Beantwoord

Harde tik vanuit tv bij zappen

  • 10 May 2021
  • 12 reacties
  • 553 keer bekeken

Reputatie 1

Bij het overschakelen naar een ander tv kanaal, steeds een harde tik

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Henk2304 11 May 2021, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Martin57 , vervelend!

Heb je de geluidsinstellingen in het menu van de KPN tuner al eens geprobeerd?

Reputatie 1

Wat een mogelijk probleem kan zijn is dat je een optische kabel gebruikt. 

Reputatie 1

Ik zelf heb het idee, dat er tussen de aansluiting vanuitde router naar de kpn box er contact onderbreking is, en er dusbij de kpn box ruimte is waardoor Het contact steeds even wordt onderbroken

Maar aandrukken helpt niet

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Martin57, welkom! Kan er misschien ook iets met de tv zelf aan de hand zijn? Box kapot of zo?

Reputatie 7
Badge +16

Ik zelf heb het idee, dat er tussen de aansluiting vanuitde router naar de kpn box er contact onderbreking is, en er dusbij de kpn box ruimte is waardoor Het contact steeds even wordt onderbroken

Maar aandrukken helpt niet

 


Nee, dat lijkt me uitgesloten. Ik heb eerder het idee dat de versterker het veranderen van HDMI/Dolby Digital omschakelen problemen geeft. Bij het veranderen van zender wordt namelijk ook de geluidstream onderbroken. Heb je het ook bij zenders zonder Dolby Digital, zoals de Belgische zenders Een en Canvas?

Een andere optie is een analoge verbinding maken (maar dat wil je natuurlijk niet) of een andere HDMI kabel (geschikt voor 4K) proberen.

Reputatie 1

Ja je hebt gelijk alleen de ned, zenders doen het. Is daar een oplossing voor? 

Ik gebruik de hdmi kabel van de kpn

Mvg Martin

Gebruik je nog een extra versterker/soundbar o.i.d.? Zo ja, hoe is die aangesloten?

Zo nee, Hoe staat het geluid (Menu > instellingen > Geluid) ingesteld? Als je alleen een tv-toestel hebt aangesloten (zonder extra boxen) kun je 't HDMI-geluid 't beste op "Stereo” instellen en ook op je tv-toestel zelf het geluid op Stereo zetten. Dolby is alleen interessant als je ook de daarvoor benodigde luidsprekers heb, al dan niet via een extra vesterker/soundbar.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Martin57, welkom op ons forum! Er is al flink wat hulp toegesneld, fijn om te zien :) 

Het zijn dus alleen de NPO zenders waarop het geluid raar doet. Heb je de laatste vragen van Henk al gezien? Ik ben ook benieuwd wat daar uit komt.

Reputatie 1

hoi

Henk je had het goed,De geluidsinstelling  veranderd naar stereo ,en over is het ,geen harde tikken meer met schakelen ,Bedankt !!!

Reputatie 7
Badge +20

Ah, helemaal top dat @Henk2304 de oplossing naar voren heeft gebracht! :smiley:

Reputatie 1

Toch nog een vraag Ik heb een draadloze verbinding met een tv op de slaapkamer

Doet het prima, maar als ik de tv uitschakel, dan gaat de draadloze stekker in slaapmodus Dwz hij gaat knipperen, niet snel maar hij verlicht een deel van de slaapkamer, Is vast een oplossing voor. Als iemand het weet hoor ik het graag

Mvg Martin

Reputatie 7
Badge +19

@Martin57 In de slaapkamer kan ik me voorstellen dat 't niet prettig is als je veel (extra) licht hebt. De lampjes van de Draadloze Verbindingsset zijn via instellingen of software niet aan te passen. Maar misschien dat anderen op het forum hier goede ideeën of oplossingen voor hebben bedacht :) Je zou ze misschien ook kunnen afplakken als je er last van hebt. Ik hoop dat je een goede oplossing tegen komt.