Vraag

Dagelijks wegvallende tv en foutmelding blauw scherm

  • 5 June 2021
  • 18 reacties
  • 663 keer bekeken

Elke dag moet ik de gehele bende resetten, start standaard met dit beeld, geen tv. Monteurs zijn inmiddels vaste klant maar niks helpt. 
 

gigantische drama tip om dvs1200 te gebruiken want dat is meer dan voldoende indien er geen kabels getrokken kunnen worden. Helaas niet dus, indien dit niet opgelost wordt ben ik weg. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Ik neem aan dat de draadloze verbindingsets inmiddels het huis uit zijn.

Ik neem aan dat de draadloze verbindingsets inmiddels het huis uit zijn.

Kabels trekken is helaas niet mogelijk dus kreeg ik deze fantastische oplossing van kpn 

Reputatie 7
Badge +22

Welke merk tv en tv ontvanger heb je?

Ik neem aan dat de draadloze verbindingsets inmiddels het huis uit zijn.

Kabels trekken is helaas niet mogelijk dus kreeg ik deze fantastische oplossing van kpn 

Als je alles heb onderzocht en er ook geen Ziggo coax kabel aansluiting aanwezig is, dan is de oplossing helder. Gewoon weer naar de radio gaan luisteren of DigiTV nemen. 

Maar ik dacht ook altijd dat kabels trekken een gigantisch probleem was. Tot er een goede monteur van KPN kwam en toen was dat probleem in 20 minuten opgelost. Dus waarom is kabels trekken een probeem. 

Reputatie 7
Badge +24

 gigantische drama tip om dvs1200 te gebruiken want dat is meer dan voldoende indien er geen kabels getrokken kunnen worden. Helaas niet dus, indien dit niet opgelost wordt ben ik weg. 

En naar welke provider ga je dan? Bij welke provider kan je tv kijken zonder kabels?

Ik zie nogal een forse rand om de tv. Is dit al een oudere tv (ca. 9 jaar of ouder) en nog HDready?

Zet i.i.g. de output van het beeld via HDMI vast op 1080i. Op automatisch gaat het niet altijd goed, zeker niet met oudere toestellen.

Verder neem ik aan dat je wel al een Arris VIP2952 of Arcadyan hmb2260 hebt. Een Motorola kan het best vervangen worden. Dat kan via www.kpn.com/omruilen.

Geeft de Draadloze VerbindingsSet dagelijks rode lampjes? Is dat nog een oudje? Dus DVS 200 / MT 2360? Deze dan vervangen.

Welke merk tv en tv ontvanger heb je?

Samsung en kpn kastje van arris geloof ik

Ik neem aan dat de draadloze verbindingsets inmiddels het huis uit zijn.

Liefst gaan ze vandaag de deur nog uit 

Ik zie nogal een forse rand om de tv. Is dit al een oudere tv (ca. 9 jaar of ouder) en nog HDready?

Zet i.i.g. de output van het beeld via HDMI vast op 1080i. Op automatisch gaat het niet altijd goed, zeker niet met oudere toestellen.

Verder neem ik aan dat je wel al een Arris VIP2952 of Arcadyan hmb2260 hebt. Een Motorola kan het best vervangen worden. Dat kan via www.kpn.com/omruilen.

Geeft de Draadloze VerbindingsSet dagelijks rode lampjes? Is dat nog een oudje? Dus DVS 200 / MT 2360? Deze dan vervangen.

Dvs1200, Arris kastje indd. 
 

ik twijfel aan je kennis van tv’s. Er is geen dikke rand en dit is het allernieuwste 75 inch model van Samsung 😂😂

 gigantische drama tip om dvs1200 te gebruiken want dat is meer dan voldoende indien er geen kabels getrokken kunnen worden. Helaas niet dus, indien dit niet opgelost wordt ben ik weg. 

En naar welke provider ga je dan? Bij welke provider kan je tv kijken zonder kabels?

Bij een provider die wel kabels wilt trekken 

Ik neem aan dat de draadloze verbindingsets inmiddels het huis uit zijn.

Kabels trekken is helaas niet mogelijk dus kreeg ik deze fantastische oplossing van kpn 

Als je alles heb onderzocht en er ook geen Ziggo coax kabel aansluiting aanwezig is, dan is de oplossing helder. Gewoon weer naar de radio gaan luisteren of DigiTV nemen. 

Maar ik dacht ook altijd dat kabels trekken een gigantisch probleem was. Tot er een goede monteur van KPN kwam en toen was dat probleem in 20 minuten opgelost. Dus waarom is kabels trekken een probeem. 

Omdat er al 7 monteurs (niet alleen voor de tv, merendeels voor internet) zijn geweest en zeggen dat het niet gaat lukken en er geen zin in hebben (gevalletje laatste klant op de route, bonnetjes snel afwerken en naar huis)

Bij een provider die wel kabels wilt trekken 

Dat doet geen enkele provider. Ziggo niet (coax) en de anderen (IPTV / UTP-kabels) ook niet.

Allemaal leveren ze tot het AOP (Ziggo) danwel IS/RA (de overigen).

Binnenhuis-netwerk/bekabeling is voor de klant zelf.

