Vraag

Connectieproblemen met de Arris VIP5202

  • 9 May 2021
  • 6 reacties
  • 748 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb een hoop ellende met deze ontvanger. Ik ben onlangs van abonnement veranderd en kreeg deze ontvanger thuisgestuurd. Sindsdien alleen maar ellende. Eerst valt de zenderinfo weg, dan enkele zenders (rtl e.d.) dan valt het kastje uit. Het opstarten kent ook bijzonderheden omdat een ander apparaat eerder is met het opvragen van het ip adres. Regelmatig ook andere foutmeldingen. Dit gebeurt wekelijks. Daarnaast valt ook af en toe het internetsignaal weg. 

N.b. Hiervoor hadden wij een andere modem op hetzelfde adres zonder problemen. herkennen jullie deze problemen en welke oplossingen hadden jullie hiervoor?

Alvast dank voor de tips.

 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 1

Een hoop ellende met deze ontvanger. Ik ben onlangs van abonnement veranderd en kreeg deze ontvanger thuisgestuurd. Sindsdien alleen maar ellende. Eerst valt de zenderinfo weg, dan enkele zenders (rtl e.d.) dan valt het kastje uit. Het opstarten kent ook bijzonderheden omdat een ander apparaat eerder is met het opvragen van het ip adres. Een en al gezeur. Dit gebeurt wekelijks. Daarnaast valt ook af en toe het internetsignaal weg. 

Admin: reactie verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de VIP2952 verbonden met de Experiabox?

Als dat via netwerkadapters (draadloos) is, probeer het dan eens met een vaste UTP kabel.

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Reputatie 7
Badge +9

beste Michael wij hebben ook een Arris 4k 5202.maar hebben geen problemen daar mee. hij zit op de modem v10 en op ons Sony bravia.tv als doet zo als het hoort. Maar vreemd dat er een hoop mensen daar last van hebben er is duidelijk iets niet goed. wij hebben glasvezel aansluiting. 🤔

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Michael ok, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Reputatie 1

Dank voor jullie reacties. Ik he de ontvanger rechtstreeks op de modem aangesloten met een kabel. 

Mijn internetverbinding (werkend) levert geen problemen 

118.0

Mbps (downloaden)

153.2

Mbps (uploaden)

Latentie: 5 ms

Server: Amsterdam

Het probleem zit 'm echt in het langzaam wegvallen. Ik ga de reset proberen. Dank jullie wel. 

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan! Hopelijk gaat het helpen!