet stabiel genoeg is om tv over uit te zenden. Maar dat ligt dan toch aan mijn internet provider? Ik heb inmiddels gecheckt bij jullie wat de snelheid is van mijn abonnement bij KPN is en die staat op 50mb/s. Kan het hier aan liggen?

Reputatie 7
Badge +15

@Karen411 De snelheid zou in dit geval het probleem niet mogen zijn. 50 Mb/s is meer dan voldoende om televisie over uit te zenden, dat blijkt ook wel omdat het met de kabel probleemloos werkt. Heb je met andere apparaten wel een goed werkende wifi verbinding in de buurt van de televisie? Een niet stabiele wifi verbinding kan ontzettend veel oorzaken hebben, vaak ligt het probleem niet bij de provider maar in de woning. Bijvoorbeeld isolatie, stalen kozijnen of iets simpels als een spiegel kan al invloed hebben op je wifi signaal. Wellicht is het handig om onze Wifi Manager even te doorlopen, daarmee wordt de wifi verbinding geoptimaliseerd. Zou je mij het resultaat hiervan kunnen laten weten?