Beantwoord

Bose321 serie 3 hoe herradiosignaal ontvangen via modem

  • 4 March 2019
  • 4 reacties
  • 1225 keer bekeken

Ik wil de radio via de tuner ontvangen en niet via de tv kan dit en wat heb ik er voor nodig?

Alvast bedankt voor de hulp.

Peter
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 March 2019, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Peter, welkom op het forum. Heb de Bose even opgezocht en zo te zien zit daar geen HMDI ingang op, wel een voor een optische kabel. Dat zou je dus het geluid van de KPN tv-ontvanger via een optische kabel door kunnen sturen naar de Bose. Dan komt je geluid dus niet meer op de boxen van je televisie binnen maar op de Bose.

Je hebt dus een optische geluidskabel nodig, SPDIF. Als je dat eenmaal hebt aangesloten dien je de ontvanger nog in te stellen. Menu > Instellingen > Geluidsinstellingen en daar optische uitgang selecteren en opslaan. Weet je zo voldoende?
Reputatie 4
Badge +4
Of je sluit een antenne op de Bose aan en gebruikt de ingebouwde FM tuner om naar de radio te luisteren. Voorlopig kan dat nog, gewoon via de ether. Het hangt er wel vanaf, in welke zenders je geïnteresseerd bent en of die in jouw omgeving via de ether te ontvangen zijn. Een eenvoudige binnenantenne kost een paar euro, dus simpelweg uitproberen kan de moeite waard zijn.
Beste Alex,

Ik heb er wel een HDMI kabel op
Zitten
Reputatie 7
Badge +24
Dan heb jij de BOSE 321 serie 3. Dat is een een HDMI uitgang, je hebt geen HDMI ingang. Dan kom je alsnog uit op een optische kabel. Of zoals Erwin hierboven aangeeft, een FM antenne aanschaffen en via de ether luisteren als de gewenst radiostations via FM/AM worden doorgegeven.