Beantwoord

Crashende youtube app en traagheid van de tv-ontvanger

  • 20 September 2021
  • 13 reacties
  • 197 keer bekeken

Na de laatste update is de settopbox weer erg traag…

Ook crasht de youtube app constant of verliest ineens de netwerkverbinding.

Het opnieuw opstarten van het kastje zorgt ervoor dat de youtube app weer 5 minuten werkt, waarna de ellende weer opnieuw begint.

Gaat KPN nou eens inzien dat de performance van het kastje zwaar onvoldoende is?

Bij elk update wordt het weer trager, komt er een update die het moet verhelpen en zo klooien ze maar door.

Wellicht dat een vervangingstraject van de settopbox een beter idee is dan hopelijk proberen de boel enigzins stabiel te houden…

Ik ben het inmiddels goed zat.

De settopbox is gewoon bekabeld aangesloten, dus aan een slechte wifi verbinding ligt het zeker niet.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 20 September 2021, 19:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

 Hallo @Tuxxie,

Vervelend dat dit gebeurd. Heb je de ontvanger als eens helemaal een frisse start gegeven? 
Dit doe je door naar Menu → Instellingen → Systeem → Frisse Start te gaan. 

Dit proces duurt ongeveer 15 minuten en zal dit probleem moeten kunnen oplossen.
 

Ja, al 3x...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tuxxie, welkom op ons forum!
De youtube app moet met de eerstvolgende update een stuk beter werken!
Verder is het regelmatig een Frisse start geven van de ontvanger altijd wel goed om hem snel te houden.

Als je nog een oudere Motorola TV ontvanger hebt kun je die gratis omruilen via www.kpn.com/omruilen  

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Nou, ik heb toch nog een vraag. :-)

Is er bekend wanneer die update komt? De YouTube app is echt een drama momenteel.

En wanneer wordt de achtergrond verandert? Heel de tijd naar Nikkie de Jager te zitten kijken begint vervelend te worden.

Nog mooier zou een optie zijn om zelf de achtergrond te kunnen kiezen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tuxxie, de nieuwe update staat nu om de hoek, het is me niet 100% zeker of dit issue daar ook mee verholpen gaat zijn.
Laat me vooral weten hoe het gaat na de update!
 

 

Badge

Thomas Dit hoor ik al n jaar. Het zal snel beter zijn. Jaja. En dan komt kpn met de vraag of je internet wel goed is of je je ontvanger al gereset hebt.…

Het is altijd goed gegaan toen het nog telfort was. Sinds de verandering naar kpn is het ronduit kut. En nu zou het ineens aan van alles en nog wat liggen. Wanneer komt die update dan?????? Schijtziek word je ervan

Reputatie 7

Welke TV ontvanger heb je?

Badge

Gaan we weer. Dat heeft er niks mee te maken!!!!. Die is pas ook al vervangen want daar zou t wel aan liggen. Het heeft altijd gewerkt toen t nog telfort was!!!!!! 

Reputatie 7

Welke TV ontvanger heb je?

Badge

hmb2260v2

 

Het ligt wel en niet niet aan de ontvanger. ;-)

De problemen met de YouTube app zijn ongeveer 2 maanden geleden ontstaan.

Een hoop andere problemen zoals de traagheid van het menu en de algehele traagheid van de ontvanger zijn er al veel langere tijd.

Het kastje is simpelweg niet snel genoeg. KPN zou de kastjes moeten gaan vervangen voor snellere exemplaren.

Zolang KPN dat niet gaat doen zal de boel traag blijven reageren en crashen.

 

Hoe zit het dan met de 4K ontvangers ? Werkt het daar wel juist op?