Je kunt wel een plaatselijke electro-installateur in de hand nemen.

Heb je het overigens al eens geprobeerd met een UTP kabel van modem naar Arris kastje, dus zonder DVS ertussen.

P.S. m'n laptop scherm zet ik op de late avond donker. Nu met meer helderheid zie ik de foto idd beter.

Je hebt nog niet vermeld welk modem je hebt (V8, V9, V10, V10A of Box 12) en welke Arris, de 2952 of de 5202. En heb je glasvezel of zit je op het kopernet?

N.B. met een Samsung kun je ook met de app voor televisies kijken. TV op internet aangesloten en al in de apps gekeken?

geplaatst om 08:47

Reputatie 7
Badge +20

Dag @KPNot2 Welkom hier op het forum en goed om te zien dat onze community je topic heeft gevonden. Ben je inmiddels al wat wijzer geworden? Peter stelt in zijn laatste bericht een aantal nuttige vragen. Zou je daar nog op in kunnen gaan?

Bij een provider die wel kabels wilt trekken 

Dat doet geen enkele provider. Ziggo niet (coax) en de anderen (IPTV / UTP-kabels) ook niet.

Allemaal leveren ze tot het AOP (Ziggo) danwel IS/RA (de overigen).

Binnenhuis-netwerk/bekabeling is voor de klant zelf.

Je kunt wel een plaatselijke electro-installateur in de hand nemen.

Heb je het overigens al eens geprobeerd met een UTP kabel van modem naar Arris kastje, dus zonder DVS ertussen.

P.S. m'n laptop scherm zet ik op de late avond donker. Nu met meer helderheid zie ik de foto idd beter.

Je hebt nog niet vermeld welk modem je hebt (V8, V9, V10, V10A of Box 12) en welke Arris, de 2952 of de 5202. En heb je glasvezel of zit je op het kopernet?

N.B. met een Samsung kun je ook met de app voor televisies kijken. TV op internet aangesloten en al in de apps gekeken?

geplaatst om 08:47

Er zijn er zeker die het doen, ze hebben zelfs een veerpomp in de auto maar willen er gewoon niet aan beginnen. Met de kabel vanaf v10 modem naar arris 2900 kastje werkt het prima. Het zit hem puur in de dvs ontvangers. Het vervelende is dat ik met een trekveer de laatste 10 cm (flauwe bocht niet doorkom) ik voel en hoor de kabel zitten. Helaas zelf geen veerpomp. 
 

het is een samenloop van omstandigheden. Ik heb al 3 jaar gezeur met internet en tv in verschillende woningen. Het is niet dat ik besluit vanwege dit akkefietje(vooralsnog ben ik nog niet weg) wil gewoon dat ze eens een capabele monteur sturen.

De kpn app apart installeren heb ik nog niet gedaan.

Dag @KPNot2 Welkom hier op het forum en goed om te zien dat onze community je topic heeft gevonden. Ben je inmiddels al wat wijzer geworden? Peter stelt in zijn laatste bericht een aantal nuttige vragen. Zou je daar nog op in kunnen gaan?

Ik heb de vragen beantwoord maar zie geen vervolg meer ?

 

dit is tijdens de wedstrijd vandaag:

 

 

morgen gaat de hele boel pleitte 👍🏻👌🏻

Reputatie 7
Badge +20

Dag @KPNot2 Vervelende situatie natuurlijk en helemaal jammer dat het zo moeilijk lijkt te gaan met bekabeld aansluiten. Want dat is inderdaad echt de beste optie, zoals ook al in dit topic is aangegeven. Een Draadloze Verbindingsset is handig, maar het signaal is flink onderhevig aan externe factoren waardoor het heel moeilijk is om altijd goede ontvangst te garanderen. Je kan overwegen om (nogmaals) een servicemonteur in te schakelen, maar een pasklare oplossing om je van een gegarandeerd storingsvrij en draadloos signaal te voorzien heb ik niet. 

 

Dag @KPNot2 Vervelende situatie natuurlijk en helemaal jammer dat het zo moeilijk lijkt te gaan met bekabeld aansluiten. Want dat is inderdaad echt de beste optie, zoals ook al in dit topic is aangegeven. Een Draadloze Verbindingsset is handig, maar het signaal is flink onderhevig aan externe factoren waardoor het heel moeilijk is om altijd goede ontvangst te garanderen. Je kan overwegen om (nogmaals) een servicemonteur in te schakelen, maar een pasklare oplossing om je van een gegarandeerd storingsvrij en draadloos signaal te voorzien heb ik niet. 

 

Zou wel netjes zijn als de monteurs en verkoopafdeling dan stoppen met die troep te verkopen. Het zijn gigantische on dingen.

zal die monteur wel zin hebben in kabels trekken ? Ipv aangeven dat het niet lukt en dan de bon afmelden met de opmerking (storing opgelost) 

 

 

 

Jammer dat het bij jouw zo slecht loopt.

Foutcode 143 is een probleem met de verbindingsset.

Geen beeld; wel menu's. Is een probleem tussen tv en ontvanger. Had ik laatst ook. Even switchen van HDMI ingang op m'n tv lost het op. Het is hier echter sporadisch.